Turystyczna marka regionalna WAŁ POMORSKI 1945 wydaje szczegółowe i pięknie opracowane przewodniki, dzięki którym czas spędzony w regionie Wału Pomorskiego będzie czasem spędzonym aktywnie i ciekawie, z historią w tle!
II tom przewodnika "Wokół Wału Pomorskiego – historia, legendy, ciekawostki", obejmujący gminy Jastrowie, Mirosławiec, Tuczno i Człopę dostępny jest już w sprzedaży. 10 lutego 2023 r. w mirosławieckim ośrodku kultury miała miejsce premiera II tomu przewodnika, którego autorem jest znany regionalista – Jarosław Leszczełowski.Tom I, dotyczący miasta Wałcz oraz Gminy Wałcz, prezentowany był w październiku 2022 r. w Grupie Warownej Cegielnia - Skansenie Fortyfikacyjnym. Tom III – dotyczący gmin Biały Bór, Borne Sulinowo oraz Szczecinek – aktualnie jest w fazie składu i korekty. Druk planowany jest na koniec pierwszego kwartału 2023 r.Przewodniki dostępne są w sprzedaży na stronie internetowej www.sklep.studioextra.pl, w Grupie Warownej Cegielnia w Wałczu (tu również wysyłkowo), w Wałeckim Centrum Kultury, Bibliotece Publicznej w Lubnie oraz Ośrodku Kultury w Mirosławcu. Stowarzyszenie, które wprowadza markę Wał Pomorski 1945, w ostatnim czasie stworzyło też pokaźny serwis internetowy – www.wal-pomorski.pl, w którym znajdują się wszelkie możliwe atrakcje turystyczne zebrane z terenu 9 gmin należących do Stowarzyszenia. Poszukującym informacji serwis dostarczy wiedzy na temat parków krajobrazowych, jezior, zabytków, szlaków turystycznych, rzek ale i schronów i fortyfikacji Wału Pomorskiego wraz z opisami i wskazówkami dotarcia w postaci koordynatów GPS, które w wersji mobilnej strony przekierują użytkowników do map internetowych.
Do serwisu mieszkańcy regionu będą mogli bezpłatnie dodawać swoją ofertę turystyczną – od oferty noclegowej czy gastronomicznej po usługi, wydarzenia, wypożyczalnie sprzętu etc. Stowarzyszenie zaprasza do współtworzenia marki regionu i czerpania korzyści z jej powołania.
Skąd pomysł na markę regionalną? Region Wału Pomorskiego obfituje nie tylko w pamiątki historyczne, ale również w atrakcje turystyczne, piękne jeziora zasobne w ryby i czyste lasy z mnóstwem zwierząt. Jednoczony jest zatem potencjał turystyczny kilku gmin, leżących w województwie zachodniopomorskim i wielkopolskim, w celu zbudowania jednej silnej atrakcji turystycznej, która ma już swoją historyczną nazwę, symbol oraz cały system wartości, które od lat komunikuje. Wał Pomorski 1945 to marka zbudowana przez jej mieszkańców. Współpracę sformalizowano w Stowarzyszeniu Wał Pomorski 1945, które inicjuje i nadzoruje budowę marki, a także integruje poszczególne oferty. Wykorzystywany jest w ten sposób zarówno potencjał pamiątek historycznych i obiektów, które zostaną powoli przywrócone do zwiedzania, jak i ogromny potencjał mieszkańców od lat z powodzeniem podejmujących się inicjatyw i organizacji wydarzeń związanych z II wojną światową. Już dziś tych inicjatyw jest bardzo wiele, ale wszystko wskazuje na to, że będzie ich jeszcze więcej.
Marka regionalna ma zaznaczyć nasz piękny region na mapie atrakcji turystycznych Polski. Opracowana wspólna oferta pobytowa i kalendarz imprez sprawiają, że produkty turystyczne nie będą ze sobą konkurowały, lecz uzupełniały się wzajemnie.Dziś w Stowarzyszeniu Wał Pomorski 1945 znajdują się gminy: Biały Bór, Borne Sulinowo, Człopa, Jastrowie, Mirosławiec, Szczecinek, Tuczno i Wałcz (miasto i gmina).Efektem wdrożenia marki ma być maksymalne wykorzystanie istniejących obiektów i tradycyjnych wydarzeń plenerowych, które wrosły już w naszą historię. Efektem ma być również oznakowanie wjazdów na teren gmin oraz poszczególnych obiektów turystycznych.Budowanie marki regionalnej to także, a może przede wszystkim, integrowanie mieszkańców wokół nowej idei. Liczy się energia i chęć do działania, a tych nam przecież nie brakuje!
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz