Jeśli czegoś nie ma w internecie, to znaczy, że to nie istnieje. To popularne powiedzenie znakomicie ilustruje rolę, jaką w naszym życiu odgrywają usługi online. Żaden biznes, zwłaszcza lokalny, o niewielkim zasięgu, nie może przetrwać bez dobrej witryny i wizytówki Google. Pozycjonowanie stron firmowych często stanowi o sukcesie przedsiębiorstwa – liczbie użytkowników oraz zamówień. Bez wykonania choćby kilku podstawowych działań optymalizacyjnych nawet najpiękniejsza witryna pozostanie daleko w tyle za konkurencją. Co zatem możemy zrobić, by temu zaradzić? Zainwestujmy w SEO.
Co to jest pozycjonowanie?
SEO ma na celu zwiększenia liczby fraz kluczowych, pod które dana strona pojawia się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Im więcej takich słów, tym większa liczba użytkowników przejdzie do witryny. Natomiast rosnący ruch przekłada się na sprzedaż.
Specjaliści od pozycjonowania czerpią z własnego doświadczenia, eksperymentów oraz przekazanych przez Google wytycznych, by móc skutecznie manipulować obliczeniami algorytmu. To od niego zależy bowiem pozycja naszej witryny. Algorytm Google bierze pod uwagę szereg czynników, a następnie na ich podstawie ocenia stronę. Aktualizacje tej ogromnej machiny nierzadko przyczyniają się do nagłych spadków lub wzrostów pozycji. To do specjalisty należy wyciągnięcie wniosków z tych zmian i zastosowanie odpowiednich środków zaradczych.
Na czym polega pozycjonowanie stron firmowych?
SEO to skomplikowany proces, składający się z wielu etapów. Pierwszym krokiem zawsze powinna być gruntowna analiza witryny – jej stanu technicznego oraz poziomu użyteczności. W dalszych krokach najlepiej rokujące słowa kluczowe zostają wplecione w treść serwisu. Specjalista przygotowuje szereg wytycznych, których pełne wprowadzenie przyczynia się do wzrostu widoczności. Na tym jednak nie koniec.
Pozycjonowanie wymaga stałego nadzoru specjalisty. Trzeba na bieżąco monitorować stan strony, znajdować dobre linki zewnętrzne, reagować na zmieniające się wytyczne Google. Utrzymanie dobrych pozycji wymaga ciągłego rozwoju. Kiedy bowiem rezygnujemy, stajemy w miejscu, dając konkurencji możliwość wybicia się.
Korzyści pozycjonowania
SEO umożliwi dotarcie do szerszego grona osób. Nie musimy dokładnie znać preferencji naszych klientów, by pokazać się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Tu w znacznie mniejszym stopniu oddziałują indywidualne zainteresowania. Fraza kluczowa i lokalizacja to czynniki, które wybijają się na prowadzenie w przypadku pozycjonowania stron firmowych. Dzięki SEO możliwe staje się zdobycie nowych klientów, którzy są rzeczywiście zainteresowani zakupieniem produktu lub usługi.
Ruch z organicznych wyników wyszukiwania cechuje się również większym zaangażowaniem. Użytkownicy korzystający z tej metody poruszania się w internecie szukają rzeczowych odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Chcą dokonać zakupu i zastanawiają się nad najlepszą dla siebie usługą. Z tego powodu szansa na konwersję jest znacznie większa niż w przypadku kampanii w mediach społecznościowych.
SEO to dobra metoda na zwiększenie konwersji zarówno dla sklepów, jak i stron firmowych. Docierając do szerszego grona odbiorców, zwiększamy szansę na to, że któraś z osób zdecyduje się kupić nasz produkt lub zamówić usługę.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz