Zamknij

Powiat strajkuje

12:03, 08.04.2019 zespół Aktualizacja: 13:52, 16.04.2019
Skomentuj

Zbieramy informacje na temat strajku pracowników oświaty. Z pierwszych informacji wynika, że protestuje zdecydowana większość placówek w powiecie wałeckim, w Wałczu na przykład wszystkie publiczne.

W większości rodzice nie posłali swoich dzieci do szkół i przedszkoli, choć tym, które są, dyrektorzy i nieliczni niestrajkujący pracownicy starają się zapewnić opiekę. Ciekawa sytuacja zdarzyła się w przedszkolu w Tucznie, tam mimo że za referendum było ponad 90 procent nauczycieli, placówka pracuje normalnie. - Nauczycielom było szkoda dzieci i rodziców, którzy już wcześniej sygnalizowali nam, że strajk to dla nich ogromny problem - mówi dyrektor tuczyńskiego przedszkola Marzena Domańska. - Pracują, choć całym sercem popierają protest i jest im bardzo przykro, że rząd nie chce przystać na ich postulaty.

Szkoła Podstawowa w Marcinkowicach także przyłączyła się do strajku, zorganizowano dla dwóch grup dzieci  zajęcia opiekuńcze.  Przygotowany został także dla najmłodszych posiłek. 

W Mirosławcu strajkuje tylko Szkoła Podstawowa, gdzie przyszło 5 uczniów, nad którymi sprawowana jest opieka. Przedszkola i szkoła w Piecniku pracują jak zawsze. Podczas strajku otwarto świetlicę w Mirosławcu Górnym, która ma pod opieką 10 dzieci.

W Szkole Podstawowej w Tucznie jest dzisiaj 6 dzieci, opiekę nad nimi sprawują ci pracownicy, którzy nie biorą udziału w strajku. 

- Choć wymagało to dużo pracy, sytuacja jest opanowana - cieszy się dyrektor Izabela Krajnik. - Egzaminy się odbędą, udało mi się za zgodą OKE wszystko przeorganizować, powołać nowe składy i znaleźć nowe sale. 

W poniedziałek w Publicznym Przedszkolu nr 6 Stokrotka w Wałczu było 22 dzieci ze zgłoszonych 52. Opiekę nad nimi sprawowała dyrektor wraz z zastępcą; pracowała również część personelu pomocniczego.

- Sytuacja jest opanowana, strajkują nauczyciele i część personelu, wszyscy są obecni w przedszkolu, ale nie zajmują się dziećmi. Dzieci są pod naszą opieką, otrzymują również wszystkie posiłki - mówi dyrektor Stokrotki Elżbieta Iwańska. - Wykorzystujemy też czas, że nie ma większej liczby dzieci i robimy prace remontowe przy budynku, obok placu zabaw.

Przedszkole ma zapewnienie od organu prowadzącego, że w razie potrzeby otrzymają pomoc przy opiece nad dziećmi. Ale jak zapewnia E. Iwańska, na razie nie jest potrzebna.

- Nie byłoby to możliwe, gdyby nie nasi rodzice, którzy stanęli na wysokości zadania, zapewniając dzieciom opiekę. Cieszę się, że w każdej sytuacji możemy na nich liczyć. Popierają nas, a to jest bardzo ważne i za to jesteśmy bardzo wdzięczni - mówi dyrektor.

W Szkole Podstawowej nr 4 w Wałczu w poniedziałek pojawiło się 17 uczniów, a  zgłoszonych było 32. Informacje o strajku rodzice otrzymali w ubiegłym tygodniu, ale jeszcze w niedzielny wieczór na e-dzienniku pojawiła się informacja od dyrekcji potwierdzająca rozpoczęcie w poniedziałek strajku.

- Nie strajkuje łącznie 6 osób. Wszyscy nauczyciele są obecni na terenie placówki w godzinach swojej pracy, ale odstąpiliśmy do wykonywania obowiązków - mówi nauczyciel czwórki i przewodnicząca ogniska ZNP w Wałczu Renata Cis.

- Dzieci mają zapewnioną opiekę i zajęcia opiekuńczo-wychowawcze; uczniowie, którzy są zapisani otrzymają również obiad. W tej chwili dzieci przebywają w świetlicy, były zajęcia z pierwszej pomocy, teraz katecheci czytają książki, a za chwilę idą na plac zabaw. Jesteśmy przygotowani na kolejne dni: w planie są zajęcia plastyczne, sportowe, w pracowni komputerowej - mówi dyrektor SP 4 Iwona Urbanowicz. - Szkoła otwarta jest od godziny 6.30, świetlica czynna do godz. 15.30, ale mamy sygnał, że niektórzy rodzice odbiorą dzieci o godz. 16. Oczywiście zapewniamy opiekę do ostatniego ucznia. Szkoła na ten moment jest przygotowana i sytuację mamy pod kontrolą.

Dyrekcja dziękuje rodzicom za zrozumienie.

- Spotkaliśmy się z bardzo dużą życzliwością i zrozumieniem ze strony rodziców, dziękujemy za wszystkie słowa wsparcia, które otrzymaliśmy - mówi I. Urbanowicz. - Nawet sama liczba uczniów w szkole może świadczyć o tym, że mamy wsparcie ze strony rodziców, że zapewnili oni opiekę dzieciom.

W czwórce uczy się 731 dzieci.

Do Szkoły Podstawowej nr 1 im. Kornela Makuszyńskiego w Wałczu z przeszło pół tysiąca uczniów w poniedziałek przyszło zaledwie ośmioro. Wszyscy nauczyciele, którzy tego dnia mieli się stawić szkole, przyszli do placówki zgodnie z harmonogramem pracy. Jednak zdecydowana większość z nich podjęła strajk. Znalazły się też pojedyncze osoby (wśród nauczycieli i obsługi szkoły), które normalnie podjęły pracę.

- Wśród załogi są zdecydowane nastroje - mówi Ewa Hołowska-Kędzierska, dyrektor „Kornelówki”. - Nauczyciele chcą powalczyć o swoje i większość rodziców nas rozumie i popiera.  Dla dzieci, które przyszły do szkoły, są zorganizowane zajęcia opiekuńczo-wychowawcze w świetlicy szkolnej. Opiekę nad nimi sprawują nauczyciele, którzy nie podjęli strajku. Sądzę, że jutro dzień będzie wyglądał podobnie. Aż do skutku. Co do wyłamania się „Solidarności” powiem tylko tyle, że miałam wczoraj niesmak, jak to oglądałam, poczułam się zdradzona i na miejscu nauczycieli tak też bym się czuła. Zabrakło po prostu solidarności w „Solidarności”. Jeżeli chcemy coś osiągnąć, to całe środowisko powinno się skonsolidować w tej sprawie. Myślę, że wiele osób po tym wszystkim wycofa przynależność do „Solidarności”.

W holu szkoły jest komitet strajkowy, który zapisuje wejścia i wyjścia nauczycieli z „Kornelówki”.

- Strajk jest bezterminowy, więc trudno na dziś odpowiedzieć do dalej - powiedziała prezes wałeckiego Oddziału ZNP Jadwiga Grzonkowska. - My jako związek nie mamy zamiaru przeszkadzać dyrektorom szkół w przeprowadzeniu egzaminów gimnazjalnych. Strajkujemy i nie podejmujemy w związku z tym żadnej pracy.

Na pytanie czy związkowcy rozważają ewentualną pomoc innym nauczycielom w przeprowadzeniu egzaminów odpowiedź nie padła.

W Wałczu na godzinę 8 rano - jak poinformowała zastępczyni burmistrza Agnieszka Łyskawa - do szkół przyszło 86 dzieci. Do Urzędu Miasta pracownicy przyprowadzili cztery swoje pociechy.

- Część szkół zwróciła się do urzędu, aby pracownicy posiadający przygotowanie pedagogiczne pomogli w komisjach egzaminacyjnych - mówi A. Łyskawa. - Dyrektorzy stają na głowie, aby egzaminy gimnazjalne i klas 8 się odbyły. Otrzymaliśmy telefon z kuratorium z pytaniem, czy posiadamy listę rezerwowych nauczycieli. Taka lista u nas nie powstała. Niestety nauczyciele oraz pracownicy obsługi i administracji szkół i przedszkoli, którzy zdecydowali się strajkować, będą mieli potrącone odpowiednie kwoty z wynagrodzenia, choć postaramy się to rozłożyć na raty.

W Wałczu sytuacja ze skompletowaniem składu komisji egzaminacyjnych do przeprowadzenia egzaminów gimnazjalnych najgorzej wygląda w szkole na Dolnym Mieście. Dyrekcja zwróciła się do innych placówek, jednak jednoznaczne deklaracje pomocy jeszcze nie padły.

- Z przeprowadzeniem egzaminów będzie problem - rozkłada ręce dyrektor SP nr 5 Violetta Kamińska. - Dzwoniłam do emerytów, lecz na 10 rozmówców tylko jedna osoba zadeklarowała pomoc. Szkoły ponadgimnazjalne raczej także nam nie pomogą, ponieważ mają swoje problemy. Jesteśmy w dramatycznej sytuacji i będziemy prosili osoby niestrajkujące o pomoc. Z emerytami jest inny problem. Czy osoba nieposiadająca aktualnych badań - jakie powinien mieć każdy nauczyciel - może pracować w komisji?

Ten ostatni problem podnosi również dyrektor SP nr 2, choć jednocześnie stwierdza, że w jego placówce egzaminy się odbędą.

- Egzaminy na pewno się odbędą - zapewnia Andrzej Łojewski. - Pomogą nam nauczyciele z innych szkół, zatrudnieni w innych zakładach posiadający uprawnienia pedagogiczne, a także emeryci, choć musimy załatwić sprawę badań.

Niektórzy dyrektorzy wałeckich szkół podstawowych zwrócili się do dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych z prośbą o ewentualną pomoc, lecz w tych placówkach również strajkuje większość nauczycieli.

- W naszej szkole istnieje klasa gimnazjalna i musimy także przeprowadzić egzamin - informuje dyrektor „Kazika” Waldemar Rogulski. - Ponieważ przystąpi do niego tylko 12 uczniów, potrzebujemy trzech osób do pracy w komisji. Damy sobie radę sami, choć innym raczej nie pomożemy. Wprawdzie do szkoły uczniowie dziś nie przyszli, to posiadamy internat i tam musimy zapewnić opiekę ponad 40 osobom. Dzięki poświęceniu wychowawców opieka w internacie została odpowiednio zorganizowana.

Na terenie gminy Wałcz funkcjonuje 5 podstawowych szkół publicznych i 3 społeczne. Strajkują tylko te pierwsze, a w referendum za powstrzymaniem się od pracy głosowało ponad 90% pracowników. W Chwiramie w ostatnich klasach gimnazjalnych - jak zapewnia dyrektorka placówki - egzaminy na pewno się odbędą.

- Dziś do szkoły i oddziału przedszkolnego przyszła tylko dwójka dzieci - mówi Małgorzata Kowalczyk. - Egzaminy odbędą się zgodnie z planem, obsada komisji jest już skompletowana, choć przyznam, że nie było to łatwe zadanie. Oprócz naszych nauczycieli pomoże nam grupa pedagogów z innych gminnych szkół i dzięki temu nie będziemy musieli prosić emerytów o pomoc.

- Działające na terenie naszej gminy szkoły niepubliczne nie zadeklarowały woli strajku - mówiła prezes oddziału ZNP Wałcz Danuta Pietrzak. - Liczymy, że nauczyciele z tych placówek pomogą innym szkołom skompletować obsadę komisji egzaminacyjnych.

- Podczas egzaminów gimnazjalnych w naszych szkołach odbywają się lekcje, więc raczej nie będziemy w stanie pomóc innym szkołom - informuje pełniąca obowiązki dyrektora w społecznej podstawówce w Witankowie Agnieszka Gola. - Gdyby ktoś z naszych nauczycieli pracował w komisji, to w czasie jego nieobecności musielibyśmy mieć kogoś na zastępstwo, ponieważ nie miałby kto prowadzić jego zajęć.

W poniedziałek 8 kwietnia w pierwszym dniu protestu solidaryzując się ze swoimi młodszymi kolegami pikietę zorganizowali emerytowani nauczyciele zrzeszeni w ZNP. Na placu Wolności pod odpowiednim transparentem zebrała się grupa ponad 50 osób, ich apel wsparł także poseł na Sejm RP Paweł Suski. Były przemówienia, sporo narzekań na obecną władzę, wytykania rządzącym popełnionych błędów, jak i narzekań na zbyt małą liczebnie grupę przybyłych. Padło również kilka pomysłów na naprawę systemu polskiej oświaty.

- Ta pikieta to jakiś kabaret - oceniał przyglądający się protestującym były przewodniczący Rady Miasta, a obecnie radny PiS-u, w przeszłości pracujący z młodzieżą, Zdzisław Ryder. - ZNP to komunistyczna organizacja i ich działania - niemal w przededniu europejskich wyborów - mają polityczne podłoże. W wałeckich szkołach w ostatnich latach ubyło prawie 40 procent uczniów, a liczba nauczycieli nie uległa zmianie, a nawet się podniosła. Uważam, że należy w szkołach zredukować część nauczycielskich etatów.

(zespół)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(51)

anyany

41 33

A ja nie popieram strajku! I jestem wściekła! Zostałam z dzieckiem w domu i nie stawilam się w miejscu pracy. Nauczyciele przegieli. Pamiętacie strajk lekarzy? Czy zamknęli szpitale? A co byście powiedzieli "profesory" jakby wtedy ktoś z Waszych bliskich potrzebował pomocy i jej nie dostał? Wy nas rodzicow zostawiliscie- zagraliscie poniżej pasa. Jesteście słabi inteligencjo... 13:17, 08.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TomekTomek

20 17

Proszę teraz docenić ich pracę oni mają ok 20 dzieci jak by policzyć stawkę opiekunki. A lekarze odeszli od łóżek jeśli już piszę pani o nich 13:47, 08.04.2019


jogajoga

14 11

tak Tomaszu masz rację niemal 3 m-c platnego urlopu 24h tydz pracy 13 pensje i rok urlopu zdrowotnego...strasznie maja harówkę nie to co kasjerki w Lidlu. 17:48, 08.04.2019


reo

UczeńUczeń

21 24

Jak dla mnie to jest super nie musze chodzić do szkoły ani odrabiać lekcji mogę robić co mi się podoba niech strajkują nawet pare lat 13:21, 08.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

anyany

12 9

Spoko, rozumiem Cię, też pewnie bym się tak czuła gdybym była uczniem ;)
Tylko gorzej będzie jak za 2 tyg dostaniecie do samodzielnego przerobienia po kilka tematów z każdego przedmiotu- no bo oni nie mieli na to czasu, gdyż strajkowali, a później wystawia Wam z tego ocene 14:08, 08.04.2019


UzumymwUzumymw

11 7

Ciesz się teraz, jak będziesz musiał przyjść w sobotę bo nie będzie się zgadzała ilość godzin to bedziesz płakał ;) 14:54, 08.04.2019


xxxxxx

12 3

ciesz sie , bo do kopania rowów kanalizacyjnych potrzeba ludzi 17:45, 08.04.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Tomek Tomek

14 9

Proszę to napisać pod imieniem i nazwiskiem a nie nickien 13:48, 08.04.2019


Rambo 2Rambo 2

12 7

"Tomek" - daj przykład 14:40, 08.04.2019


wałczankawałczanka

37 11

Jestem za podwyżkami dla nauczycieli... ciężką maja pracę ale....co niektórzy powinni zmienić zawód bo niestety nie każdy chce uczyć a byle odpękać te swoje 45 min. i mieć z głowy. Mam jedno pytanie które mnie cały czas nurtuje... Nauczycielskie pensum wynosi 18h przy tablicy tygodniowo a 40h z przygotowaniem do lekcji, sprawdzeniem sprawdzianów itd. To jak to robią nauczyciele że potrafią pracować w kilku szkołach jednocześnie na pełnych etatach??? Może mi to ktoś wyjaśnić? 14:14, 08.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

????????

0 0

Jest to niemożliwe, nauczyciel łącznie może mieć 1,5 etatu i ani godziny więcej! 17:11, 12.04.2019


LendiLendi

17 12

Mój staż pracy w szkole - 17 lat, miesięczna pensja z motywacyjnym, wychowawstwem, stażowym - 3300 netto + pół etatu nadgodzin. 14:49, 08.04.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

KtosKtos

14 10

To ile masz płacone za te pół etatu czytaj 9h!? 15:04, 08.04.2019


xxxxxx

6 9

a korki???? 17:45, 08.04.2019


szwaczkaszwaczka

13 11

A to ma pani bardzo dużo, ja mogę o takiej pensji sobie pomarzyć. Ja mam więcej lat pracy i zarabiam połowę tego i nie strajkuję 18:44, 08.04.2019


Do szwaczkiDo szwaczki

12 12

Z całym szacunkiem, ale serio nie widzi Pani różnicy między szwaczką a nauczycielem? 18:51, 08.04.2019


SzwaczkaSzwaczka

8 5

Różnica jest taka drogi panie, że ja za swoją ciężką pracę zarabiam połowę tego co nauczyciel. Innych różnic nie ma. Żołądki mamy takie same, rachunki za wodę i prąd mamy takie same i tyle samo płacimy w sklepie za zakupy. Każdy w społeczeństwie pełni jakąś funkcję żeby kręciły się trybiki. Mój zawód jest tak samo pożyteczny jak każdy inny. Nikt nie chce chodzić nago, może nie każdy chce się ładnie ubrać ale ciepło na pewno. 18:56, 09.04.2019


Do szwaczkaDo szwaczka

4 3

Szkoda dyskusji, oni ciągle swoje, że mają odpowiedzialną pracę itp. a inne są gorsze. Właśnie widać jacy są odpowiedzialni a Broniarz robi sobie kampanie a *%#)!& nauczyciele wierzą, że mu na nich zależy. Droga Pani szwaczko, pani praca jest cięższa i także potrzebna i proszę się nie przejmować głupotami wypisywanymi przez nauczycieli. Jeśli dostaną 1 tys. podwyżki to będą mądrzejsi? Uczniowie w wiedzy ich przerastają. 18:36, 10.04.2019


UzumymwUzumymw

33 29

Do roboty a nie! 14:55, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxx

29 9

Czy za oddanie do przedszkola dziciaka się płaci? Jeśli tak to żądać zwrotu pieniedzy za kwiecien 17:47, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PatriotaPatriota

30 26

Kompromitacja zawodu nauczyciela ,wstyd!! 17:49, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jola jola

32 12

Pensja marzenie .. również mam 17 lat stażu pracy i 2300 zł na rękę w budżetówce, w tym moje wypracowane stażowe 270 zł . Parę lat temu chciałam zostać nauczycielem zrobiłam za swoje!!! ciężko zarobione pieniądze (w przeciwieństwie do koleżanek z roku, które dostawały ze szkoły kasę na studia)trzy podyplomówki (pedagogikę, oligorfrenopedagogikę i edukację wczesnoszkolną) po odwiedzeniu ponad 20 placówek pracy nie znalazłam... choć grona pedagogiczne powiększały się o osoby bez szczególnych kwalifikacji na bieżąco - śmiem twierdzić po znajomości. Nadal czekam na etat w szkole za te marne pieniądze he,he... Jak to mawia mój pracodawca zawsze można się zwolnić, więc proszę jak to są marne grosze zwalniajcie się pedagodzy z chęcią za 3300 podejmę pracę i zagwarantuje swoim dzieciom, że będą miały matkę w każde ferie i wakacje,majówki przed i po świętach ... A już zupełnie na marginesie, gdzie w tym wszystkim powołanie, chęć do pracy z dziećmi, chęć kształtowania i wychowywania wspaniałych młodych ludzi... czy wszystko naprawdę wszystko trzeba przeliczać na pieniądze. 19:05, 08.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

optymistaoptymista

5 5

Jakie 3300 zł? Do tego poziomu zarobków, na dzień dzisiejszy potrzebujesz 17 lat - powodzenia 20:06, 08.04.2019


ObserwatorObserwator

26 18

A np. Dlaczego nie ma strajku w wakacje??? Albo w ferie??? A jeżeli już strajkujecie drodzy państwo to wypada chociaż pomyśleć o dzieciach parę osób zostawić w szkole żeby się zaopiekowali dziećmi a nie kosztem Dzieci i Rodziców którzy nie mają co zrobić z nimi, Jestem za Wami Nauczyciele ale nie kosztem kogos 21:29, 08.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Taka prawda Taka prawda

1 2

Ponieważ wakacje to nasz urlop!!!!
Pani podczas urlopu strajkowalaby? Rodzice i dzieci nie mają szacunku, ani wdzięczności, ani czegokolwiek w stosunku do nauczycieli - dlaczego nauczyciel ma patrzeć się na nich?????? 17:18, 12.04.2019


adiadi

29 22

Kompromitacja zawodu nauczycielskiego, żenujące, że uczą dzieci. Zawód nauczyciela to służba publiczna , w Europie tylko w Polsce dopuszczalne są strajki, czyżby następna kasta postkomunistyczna ?
Zmarli nauczyciele, wielkie autorytety jak np. prof. Pacyga, Mirowicz, Bąk, Zaleski, Topolski i inni przewracają się w grobach, wyluzujcie !!! 21:32, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

j23j23

18 19

Dlaczego to państwo płaci nauczycielowi? Rodzice powinni łożyć na edukację swoich dzieci, a jeżeli kogoś nie stać to niech mu dopłaci "socjal". Czy 500+ zostało pomyślane jako źródło finansowania smartfonów i innego badziewia? Dobry nauczyciel musi dobrze zarabiać - jak w banku (NBP) czy też w ORLEN-ie. Tam kwalifikacji nie mają lepszych od przeciętnego belfra. 21:57, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zewzew

26 22

To co zrobili nauczyciele, biorąc jako zakładników dzieci i ich rodziców to już przestępstwo podpadające pod dręczenie z szczególnym okrucieństwem, gdzie jest prokuratura, organy ścigania. 08:23, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pikpik

22 18

tusk to szybko zrobiłby porządek z tą strajkującą hołotą nauczycielską-pazernych nierobów i nieudaczników,śmierdzących w większości leni.Zapewne zastosowany byłby wariant jaki zastosował wobec górników/ użył broń gładkolufową/.... 08:32, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KloKlo

29 14

A ja chciałbym zobaczyć nie odcinek z wypłaty, a PIT roczny takiego "biednego" nauczyciela.
O autach, jakimi przyjeżdżają do pracy w szkołach wiejskich, mogę sobie tylko pomarzyć - pracując 40 godz. w tygodniu.
10:27, 09.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

darekdarek

6 3

a widziałaś fury uczniów ??? 17:57, 09.04.2019


DowcipDowcip

10 0

Syn szejka arabskiego studiuje w Polsce i pisze list do ojca tak:
- Drogi ojcze, jak to jest, że ja do szkoły przyjeżdżam ferrari, a mój profesor autobusem.
Na to ojciec odpisuje:
- Nie przejmuj się synu! Jutro przyślę dla siebie autobus.
21:32, 09.04.2019


BiałaBiała

27 14

Jeśli ktoś ma jeszcze wątpliwości, czy strajk nauczycieli ma wymiar polityczny, niech zwróci uwagę, że obecność posła P. Suskiego wśród pikietujacych emerytów z ZNP, nie jest przypadkowa... 15:41, 09.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

antyPOantyPO

11 5

Nadzoruje by czasmi im sie nie odechciało strajkować autorzy teco ciamajdanu sa w POKO 16:58, 09.04.2019


JózekJózek

4 9

Biała! Ty to CZARNA MASA jesteś!!! 07:58, 10.04.2019


JarekJarek

20 30

I bardzo dobrze strajkować i nie dać się zastraszyć przeciągnąć strajk na matury dość już tego pomiatamia nauczycielem strajk to wasze prawo a wszystkich rodziców obowiązkiem jest zająć się opieką swoich dzieci z resztą nauczyciele też mają dzieci 16:13, 09.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MmmmmmmMmmmmmm

3 3

Jestem "Za" Strajkiem Ale----- nie myl pojęć Obowiązkiem To Jest CHODZENIE DZIECKA DO 18 ROKU ŻYCIA DO SZKOŁY I OBOWIĄZKIEM JEST OPIEKOWANIE SIĘ PRZEZ WYCHOWAWCÓW DZIECKIEM W GODZINACH SZKOLNYCH ZAJEC, Więc Gdzie Ten Obowiązek???? 15:11, 10.04.2019


Do JarekDo Jarek

4 3

Człowieku co Ty pier..... czyli według Ciebie matury nie są ważne tylko jakieś zachcianki? Prawdziwych nauczycieli jest kilka procent, reszta to karierowicze. I jeszcze jedno błędy lekarzy leżą na cmentarzu a błędy nauczycieli zasiadają w sejmie.

Jakoś za PO nie strajkowali jak dołożyli im lata pracy. Nie bronię PiS bo z PO są tacy sami. 18:39, 10.04.2019


Mieszkaniec Wałcza Mieszkaniec Wałcza

21 23

W Szkole Podstawowej nr 1, nr 4 i nr 5 do Strajku przyłączyli się nauczyciele z oświatowej Solidarności, tej Prawdziwej. 17:42, 09.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BelferBelfer

8 3

I królowe szmateksów. 20:02, 10.04.2019


Bo to ukrytaBo to ukryta

5 1

5 kolumna komunistyczna 17:23, 11.04.2019


PoparciePoparcie

18 20

Jak strajkowali policjanci, to nikomu to nie przeszkadzało. Możnaby cofnąć im wywalczone podwyżki i podzielić dla nauczycieli. Widać, że strajk nauczycieli dotyka znaczną część społeczeństwa, stąd ta frustracja i jad. Więc ich znaczenie dla nas wszystkich nie jest takie, jak niektórzy tu piszą. Popieram Was w 100%. Walczcie, zasługujecie na szacunek, również w formie materialnej. Społeczeństwo teraz czuje, jak jesteście ważni, gdy nie może posłać ze spokojem pociech do placówki. 21:33, 09.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XDXD

16 16

My Polacy jednak mendy!!! Zawiść...... itd. Zawsze patrzymy na drugiego ile zarabia, ile wolnego itp. ŻENADA!!! 08:04, 10.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

palpal

24 7

suski,P Ośle,popierając strajk nauczycieli depczesz i poniewierasz art 70 Konstytucji, nie idż tą drogą pospolitego zadymiarstwa politycznego, niegodne zachowanie posła,porażające... 10:17, 10.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RobertRobert

22 10

Miernoty strajkują,... jak sobie ich przypominam z czasów studiów, to śmiać mi się chce. Dno i niewiedza. Ciarki mnie przechodzą, jak pomyślę, że te miernoty ogłupiają moje dziecko. 18:42, 10.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

!!!!!!

6 13

ty na pewno zgłupiałeś!!!! i nic ci już nie pomoże miernotko! 19:43, 10.04.2019


MożliwośćMożliwość

5 6

Jak się nie podoba, zawsze możesz zorganizować nauczanie domowe dla swoich dzieci. Przekonasz się, jakim nauczycielem byłbyś Ty. Może dla idei warto spróbować, a nie narzekać! 08:09, 12.04.2019


Ze środowiska...Ze środowiska...

19 3

Powiadam Wam, 95% to nauczyciele z przypadku, a nie powołania. Sesje to był płacz, zgrzytanie zębami i ciąg poprawek, a teraz udają wielką inteligencję. Powinni mieć co kilka lat sprawdzaną wiedzę i powinni być weryfikowani z poziomu wiedzy ich wychowanków bo każdy pracownik powinien być rozliczony ze swojej pracy. 15:39, 12.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

adaada

11 1

Takie wizyty posła opozycji utwierdzają iz protest jest polityczny, Wstyd nauczyciele iż dajecie sie tak wkręcać 23:40, 14.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wałczankawałczanka

7 0

Dlaczego w oświadczeniach majątkowych radnych Wałcza nauczycieli nie ma wpisu jak u innych radnych dotyczących zatrudnienia i zaróbków ????zfile:///C:/Users/wal_kpr/Downloads/19.12.2018.pdf
Tu przykład radnej nauczycielki z Kostrzyna w SP. http://kostrzyn.nowoczesnagmina.pl/?a=7908&fbclid=IwAR32EU1QFMAlKtVSiAlUuh7JhecoFC3s6ymMd-4wmt5T5wDG6iqz3-X5Axo 15:04, 16.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%