Zamknij

Blue VELO ? na rowerze od morza aż po góry

15:16, 18.04.2018 P.K Aktualizacja: 15:21, 18.04.2018
Skomentuj

Będzie miała blisko 1000 km i poprowadzi od Świnoujścia, przez Lubuskie, Dolnośląskie, Opolskie aż do granicy z Czechami na Śląsku. Odrzańska Trasa Rowerowa to marzenie wielu rowerowych turystów, które zaczęto budować właśnie na Pomorzu Zachodnim. Teraz chcą je zrealizować samorządowcy całej Polski Zachodniej.

20 kwietnia br. podczas Rowerowego Forum Metropolitalnego we Wrocławiu zostanie podpisane „Porozumienie o współpracy na rzecz realizacji promocji i utrzymania trasy Blue Velo”. Wśród sygnatariuszy będzie wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego Tomasz Sobieraj.

Piękne krajobrazy, niesamowite miejsca, szereg wspaniałych miejscowości i zabytków, od kilku do kilkunastu dni na rowerze. Zalety trasy rowerowej, która poprowadzi od Bałtyku aż po Kotlinę Raciborską można wymieniać niemal bez końca.

- Gdy zdecydowaliśmy się kilka lat temu na stworzenie Sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego, jednym z naszych priorytetów było zbudowanie szlaku korytarza Odry. Jego potencjał turystyczny jest przeogromny, ale by został w pełni wykorzystany, musi umożliwiać podróż od morza, aż po góry. Cieszymy się, że dołączają do nas kolejne regiony. Jako samorządowcy widzimy ten niesamowity potencjał, który musimy wykorzystać. – mówi marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Projekt „Blue Velo – Odrzańska Trasa Rowerowa” ma na celu stworzenie długodystansowej trasy rowerowej biegnącej przez pięć regionów Polski Zachodnie. Szlak ma być zintegrowany z trasami niemieckimi oraz siecią EuroVelo. Co ciekawe wszystkie województwa zgodziły się, że Blue Velo powinna być oznakowana numerem 3. Stosowanie tego numeru do oznaczania nowobudowanych odcinków zainicjowało Pomorze Zachodnie..

Całkowita długość trasy na Pomorzu Zachodnim wynosić będzie ok. 275km. Obecnie Województwo Zachodniopomorskie prowadzi intensywne prace budowlane na ok. 88 kilometrach tej trasy. Budowane są malownicze odcinki wzdłuż na wałach Zalewu Szczecińskiego i Jeziora Dąbie. Powstaje także odcinek od Gryfina do Trzcińska-Zdrój oraz od Dargomyśla do Chwarszczan. Kolejne odcinki są projektowane. Pomorze Zachodnie będzie pierwszym województwem gdzie trasa powstanie. Planuje się, że w regionie na 38% długości tej trasy powstaną nowe drogi rowerowe, pozostałe odcinki poprowadzą po istniejących drogach rowerowych, drogach leśnych i mało uczęszczanych drogach lokalnych.

- Chcemy by „Odrzański szlak” stał się flagowym produktem turystyki rowerowej. Musimy współpracować by zapewnić wysoką jakość zastosowanych na trasie rozwiązań. Budujemy też dobry klimat, bo to tak naprawdę sprawia, że obok szlaku pojawiają się usługi i infrastruktura towarzysząca. – wyjaśnia wicemarszałek Tomasz Sobieraj.

List Intencyjny, który zostanie podpisany 20 kwietnia 2018 r. we Wrocławiu to potwierdzenie woli współpracy przy realizacji i promocji projektu BLUE VELO. W najbliższym czasie samorządy województw stworzą Grupę Roboczą, w ramach której będą konsultować plany i projekty oraz informować o swoich działaniach związanych z realizacją i promocją Blue Velo.

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego

(P.K)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(5)

turystaturysta

2 0

Super info.... Szkoda tylko, że w okolicach Wałcza nie ma możliwości pojeździć rowerem po bezpiecznych ścieżkach rowerowych... Szkoda, że przy remoncie drogi na Kołobrzeg nikt nie pomyślał o wybudowaniu ścieżki rowerowej... Turystyka rowerowa się rozwija i przydałaby się taka trasa, żeby móc bezpiecznie rodzinnie (np. z małymi dziećmi) wyruszyć w kierunku morza.
Ale któż o tym pomyśli... Jeśli władzy brakuje pomysłów polecam wybrać się na wycieczkę w dolnośląskie - np. w okolicy Stawów Milickich jest wykonana Ścieżka rowerowa trasą dawnej kolejki wąskotorowej - wspaniałe widoki, dobra infrastruktura i świetny pomysł, żeby wykorzystać już utwardzone szlaki po dawnych połączeniach kolejowych z Wałcza w kierunku miejscowości Karsibór i dalej... (przez dawny przejazd niestrzeżony za Kłębowcem). 14:40, 11.05.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

krystyna47krystyna47

0 1

Wystarczy pojechać do Poznania by zobaczyć ile może być ścieżek rowerowych w dużym mieście...a u nas? Gdyby chociaż przy okazji budowy obwodnicy... Takie trasy jak Wałcz -Drzewoszewo, Wałcz-Strączno, Wałcz-Ostrowiec mogłyby być atutem turystycznym regionu. 15:08, 19.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jerzyjerzy

0 0

droga wolna 19:05, 21.05.2018


tubylec tubylec

1 0

co za przyjemność podróżować rowerem po zasmrodzonym mieście skoro mamy dookoła wałcz tyle lasów z fajnymi dróżkami do jazdy tylko chcieć a nie narzekać 08:14, 21.05.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rodzicrodzic

0 0

Oczywiście po lasach jest przyjemnie jeździć, ale poruszamy temat zupełne inny.
To jest tak jak ze spacerami - można iść w dzicz a czasem miło się przejść po parku miejskim z pełną infrastrukturą.
I o to w tym wszystkim chodzi - chciałbym przyjeżdżając na pojezierze wybrać się rodzinnie na przejażdżkę po okolicy - ciekawych miejscach, poznać historię miejsc które odwiedzam, ponadto odpocząć w miejscach dostosowanych do tego celu - może czasem nawet rozpalić turystycznego grilla (oczywiście w miejscu do tego celu wyznaczonym - bez stresu, że zostanę ukarany za ten czyn) i przekąsić coś w plenerze.
Inny aspekt - bezpieczeństwo i ekologia - takie trasy skłaniają innych z okolicznych pozostawiać auta w domach i do miasta wybierać się rowerem, czy na wypad w weekend czy jako dojazd do pracy.
10:34, 09.08.2018


0%