Zamknij

Co zrobić, żeby klienci chcieli kupować produkty? Zadbaj o etykiety!

12:05, 20.07.2020 | materiały partnera

Wielu przedsiębiorców zastanawia się nad tym, co wpływa na wysokość sprzedaży ich produktów. Okazuje się, że jednym z najważniejszych czynników są etykiety na opakowaniach, czyli wizytówki produktów, które jako pierwsze zwracają uwagę konsumentów.

Jak zaprojektować etykietę? 

Pierwszym krokiem w stronę efektywnego marketingu jest zaprojektowanie wysokiej jakości etykiety, która będzie zawierała wszystkie ważne informacje. Każda etykieta powinna prezentować dwa rodzaje danych:

  • informacje obligatoryjne, które muszą znaleźć się na produkcie, a więc nazwa, skład, termin przydatności,
  • informacje fakultatywne, czyli takie, które producent sam może dodać, na przykład hasło reklamowe, waga, logo lub znak firmowy, miejsce wytworzenia, dodatkowe oznakowanie.

Warto dodać, że w przypadku produktów spożywczych i chemicznych konieczne jest także podanie wartości odżywczych, zaczynając od tych, których jest w danym produkcie najwięcej. Etykiety spełniają podwójną funkcję: z jednej strony informują konsumenta, a z drugiej – zawierają elementy marketingowo-reklamowe. Projektując etykietę, warto zadbać o jej kolorystykę, sposób wykonania, trwałość, a także informacje, które na niej się znajdą. Dodatkowo dobrze jest wyobrazić sobie dany produkt na półce sklepowej, wśród innych, konkurencyjnych. Ważne jest, aby własny artykuł wyróżniał się spośród innych. Kolejnym ważnym krokiem jest znalezienie odpowiedniej drukarni, która zarekomenduje najlepsze etykiety i wydrukuje je. Przykładem jest drukarnia Unilogo, gdzie pracują specjaliści, którzy zawsze doradzą klientom. 

Etykiety jako przyszłość personalizacji

Obecnie coraz większe znaczenie w marketingu ma personalizacja, czyli tworzenie produktów wyjątkowych, zindywidualizowanych, dopasowanych do odbiorcy, a dokładniej – do grupy docelowej. Oznacza to, że zupełnie inaczej należy zaprojektować etykietę na piwo, inaczej na ciastka, a inaczej na podkład do twarzy. W tej ostatniej grupie można z kolei określić różnych odbiorców, na przykład nastolatki, które dopiero co zaczynają się malować i kobiety w średnim wieku, którym zależy na ukryciu zmarszczek. Oznacza to, że hasło na etykiecie, a także jej wygląd muszą być dokładnie dopasowane do konsumentów. Wymagania klientów zresztą cały czas rosną, ponieważ z jednej strony wielu osobom zależy na ekologii, a z drugiej – spore znaczenie mają produkty nowoczesne i innowacyjne. Należy także zaznaczyć, że etykieta nie może być kopią dobrze sprzedającego się produktu konkurencji, ponieważ zniechęca to część klientów. Ważne jest, aby zbadać potrzeby konsumentów co do opakowania oraz informacji na etykiecie. W ten sposób można poznać ich preferencje i stworzyć coś wyjątkowego. Etykiety są jednym ze sposobów na efektywną komunikację z konsumentami, dlatego warto postawić na personalizację. 

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop