Zamknij

Złośliwe mikrofony

14:06, 05.11.2014
Skomentuj

We wtorek (4 bm.) w auli ?Kazika? odbyła się debata przedwyborcza kandydatów na stanowisko burmistrza Wałcza organizowana przez TV Asta i tygodnik Extra Wałcz. Prowadzona była na żywo, nie mogło się więc obyć bez wpadek - tego dnia mikrofony postanowiły przestać działać.

To trzecia debata w tej kampanii, a zarazem pierwsza, w której uczestniczyła Jolanta Wegner. Poprzednie były bardzo spokojne, a kandydaci trzymali emocje na wodzy, tym razem jednak nie obyło się bez złośliwości, trudnych pytań i zaskakujących odpowiedzi.

Pierwsi na placu boju pojawili się klubowi koledzy Bogusławy Towalewskiej, za nic mając sobie ograniczenia dotyczące liczby gości. Kiedy w auli pojawiła się ich liderka, nagrodzili ją gromkimi brawami. Ten manewr powtórzyli później zwolennicy Marka Mateli tyle tylko, że kandydat ?Alternatywy? musiał opuścić salę i pojawić się w niej ponownie, co dało efekt odwrotny do zamierzonego.

Pierwsza runda

Pierwsza runda to autoprezentacja. Każdy z kandydatów na przedstawienie swojego programu wyborczego miał trzy minuty. Jako pierwszy mówił Paweł Suski, bo jego komitet jest najwyżej na liście PKW.

Paweł Suski: Jestem wałczaninem od urodzenia. Od 2007 roku pełnię funkcję posła. Jeśli zostanę wybrany, możecie się spodziewać, że z wielką determinacją przystąpię do realizacji kilku zadań. Jestem przedsiębiorcą, a nie urzędnikiem, będę więc sprzyjał rozwojowi przedsiębiorczości w oparciu o strefę ekonomiczną, którą musimy uzbroić. Wałcz może stać się centrum obróbki metali. Mamy w Wałczu PWSZ, w którym powstaje Regionalne Centrum Badawczo-Rozwojowe i innowacyjne centrum obróbki metali. Działa też klaster metalowy, możemy więc stworzyć warunki, które zainteresują przedsiębiorców z zewnątrz. Kolejnym elementem jest rozwój turystyczny, mamy aż pięć jezior, a nie mamy ani jednego campingu i pola namiotowego. Niewątpliwie jest to obszar do zagospodarowania. Rozwój turystyki zainicjuje powstanie nowych miejsc pracy. To niezrozumiałe, że do tej pory nie mamy zagospodarowanego półwyspu. Kolejnym zadaniem jest przetwórstwo rolno-spożywcze i pozyskiwanie środków w nowej perspektywie finansowej UE.

Jolanta Wegner: Jestem rodowitą wałczanką, z wykształcenie pedagogiem. Miałam przyjemność być dyrektorem szkoły, odpowiadałam za oświatę w gminie Wałcz, przez 5 lat byłam zastępcą burmistrza Zdzisława Tuderka, dzięki czemu nauczyłam się prawdziwej samorządności, dlatego w tym roku postanowiłam wziąć sprawy w swoje ręce. Zaprosiłam do siebie grupę ?Niezależnych? - ludzi, którzy myślą tak samo jak ja. Chcę odpolitycznić samorząd, bo samorządność nie musi być polityką. Jako burmistrz Wałcza zajmę się finansami miasta, nie poprzez rolowanie kredytów i kreatywną księgowość, ale poprzez sprzedaż mienia komunalnego, poprzez mądrą politykę finansową. Zawsze będę blisko ludzi. Po trzecie zrewiduję bardzo wysokie ceny za wodę, ścieki, ciepło i wywóz nieczystości.

Piotr Gembicki: Nie jestem z Wałcza, urodziłem się w Poznaniu i tam skończyłem studia. Zwiedziłem trochę świata, Europy i wiem jak tam dźwiga się miasta, które chylą się ku upadkowi, a to niestety dzieje się z Wałczem. Podstawową sprawą jest aktywizacja społeczeństwa, budowanie społeczeństwa obywatelskiego oraz aktywizacja tak zwanego trzeciego sektora. Moim zdaniem to niezagospodarowany obszar w tym mieście. Rozwój tej części społeczeństwa pozwoli na wzrost tego miasta. Ludziom należy pozwolić działać na rzecz swojego miasta. Kolejna ważna sprawa to poszukiwanie nowych inwestorów, należy jednak pamiętać o pracodawcach, którzy już w Wałczu funkcjonują.

Marek Matela: Urodziłem się w Wałczu, tutaj mieszkam i wychowuję swoje dziecko. Chciałbym, by mój syn został tu, w Wałczu i dlatego zdecydowałem się na start w wyborach. Dwa lata temu dwóch młodych kandydatów otrzymało łącznie 33% poparcia, to był jasny sygnał, że Wałcz i wałczanie oczekują zamian i powiewu świeżości. Mam wrażenie, że w Wałczu bardzo często zapomina się o ludziach młodych, którzy są przyszłością naszego miasta. Gdzie ci młodzi ludzie mają budować doświadczenie, gdzie mają zdobywać wiedzę i się rozwijać? Prosząc o poparcie, chciałbym abyśmy wspólnie pokazali, że Wałcz może być miastem dla pokoleń. Pełniąc funkcję wiceburmistrza kilka spraw udało mi się zrealizować. Żeby miasto mogło się rozwijać, potrzebna jest głowa pełna pomysłów, chęć ich realizacji i determinacja w działaniu, a tego mi nie brakuje. Jest wiele spraw do załatwienia, w tym błahe, jak wjazd autobusów na teren szpitala i poważnych, jak opracowanie strategii marki Wałcz i aktywna współpraca z przedsiębiorcami.

Bogusława Towalewska: Nie jestem rodowitą wałczanką, ale to miasto kocham, bo weszłam w nie rodzinnie i zawodowo. Zajmowałam się oświatą, działalnością własną i w firmie przemysłowej. Byłam szefem wielu organizacji, posłem na Sejm, radną powiatu, obecnie pełnię funkcję burmistrza. Uważam, że żaden z kandydatów nie posiada takiej wiedzy na temat potrzeb miasta, a przede wszystkim możliwości finansowych. Pomysły to świetna sprawa, ale trzeba brać pod uwagę możliwości finansowe miasta. Chciałam zaproponować zrównoważony rozwój miasta, to znaczy wszystkich jego sektorów, żeby rozwijał się przemysł, ale i usługi, żeby rozwijała się turystyka. Musimy dbać o infrastrukturę drogową i mieszkaniową. Większy nacisk trzeba postawić na promocję miasta, promocję marki Wałcz, ale by to zrobić, potrzebne są środki unijne. Udało mi się zmniejszyć zadłużenie miasta na tyle, że będziemy mogli starać się o dotacje unijne. Będą to także środki rządowe i pochodzące ze sprzedaży mienia komunalnego. B. Towalewska zaapelowała ponadto do pozostałych kandydatów, żeby nie odnosili się do inwestycji prowadzonych dawniej, a za które miasto ponosi teraz finansową odpowiedzialność.

Jerzy Goszczyński: Urodziłem się w Bydgoszczy, szkołę średnią kończyłem w Pile, byłem starszym kolegą obecnej pani burmistrz, a studiowałem w Gdańsku. Po żonę pojechałem do Krakowa, a opuściłem Gdańsk, bo zakochałem się w tej niewielkiej miejscowości. Wykazywałem aktywność od lat 80., gdy zakładałem w SP nr 1 koło Solidarności. Później działałem w samorządzie miejskim, byłem radnym. Pod bardzo dobrym szefem Henrykiem Wojtasikiem uczyłem się sztuki bycia dobrym samorządowcem. Teraz pracuję jako wicestarosta w powiecie wałeckim. Potrzebna nam jest przede wszystkim współpraca - ani samorząd miejski, ani powiatowy same niewiele zrobią, nie osiągną sukcesu. Razem możemy zdziałać wiele. Wałcz to nie tylko przedsiębiorcy, choć miejsca pracy są bardzo ważne. Wałcz to również ludzie, którzy są już w drugiej połowie życia. Zależy mi, by mogli rozwijać swoje zainteresowania i mogli czuć się tutaj bezpiecznie. J. Goszczyński mówiąc o konieczności współpracy jednostek samorządu terytorialnego, stwierdził, że Wałcz jest w dobrej sytuacji, bo ma swojego reprezentanta w Sejmie. Życzył P. Suskiemu, aby jak najdłużej w Sejmie pozostał?

Druga runda

W drugiej rundzie kandydaci zadawali sobie wzajemnie pytania. Tutaj czasu było już mniej. 30 sekund na pytanie i minuta na odpowiedź. Do najbardziej zaskakujących należało m.in. pytanie M. Mateli do B. Towalewskiej. Kandydat zapytał swoją konkurentkę jaka jest jej dalsza wizja rozwoju miasta, skoro po dwóch latach wałczanie ?nie zobaczyli nic?? B. Towalewska powiedziała, że zastała bardzo trudną sytuację finansową, mówiła o inwestycjach, które trzeba było rozliczyć i działaniach zmierzających do uchronienia miasta przed ruiną finansową. Z kolei B. Towalewska zapytała J. Weger o? wysokości rat spłaty kredytów w kolejnej kadencji. J. Wegner stwierdziła, że pytanie jest zbyt szczegółowe, wyczuwa w nim złośliwość i poinformowała, że pozyskanie takich informacji to żaden problem, bo doskonale zna je skarbnik i pozna je przyszły burmistrz. Pytanie J. Goszczyńskiego do M. Mateli zaskoczyło samego pytanego, a chodziło o to, jakie konsekwencje poniósł M. Matela po gali boksu. Pytany odpowiedzieć nie potrafił. Kiedy M. Matela miał zadać pytanie P. Suskiemu (obaj panowie nie darzą się sympatią) dało się wyczuć panujące w sali podniecenie. Kandydat ?Alternatywy? pytał skąd miasto weźmie pieniądze na utrzymanie drogi nr 10 po wybudowaniu obwodnicy? P. Suski poinformował, że nie wiadomo jeszcze kto będzie jej zarządcą. B. Towalewska zadając pytanie P. Suskiemu wróciła do jego autoprezentacji i zdolności menadżerskich, o których mówił kandydat w kontekście PSS Społem i spółdzielni ogrodniczej. P. Suski odpowiedział, że przez 10 lat z sukcesem zarządzał firmami, których nie dało się już uratować. I to nie on je zlikwidował. W rewanżu pretendent do fotela burmistrza zapytał obecną ?głowę miasta? o klucz doboru współpracowników i kulisy odejścia M. Mateli z ratusza. B. Towalewska stwierdziła, że to sprawa z przeszłości, mało już interesująca mieszkańców i należy się skupić na sprawach ważnych dla Wałcza w przyszłości.

Trzecia runda

Wśród najbardziej ciekawych pytań od prowadzących pojawiło się pytanie do P. Suskiego, który miał powiedzieć, co mu najbardziej odpowiada w sposobie zarządzania miastem przez B. Towalewską. Jak mówił, chęci miał szczere, ale niczego pozytywnego nie dostrzega. B. Towalewska została z kolei zapytana o stworzenie produktu turystycznego, który zapisała w swoim programie wyborczym sprzed dwóch lat. P. Kurzyna, wyprzedzając odpowiedź nt. braku pieniędzy, dopowiedział, że nie finanse były tu najważniejsze, ale przed wszystkim pomysł. Obecna szefowa miasta mówiła, że nie udało się takiego produktu stworzyć, choć prace trwały, nie udało się to także Stowarzyszeniu Gmin Pojezierza Wałeckiego. Podkreśliła przy tym, że produkt musi być spójny z produktami sąsiednich gmin. Pytanie do P. Gembickiego zaskakujące nie było, ale odpowiedź już tak. Kandydat został zapytany o to, co by zmienił w miejskich spółkach i jak ocenia ich działalność? Stwierdził, że nie widzi złych tendencji, ale jak zostanie burmistrzem, na pewno zgłębi ten temat. Skoro już jesteśmy przy P. Gembickim, merytorycznie wyraźnie odstawał od pozostałych kandydatów - nie krył, że mieszka w Wałczu dopiero od pięciu lat i jego wiedza na niektóre tematy nie jest głęboka. Z drugiej jednak strony, wyglądało na to, że poczuciem humoru, dystansem do siebie, szczerością i świeżym spojrzeniem na pewne sprawy zaskarbił sobie sympatię kandydatów i publiczności. Wszystkim życzył powodzenia i apelował o to, by kandydaci nie byli dla siebie złośliwi, a że nie odpowiedzieli na ten apel to już inna sprawa? B. Towalewską poproszono o ocenę działalności Z Tuderka w kontekście konieczności wprowadzenia programu oszczędnościowego będącego niejako wynikiem poprzednich rządów i czy coś zmieniło się w jej spojrzeniu na jego osobę. Kandydatka stwierdziła, że zawsze ceniła i nadal ceni poprzednika. Podkreśliła, że wykorzystał wszelkie możliwości do pozyskiwania środków z zewnątrz, miasto musiało zaciągać kredyty, które teraz trzeba spłacać. Stwierdziła ponadto, że zastępcy zbyt mało go wspierali, kiedy chorował i nie weszli w jego rolę wtedy, kiedy było to konieczne. M. Mateli przypomniano, że ani dwa lata temu, ani w tej kampanii niczego nie obiecuje. Dziennikarze dociekali, czy boi się składać obietnice i czy może obiecać coś, o czym wie, że na pewno słowa dotrzyma. Kandydat odpowiedział krótko, że może obiecać ciężką pracę i uporządkowanie spraw, które zostały już rozpoczęte. J. Wegner zapytano o inwestycje rozpoczęte, kiedy pełniła funkcję zastępcy burmistrza, a za które trzeba zwracać teraz pieniądze. Dziennikarze dociekali kto jest winien tym zaniedbaniom. Kandydatka ?Niezależnych? mówiła, że to był czas wytężonej pracy i wielu inwestycji, pracownicy odpowiedzialni za tę dziedzinę w ratuszu byli przepracowani. Stwierdziła, że za wszystko to, co dzieje się w urzędzie odpowiada? sekretarz miasta, który jest najważniejszym urzędnikiem. W auli zawrzało.

Podczas debaty prowadzony był sondaż wyborczy. Głosować można było za pośrednictwem wiadomości SMS. B. Towalewska zdobyła 33,8 proc., M. Matela - 31,65 proc., Paweł Suski - 14,39 proc., Jerzy Goszczyński - 9,71 proc., Jolanta Wegner - 9,35 proc., Piotr Gembicki - 1,02 proc. Całkowity dochód z akcji przeznaczony zostanie na cel charytatywny - Fundację Pomocy Osobom Niepełnosprawnym ?Słoneczko?.

Debatę poprowadzili Piotr Gadzinowski z TV Asta i Piotr Kurzyna, redaktor naczelny tygodnika ?Extra Wałcz?.

Zuzanna Błaszczyk

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(36)

abramusabramus

5 12

Panowie z Extra Wałcza mijacie się z prawdą nieco, sondaż sms-owy rozpoczął się dużo wcześniej a nie podczas debaty z czego skrzętnie skorzystali komuniści no i ugrupowanie jak niektórzy wałczanie nazywają "podejrzanych" przychodząc na debatę z potężnym pakietem sms-ów. Po pożal się boże wystąpieniach w/w mógł tylko nastąpić spadek podejrzanego dorobku

16:20, 05.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

martewmartew

13 6

Ciekawe ile sms wysłano ogółem - panowie dziennikarze uchylcie rąbka tajemnicy, chociaż szacunkowo. Chodzą słuchy, że nie więcej niż 100

17:11, 05.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wyborcawyborca

13 14

Śmiać mi się chce z końcowego wyniku sondażu SMS-owego. Po drugiej rundzie prezentowane były wyniki, w których M.Matela i B.Towalewska szli łeb w łeb zajmując wspólnie II miejsce (oboje z poparciem ponad 33% głosów - każdy).
Jakoś dziwnym trafem na koniec debaty B.Towalewska wygrywa z takim samym wynikiem a M.Matela ukradkiem traci 2%.
Cóż ... Jaka telewizja taka obsługa techniczna i umiejętność liczenia.

Krótko o moim faworycie - M.Matela jako młody i najbardziej ambitny mówił konkretnie i zdecydowanie.

Przekonał mnie oraz moich znajomych!

16 listopada zobaczymy czy Wałcz nadal wybierze na marazm i agonię w rozwoju czy tym razem postawi na młodych, ambitnych bez negatywnego zaplecza i dorobku w zarządzaniu miastem.

Ludzie - głosujcie z rozsądkiem!

18:43, 05.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abramusabramus

13 9

[quote name="wyborca"]Śmiać mi się chce z końcowego wyniku sondażu SMS-owego. Po drugiej rundzie prezentowane były wyniki, w których M.Matela i B.Towalewska szli łeb w łeb zajmując wspólnie II miejsce (oboje z poparciem ponad 33% głosów - każdy).
Jakoś dziwnym trafem na koniec debaty B.Towalewska wygrywa z takim samym wynikiem a M.Matela ukradkiem traci 2%.
Cóż ... Jaka telewizja taka obsługa techniczna i umiejętność liczenia.
Krótko o moim faworycie - M.Matela jako młody i najbardziej ambitny mówił konkretnie i zdecydowanie.
Przekonał mnie oraz moich znajomych!
16 listopada zobaczymy czy Wałcz nadal wybierze na marazm i agonię w rozwoju czy tym razem postawi na młodych, ambitnych bez negatywnego zaplecza i dorobku w zarządzaniu miastem.
Ludzie - głosujcie z rozsądkiem![/quote]
Nie dziwnego jego plany rozwoju miasta po prostu rewelacja boks będziemy mieli na okrągło piwo będą podawali w urzędzie miasta super może i ja się przekonam

19:45, 05.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jonajona

19 12

[quote name="wyborca"]Śmiać mi się chce z końcowego wyniku sondażu SMS-owego. Po drugiej rundzie prezentowane były wyniki, w których M.Matela i B.Towalewska szli łeb w

Krótko o moim faworycie - M.Matela jako młody i najbardziej ambitny mówił konkretnie i zdecydowanie.

Przekonał mnie oraz moich znajomych!

16 listopada zobaczymy czy Wałcz nadal wybierze na marazm i agonię w rozwoju czy tym razem postawi na młodych, ambitnych bez negatywnego zaplecza i dorobku w zarządzaniu miastem.

Ludzie - głosujcie z rozsądkiem![/quote]
Ambitny to on może jest ale tylko w swoim prywatnym interesie. Chłopaczek bał się cokolwiek obiecać bo dobrze sobie zdaje sprawę że ciężko mu będzie dotrzymać jakiejkolwiek obietnicy. Z jego wypowiedzi można wywnioskować samą demagogie i populizm. Myślę że nawet w tym celu posiłkował się jakimś kursem np. jak przemawiać. Merytoryki 0. Jedna wielka demagogia i populizm.

20:07, 05.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekMarek

23 13

Może mi się wydaje ale temu młodemu człowiekowi jakoś źle z oczu patrzy. A tak w ogóle nie rozumiem co ci młodzi ludzie w nim widzą. Chłopak nie ma żadnych dokonań oprócz tego, że sam o sobie mówi że jest społecznikiem i osobom dynamiczną cokolwiek to znaczyema

20:16, 05.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZygmuntZygmunt

26 8

:D :D poplecznicy tego, który po 7 latach w sejmie niepotrafi zebrać 21 kandydatów do rady miasta i mówi, że Warszawa mu za duża. Proponuje wam i waszemu bozkowi powrót na wioskę z której pochodzi :D 14% stąd ta frustracja :D

20:37, 05.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZbigniewZbigniew

11 16

Moim zdaniem najlepszym z wszystkich kandydatów jest Piotr Gembicki. Widać, że jest to prawdziwy społecznik nie umoczony w lokalne układy i kliki. Nie rzuca pustych obietnic, ale Wałczanie są zapatrzeni w populistów, którzy obiecują gruszki na wierzbie, ale przede wszystkim dbają o własny interes.

20:51, 05.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pan WąsPan Wąs

10 17

[quote name="wyborca"]Śmiać mi się chce z końcowego wyniku sondażu SMS-owego. Po drugiej rundzie prezentowane były wyniki, w których M.Matela i B.Towalewska szli łeb w łeb zajmując wspólnie II miejsce (oboje z poparciem ponad 33% głosów - każdy).
Jakoś dziwnym trafem na koniec debaty B.Towalewska wygrywa z takim samym wynikiem a M.Matela ukradkiem traci 2%.
Cóż ... Jaka telewizja taka obsługa techniczna i umiejętność liczenia.

Krótko o moim faworycie - M.Matela jako młody i najbardziej ambitny mówił konkretnie i zdecydowanie.

Przekonał mnie oraz moich znajomych!

16 listopada zobaczymy czy Wałcz nadal wybierze na marazm i agonię w rozwoju czy tym razem postawi na młodych, ambitnych bez negatywnego zaplecza i dorobku w zarządzaniu miastem.

Ludzie - głosujcie z rozsądkiem![/quote]

No to przyjacielu z matematyki PAŁA. W sondażu było więcej osób na które oddano głos. Właściwie czego się można spodziewać w zapleczu Pana M.

01:04, 06.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nie idę na wyborynie idę na wybory

4 11

Mam pytanie???? Czy te wydawnictwo nie jest ponadto skupiona na potrzeby jednego z kandydatów??? Czy teksty czasami nie pisze się na jego potrzeby??????

01:58, 06.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jurekjurek

8 12

Kicha , a nie debata . Porażka organizacyjna. Jak się zabieracie za taką imprezę to trzeba było poprosić Janusza Marciniaka z WCK, on by wam wszystko poukładał. Brawo Jerzy Goszczyński-najlepszy.

08:05, 06.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzesterCzester

4 4

[quote name="nie idę na wybory"]Mam pytanie???? Czy te wydawnictwo nie jest ponadto skupiona na potrzeby jednego z kandydatów??? Czy teksty czasami nie pisze się na jego potrzeby??????[/quote]

Też myślę, że niektórzy kandydaci korzystają z pomocy dziennikarzy w redagowaniu tekstów. Ale czy Ekstra pisze na potrzeby Suskiego lub Towalewskiej? Chociaż może i tak. Może zależy im kto zostanie burmistrzem. Ale prędzej bym podejrzewał o zlecenia tekstowe Pojezierzaka :-)

09:32, 06.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaWyborca

14 6

[quote name="Zygmunt"]:D :D poplecznicy tego, który po 7 latach w sejmie niepotrafi zebrać 21 kandydatów do rady miasta i mówi, że Warszawa mu za duża. Proponuje wam i waszemu bozkowi powrót na wioskę z której pochodzi :D 14% stąd ta frustracja :D[/quote]
Zgadzam się w zupełności!

09:45, 06.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lesiolesio

12 4

[quote name="Wyborca"][quote name="Zygmunt"]:D :D poplecznicy tego, który po 7 latach w sejmie niepotrafi zebrać 21 kandydatów do rady miasta i mówi, że Warszawa mu za duża. Proponuje wam i waszemu bozkowi powrót na wioskę z której pochodzi :D 14% stąd ta frustracja :D[/quote]
Zgadzam się w zupełności![/quote]
Też się zgadzam... Niech na sołtysa startuje. Może mu się uda...
Denerwuje mnie jeszcze fakt, ze pan poseł chciałby rządzić miastem dzięki swoim kontaktom. Kolesiostwo wyłazi z niego. A prawda jest taka, że on pracować nie potrafi. siedem lat w sejmie nauczyło go tylko jak się obijać.
Niech się lepiej wyspowiada ze swojego "Dżyzes krajst - takie jest prawo" dzięki czemu zasłynął w radiu.

13:20, 06.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

piotrpiotr

7 6

[quote name="Zbigniew"]Moim zdaniem najlepszym z wszystkich kandydatów jest Piotr Gembicki. Widać, że jest to prawdziwy społecznik nie umoczony w lokalne układy i kliki. Nie rzuca pustych obietnic, ale Wałczanie są zapatrzeni w populistów, którzy obiecują gruszki na wierzbie, ale przede wszystkim dbają o własny interes.[/quote]

Wielu ludzi zadaje sobie pytanie: kin do jasnej ... jest Piotr Gembicki????

13:23, 06.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abramusabramus

6 7

uparliście się na posła trochę racji macie a prawdziwa porażka do duet Towalewska i Matela jedna roluje drugi też oboje są siebie warci, proponuje powrót na swoją wiochę zakładać PGR (legitymację ma na pewno) a drugiemu na ring niech okrada bokserów jak zdejmie krótkie spodenki to pogadamy

14:21, 06.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abramusabramus

7 6

a i jeszcze jedno popatrzcie wyżej na zdjęcia miała dwa lata i ni w ząb nawet pytania i odpowiedzi napisał jej główny czerwony tego miasta Różański żenada

14:27, 06.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abramusabramus

7 6

jeszcze jedna i ostatnia ważna sprawa zobaczcie też na fotki wszystkie komitety miały 10 gości a PZPR chyba myślał że to ich kolejny zjazd partyjny i przyszły wszystkie czerwone nosy z Wałcza oprócz wodza Różańskiego jaskółki donoszą że czekał na czerwony telefon od szefa PZPR :lol:

15:17, 06.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OliOli

3 2

Miro ? 2 dni temu

1RBLog wynosi się do Piły a tu gadu gadu gadu...


Awatar
Skubas Miro ? 1 dzień temu

A skąd takie rewelacje? W Pile na gruzach dawnej składnicy ma powstać inne centrum logistyczne.

Awatar
Miro Skubas ? 21 godzin temu

Pytaj tych co tam pracują, pytałem i już plany na to są.

15:36, 06.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

piotrpiotr

3 4

[quote name="Oli"]Miro ? 2 dni temu

1RBLog wynosi się do Piły a tu gadu gadu gadu...


Awatar
Skubas Miro ? 1 dzień temu

A skąd takie rewelacje? W Pile na gruzach dawnej składnicy ma powstać inne centrum logistyczne.

Awatar
Miro Skubas ? 21 godzin temu

Pytaj tych co tam pracują, pytałem i już plany na to są.[/quote]

A niech się wynoszą darmozjady jedne... I tak większość z tych nierobów jest z Piły i nawet mają służbowy autobus który ich wozi, bo pewnie tak napici wracają, że kierować nie mogą.

16:03, 06.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

trelektrelek

18 7

Każdy!!! byle nie ZNAWCA KARAWANINGU I MIŁOŚNIK PÓŁWYSPU STRĄCZNO.

17:26, 06.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarekMarek

9 9

[quote name="trelek"]Każdy!!! byle nie ZNAWCA KARAWANINGU I MIŁOŚNIK PÓŁWYSPU STRĄCZNO.[/quote]

Nie no pewnie lepiej wybrać bezrobotnego boksera, mało zaradnego Goszczyńskiego lub piękne Panie które niczym się nie wykazały

19:37, 06.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MonikaMonika

6 14

Ludzie jakich inwestycji wam brakuje za czasów Towalewskiej????
A rozumiem przyzwyczaił was Tuderek i Wegnerka, że tu się fontanny buduje i jeszcze jedną byście chcieli??? o biedactwa - nie zbudowali wam????
I bardzo dobrze!!!

Wegnerka do biblioteki- może tam się odnajdzie!!!
Suski na wieś pieski hodować!!!
Matela za ring - gębę nadstawiać!!!
Goszczyński - wnuki bawić!!!
A Gembicki - wracaj tam skąd przyszedłeś chłopie!!!

21:06, 06.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TomaszTomasz

8 2

[quote name="Monika"]
Wegnerka do biblioteki- może tam się odnajdzie!!!
Suski na wieś pieski hodować!!!
Matela za ring - gębę nadstawiać!!!
Goszczyński - wnuki bawić!!!
A Gembicki - wracaj tam skąd przyszedłeś chłopie!!![/quote]

Monika kandyduj! Jak nie masz nic bardziej merytorycznego do powiedzenia to proponuję maść na ból dupy - do nabycia w każdej aptece, bez recepty!

22:59, 06.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abramusabramus

8 4

[quote name="Monika"]Ludzie jakich inwestycji wam brakuje za czasów Towalewskiej????
A rozumiem przyzwyczaił was Tuderek i Wegnerka, że tu się fontanny buduje i jeszcze jedną byście chcieli??? o biedactwa - nie zbudowali wam????
I bardzo dobrze!!!

Wegnerka do biblioteki- może tam się odnajdzie!!!
Suski na wieś pieski hodować!!!
Matela za ring - gębę nadstawiać!!!
Goszczyński - wnuki bawić!!!
A Gembicki - wracaj tam skąd przyszedłeś chłopie!!![/quote]
ręce opadają czerwoni już nie wrócą a ty razem z nimi do PGR Grabówno tam twoją szefowa będzie towarzyszka Towalewska precz z Wałcza!!!

23:32, 06.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abramusabramus

6 3

[quote name="Tomasz"][quote name="Monika"]
Wegnerka do biblioteki- może tam się odnajdzie!!!
Suski na wieś pieski hodować!!!
Matela za ring - gębę nadstawiać!!!
Goszczyński - wnuki bawić!!!
A Gembicki - wracaj tam skąd przyszedłeś chłopie!!![/quote]

Monika kandyduj! Jak nie masz nic bardziej merytorycznego do powiedzenia to proponuję maść na ból dupy - do nabycia w każdej aptece, bez recepty![/quote]
brawo Tomasz sam widzisz jak komuna tonie to kąsa gdzie popadnie taki to podły miot

23:36, 06.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

trelektrelek

8 2

Widzę, że jesteś (abramus)fanatycznie nastawiony do pewnych osób. Cały czas piszesz o jakiś czerwonych komuchach. Stary, te czasy mamy już za sobą, obudź się i wyluzuj a będzie ci łatwiej w życiu. Poza tym w starostwie rządzą POpaprańcy (nie czerwoni) i mamy 30mln długu a co niektórzy ze starostwa jeszcze się chwalą że wprowadzili DOBRY program naprawczy. Równie dobrze można się pochwalić że wdepnęło się w gówno kocie a nie psie bo te pierwsze mniej śmierdzi.

10:38, 07.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wegawega

6 8

[quote name="trelek"]Widzę, że jesteś (abramus)fanatycznie nastawiony do pewnych osób. Cały czas piszesz o jakiś czerwonych komuchach. Stary, te czasy mamy już za sobą, obudź się i wyluzuj a będzie ci łatwiej w życiu. Poza tym w starostwie rządzą POpaprańcy (nie czerwoni) i mamy 30mln długu a co niektórzy ze starostwa jeszcze się chwalą że wprowadzili DOBRY program naprawczy. Równie dobrze można się pochwalić że wdepnęło się w gówno kocie a nie psie bo te pierwsze mniej śmierdzi.[/quote]

Podobnie jak Towalewska odziedziczyła długi i problemy inwestycyjne po Tuderku (PZPR-SLD), tak Wankieiwcz odziedziczył długi po Różańskim (PZPR-SLD).

11:31, 07.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HIOBHIOB

16 0

A ja zachęcam przede wszystkim by w ogóle wziąć udział w wyborach, by oddać głos. By uczestniczyć w demokracji i korzystać z jej przywilejów. By być aktywnym, a nie pasywnym. Kolejna szansa będzie dopiero za 4 lata!

11:33, 07.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

abramusabramus

0 4

[quote name="trelek"]Widzę, że jesteś (abramus)fanatycznie nastawiony do pewnych osób. Cały czas piszesz o jakiś czerwonych komuchach. Stary, te czasy mamy już za sobą, obudź się i wyluzuj a będzie ci łatwiej w życiu. Poza tym w starostwie rządzą POpaprańcy (nie czerwoni) i mamy 30mln długu a co niektórzy ze starostwa jeszcze się chwalą że wprowadzili DOBRY program naprawczy. Równie dobrze można się pochwalić że wdepnęło się w gówno kocie a nie psie bo te pierwsze mniej śmierdzi.[/quote]
trochę luzu /trelek/masz rację całkowitą nie przeszkadzają mi ludzie z SLD przeszkadzają mi tylko ci którzy służyli wiernie w PZPR a teraz pod płaszczykiem stowarzyszeń atakują demokrację i tyle otwórz oczy i popatrz dla nich liczą się tylko kolesie i jak to nazywają obietnice polityczne, co do innych ugrupowań też trzeba być czujny żeby z nich wzorów nie czerpali

14:18, 07.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MironMiron

5 3

[quote name="trelek"]Widzę, że jesteś (abramus)fanatycznie nastawiony do pewnych osób. Cały czas piszesz o jakiś czerwonych komuchach. Stary, te czasy mamy już za sobą, obudź się i wyluzuj a będzie ci łatwiej w życiu. Poza tym w starostwie rządzą POpaprańcy (nie czerwoni) i mamy 30mln długu a co niektórzy ze starostwa jeszcze się chwalą że wprowadzili DOBRY program naprawczy. Równie dobrze można się pochwalić że wdepnęło się w gówno kocie a nie psie bo te pierwsze mniej śmierdzi.[/quote]
Człowieku klapki masz na oczach te 30mln to spadek po Różańskim. Jeżeli jesteś taki mądry to co według ciebie powinni zrobić? Wankiewicz załatwił w Warszawie bardzo korzystną pożyczkę z ministerstwa aby te długi po Różańskim pospłacać. O tą pożyczkę starało się kupe samorządów z Polski na cały kraj było raptem 30mln a 15mln przypadło na powiat. Rusz trochę swoja mózgownicą albo przynajmniej nie wprowadzaj ludzi w błąd.

17:49, 07.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

naranara

6 5

Najlepsza jest Pani Wegner chwali się że za jej kadencji miasto pozyskało 70mln z zewnątrz na inwestycje. Szkoda, że tak szybko zapomniała kto załatwił te pieniążki.

17:56, 07.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

trelektrelek

6 5

Człowieku klapki masz na oczach te 30mln to spadek po Różańskim. Jeżeli jesteś taki mądry to co według ciebie powinni zrobić? Wankiewicz załatwił w Warszawie bardzo korzystną pożyczkę z ministerstwa aby te długi po Różańskim pospłacać. O tą pożyczkę starało się kupe samorządów z Polski na cały kraj było raptem 30mln a 15mln przypadło na powiat. Rusz trochę swoja mózgownicą albo przynajmniej nie wprowadzaj ludzi w błąd.[/quote]
Nie zapominaj kto był wicestarostą za czasów Różanskiego a poza tym jeśli Różański zostawił dług ok.20mln to kto "wypracował" pozostałe ponad 10mln? Podpowiem tobie: nie był to Święty Mikołaj.

18:42, 07.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MironMiron

8 3

Nie zapominaj kto był wicestarostą za czasów Różanskiego a poza tym jeśli Różański zostawił dług ok.20mln to kto "wypracował" pozostałe ponad 10mln? Podpowiem tobie: nie był to Święty Mikołaj.[/quote

Tak i wszystko się zgadza tylko że każde próby ratowania szpitala były torpedowane przez Różańskiego zresztą nie tylko w tej sprawie blokował Wankiewicza. A te 10mln tak można by było tego uniknąć ale wtedy nie mielibyśmy ani jednej inwestycji. Powiat wykonał inwestycji na kilkadziesiąt mln 10mln było pobrane w formie kredytu na tzw. wkład własny resztę środków wyciągną z zewnatrz. Proszę napisz jakie inwestycje zrobił Różański będąc starostą? Jeśli mnie pamięć nie myli rządziło w tedy SLD a miernota nawet nie potrafiła wyciągnąć kasy od swoich.

20:11, 07.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MironMiron

9 1

A i przecież mieliśmy wówczas również naszego posła w sejmie w osobie
Pani B. Towalewskiej

20:14, 07.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZenonZenon

5 11

Moim zdaniem jedyny pozytywny kandydat to p. Gembicki. :)
Kompetentnego niestety brak więc zagłosuje na sympatycznego pana Piotra :D

12:14, 10.11.2014
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%