Zamknij

Kolejne kilometry dla rowerzystów. Ruszają prace na trasie Kołobrzeg-Pyszka

17:32, 24.03.2025 Aktualizacja: 15:41, 25.03.2025
Skomentuj

Rozpoczyna się budowa nowej drogi rowerowej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 163 na odcinku Kołobrzeg–Pyszka. W poniedziałek, 24 marca 2025 roku, wykonawca prac przejął plac budowy. Na przeprowadzenie prac ma zgodnie z umowa 400 dni.

 

O rowerową inwestycję na tym odcinku bardzo zabiegały gminy Dygowo i Kołobrzeg. Odcinek zostanie włączony do Sieci Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego, ale będzie budowany poza dotychczasowymi czterema głównymi ciągami rowerowymi, które powstają dzięki współfinansowaniu UE. Ta budowa będzie finansowana w połowie ze środków województwa, pozostała z budżetów gmin Dygowo i Kołobrzeg.

 

- To dobry czas dla Pomorza Zachodniego, dla gmin Dygowo i Kołobrzeg. Rusza budowa trasy, która będzie rozpoczynać się od węzła Kołobrzeg Wschód do Pyszki, to jest 11,1 km nowej trasy. Będzie nas to kosztowało blisko 20 mln zł – mówi wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego Jakub Kowalik.

 

Dziękując gminom za współpracę marszałek Kowalik przypomniał, że nie jest to jedyna rowerowa inwestycja we wschodniej części województwa. Kilka tygodni temu samorząd województwa zadeklarował, że będzie realizować budowę pętli Berlin-Szczecin-Kołobrzeg o długości ok. 800 km, która będzie kosztowała 135 mln zł.. Rozpoczął się również drugi etap rozbudowy tras rowerowych na Pomorzu Zachodnim dzięki czemu powstanie ponad 400 km nowych tras.

 

 

- Dziś plac budowy zostaje przekazany wykonawcy – firmie ONDE SA, która ma na przeprowadzenie prac 400 dni – dodał Jakub Kowalik.

 

Z kolei wicemarszałkini Anna Bańkowska przypomniała, że rok temu z wójtami gmin Dygowo i Kołobrzeg podpisała porozumienie, z którego wynika m.in., że trzy samorządy będą partycypować w budowie tej trasy.

 

- Prace podzieliliśmy na dwa etapy. Pierwszy to Kołobrzeg Wschód-Dygowo, a w 2026 roku chcemy zrealizować kolejny etap - z Dygowa do Pyszki. Ta ścieżka wpisuje się w strategię rowerową dla Pomorza Zachodniego. W sąsiednim powiecie, powiecie białogardzkim, taka ścieżka jest zbudowana. Docelowo chcielibyśmy, aby ta ścieżka nie kończyła się w Pyszce, ale doszła do granic powiatu kołobrzeskiego i połączyła ze ścieżką w powiecie białogardzkim. Mamy nadzieję, że to się uda, żeby turyści i nasi mieszkańcy mogli bezpiecznie przejechać tę trasę – mówi Anna Bańkowska.

 

W sezonie letnim na DW 163 panuje wzmożony ruch samochodowy. Pojawia się też coraz więcej rowerzystów. Stąd starania samorządowców i województwa o rozbudowę tego ciągu komunikacyjnego.

Nowa trasa będzie mieć nawierzchnię bitumiczną o szerokości 2 m, a na terenie miejscowości, gdzie najczęściej będzie przebiegać przy samej krawędzi jezdni – zostanie poszerzona do 3-3,5 m.

Zakres projektu obok budowy drogi rowerowej obejmie również budowę i rozbudowę odcinków kanalizacji deszczowej, budowę przepustów pod zjazdami, przedłużenie przepustów pod koroną drogi, budowę i przebudowę zjazdów, usunięcie kolizji istniejących sieci z projektowaną drogą rowerową czy montaż elementów bezpieczeństwa ruchu.

Projekt, który powstał właśnie na zlecenie Gminy Dygowo, uwzględnia też przepisy dotyczące likwidacji barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%