Zastosowania sztucznej inteligencji są coraz bardziej zaskakujące. Tym razem sieć sklepów Lidl zaszokowała klientów, wprowadzając lody, powstałe we współpracy z AI.
Sztuczna inteligencja raczej kojarzy nam się z innowacjami technologicznymi. Przedsiębiorcy jednak chcą wykorzystać ją w branżach, które nie są z nią bezpośrednio związane.
Lidl wprowadził 7 sierpnia lody, powstałe we współpracy z marką Willisch oraz sztuczną inteligencja. Jak przyznał właściciel firmy, Robert Willisch, innowacyjny pomysł powstał z chęci wykorzystania aktualnej popularności narzędzi opartych o sztuczną inteligencję.
Proces powstania smaku polegał na wprowadzeniu do programu listy wcześniej stworzonych smaków. Na ich podstawie powstał nowy: popcorn z karmelem, który otrzymał nazwę „Popcornium Karmelotron”.
Sztuczna inteligencja została rownież wykorzystana przez producenta do działań marketingowych.
Sztuczna inteligencja wygenerowała tyle niesamowitych grafik, że nie chcieliśmy ograniczać się tylko do jednego wariantu. Tak oto powstały trzy kubki z abstrakcyjnymi, kosmicznymi grafikami oraz jeden kubek, na którym znajdują się portrety osób z naszej firmy przerobione przez AI na postaci z różnych filmowych uniwersów.
- powiedział specjalista ds. Marketingu firmy Willisch, Hubert Jezierski.
To nie pierwszy przypadek wykorzystania sztucznej inteligencji w branży spożywczej. W lutym 2022 roku Nutella wykorzystała AI do zaprojektowania etykiet swoich produktów. Natomiast browar Night Shift Brewing poinformował, że wykorzystał ChatGPT do stworzenia receptury piwa. Zostało ono potem nazwane „AI-P-A”.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz