Zamknij

Referendum na TAK

11:37, 28.03.2019 Z. Błaszczyk-Koniecko Aktualizacja: 13:53, 16.04.2019
Skomentuj
reo

Większość placówek oświatowych w powiecie wałeckim opowiedziało się za strajkiem planowanym na 8 kwietnia przez Związek Nauczycielstwa Polskiego.

W Wałczu strajkują wszystkie publiczne szkoły i przedszkola, a więc przedszkola nr 5, 6, 8 i 9, szkoły podstawowe nr 1, 2, 4 i 5, ponadgimnazjalne ZS nr 1, PCKZiU, ZS nr 4 RCKU oraz Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna. W SP nr 2 i PPP za strajkiem opowiedziało się 100 procent nauczycieli biorących udział w referendum.

- Liczę na porozumienie - wyznaje szefowa wałeckiego ZNP Jadwiga Grzonkowska. - 1 kwietnia nauczyciele spotykają się z przedstawicielami rządu. Mam nadzieję, że w wyniku tych rozmów dojdzie do porozumienia. Stoimy na stanowisku, że porozumienie jest jeszcze możliwe.

J. Grzonkowska zaznacza, że protestującym nauczycielom nie chodzi wyłącznie o podwyżki. Ostro sprzeciwiają się przenoszeniu podwyżek na samorządy i zwiększenia nakładów na oświatę z budżetu państwa, bowiem rząd przerzuca na samorządy coraz więcej wydatków na szkoły. Niektóre samorządy przeznaczają na oświatę aż 70 procent własnego budżetu. Inne postulaty to wycofanie się minister Anny Zalewskiej ze zmian dotyczących oceny pracy nauczycieli, zmiany ścieżki awansu zawodowego i dymisji minister A. Zalewskiej.

- Oczywiście wola wzięcia udziału w strajku to nie to samo, co aktywny w nim udział. Tak naprawdę o skali strajku dowiemy się 8 kwietnia, bo nie wykluczamy, że pojawią się osoby, które zrezygnują z protestu - dodaje J. Grzonkowska. - Liczymy jednak, że łamistrajków nie będzie wielu.

W gminie Wałcz do strajku przyłączą się wszystkie szkoły i przedszkola publiczne: SP w Chwiramie, Karsiborze, Różewie, Strącznie i Gostomi.

- Mam wątpliwości, czy do porozumienia dojdzie, bo sprawy zaszły bardzo daleko, choć nie ukrywam, że mam ogromną nadzieję, iż strajk się nie odbędzie - mówi szefowa ZNP w gminie Wałcz Danuta Pietrzak. - Odbyłoby się to przecież z korzyścią dla nauczycieli, uczniów, rodziców, całego systemu oświaty.

Jeśli chodzi o niepubliczne placówki na terenie gminy Wałcz, to strajk się w nich nie odbędzie, bo nie działają tam związki. Przypomnijmy, szkoły niepubliczne znajdują się w Szwecji, Witankowie i Dębołęce.

W Człopie strajkuje podstawówka, przedszkole (nie ma związków) pracuje bez zmian. W SP w referendum wzięło udział 82 proc. uprawnionych, strajk poparło 94 procent nauczycieli, którzy wzięli udział w referendum.

Równie duże poparcie dla strajku wyrazili nauczyciele SP w Mirosławcu. Ponad 80 proc. wzięło udział w referendum, ponad 90 poparło protest. Piecnik nie włączył się w strajk.

W Szkole Podstawowej w Tucznie za strajkiem opowiedziało się 96 procent pracowników biorących udział w referendum.

- Czekam na wyniki prac komisji trójstronnej i liczę, że uda się wypracować kompromis - mówi dyrektor SP w Tucznie Izabela Krajnik. - Jeśli one się nie powiodą, będę czekać na decyzję nauczycieli na temat udziału w strajku. Wola wzięcia w nim udziału nie jest przecież jednoznaczna z faktycznym wzięciem w nim udziału. Oczywiście mam w głowie plan awaryjny, który zakłada zaangażowanie emerytów w prowadzeniu opieki nad uczniami. Liczę również, że egzaminy się odbędą, być może będę mogła się wspomóc nauczycielami z Marcinkowic, gdzie za strajkiem opowiedziało się tylko niewiele ponad 50 proc.

- W naszej szkole sytuacja nie jest tragiczna - mówi z ulgą dyrektor SP w Marcinkowicach Alicja Wdowińska. - Egzaminy nie są zagrożone. Będziemy też w stanie zapewnić dzieciom opiekę.

W SP w Marcinkowicach za strajkiem opowiedziało się 53,8 proc. pracowników biorących udział w referendum.

Z kolei w tuczyńskim przedszkolu za strajkiem głosowało sto procent.

- Nie ukrywam, że to dla mnie trudna sytuacja - mówi dyrektor Marzena Domańska. - Szkoda mi rodziców, nie wyobrażam sobie, że będę musiała odesłać ich z kwitkiem. W razie czego sama będę sprawować opiekę nad dziećmi, ale pozostaje pytanie, co z dowozem, co z przygotowaniem posiłków. Chyba jak wszyscy liczę, że 1 kwietnia dojdzie do porozumienia z rządem.

Samorządowcy radzą, aby ci rodzice, którzy mają możliwość zostać z dzieckiem w domu lub opiekę nad nim powierzyć innym dorosłym, nie przyprowadzali do szkoły dzieci na czas strajku. Pracują teraz nad tym, by opieka nad tymi, które się pojawią, była mimo strajku sprawowana.

27 marca odbyło się spotkanie burmistrza Wałcza Macieja Żebrowskiego z dyrektorami szkół podstawowych i przedszkoli, którego tematem było m.in. zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom i młodzieży w placówkach oświatowych na wypadek strajku nauczycieli.

 - W pierwszej kolejności musimy ustalić, o jakiej liczbie dzieci mówimy i na taką informację od dyrektorów szkół czekamy do połowy przyszłego tygodnia - informuje wiceburmistrz Wałcza Agnieszka Łyskawa. - Z pewnością duża część uczniów po prostu nie pójdzie do szkół. Mogą oni pojawić się w miejscach publicznych, dlatego zwiększymy liczbę patroli złożonych ze strażników miejskich. Będziemy także pracować nad przygotowaniem zajęć opiekuńczo-wychowawczych z myślą o tych uczniach, którzy pojawią się w placówkach. W sprawę zaangażowały się nasze jednostki Muzeum Ziemi Wałeckiej, Wałeckie Centrum Kultury oraz Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji. Prowadzimy także rozmowy z Państwową Wyższą Szkołą Zawodową i liczymy na zaangażowanie studentów pedagogiki oraz wychowania fizycznego. Na dziś nie mamy informacji, ilu wałeckich nauczycieli zaangażuje się w protest. W placówkach, w których zostanie zamknięta kuchnia postaramy się o catering. Szczerze mamy jednak nadzieję, że jest szansa na porozumienie na szczeblu krajowym i do protestu nie dojdzie.

Wygląda na to, że nadal niewiele wiadomo i - o ile rozmowy 1 kwietnia nie przyniosą rezultatów - wszystko rozstrzygnie się dopiero 8 kwietnia. Pracownicy oświaty wydają się przytłoczeni chaosem, który zapanuje w szkołach podczas strajku, ogromne nadzieje na zakończenie sporu pokładają w poniedziałkowym spotkaniu. Dyrektorzy liczą na wysoki poziom empatii i odpowiedzialności swoich pracowników, a oni sami - choć naprawdę bardzo żal im uczniów, szczególnie ósmoklasistów, i ich rodziców - mówią, że jak nie teraz, to kiedy, że wszystko zaszło za daleko i teraz nie mogą się już wycofać.

(Z. Błaszczyk-Koniecko)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(72)

aa

54 30

I wszystko o dobro dziecka. Nie podoba się? Zmienić pracę!
Ja poszłam do pracodawcy o 50 zł podwyżki to powiedział, że mogę zmienić pracę.
Nauczycielom ciągle mało, ciągłe gadanie o przygotowywaniu się do zajęć. To co to za fachowcy, którzy muszą ciągle się przygotowywać do tego samego. Czy elektryk przed każdym podłączeniem gniazdka musi przerabiać materiał ze szkoły? I nie mówcie ciągle o tym jak to musicie przenosić pracę do domu. Zwykły człowiek się nie liczy. Zaraz zaczną urzędasy, następnie pseudowojsko, policja, górnicy, rolnicy więc jeszcze powinno posłowie. 12:23, 28.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

i co , zmieniłaś prai co , zmieniłaś pra

3 8

... 18:50, 28.03.2019


AdekAdek

0 4

Ale ty tepa jesteś 12:18, 29.03.2019


reo

KloKlo

51 34

1. Pensja za 18 godz. w tygodniu w jednej szkole, to mało? Można zmienić pracę i zarabiać najniższą krajową za 40 godz./tydzień w systemie zmianowym.
2. Niopodatkowane korepetycje!!!
3. Sprawdzanie prac w domu. A jakim prawem nauczyciel wynosi dokumenty (sprawdziany) z zakładu pracy? 12:49, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WałczWałcz

42 32

Slogan "Protestujemy bo zależy nam na przyszłości edukacji" bo padnę ze śmiechu. To tak jak Niemiec by powiedział do Polaków "Zabijaliśmy Was bo zależało nam na Waszym dobru". 13:08, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzarnaCzarna

44 28

Nauczyciele robią sobie kpiny. Nie dość, że ich strajk odbywa się kosztem uczniów i ich rodziców, to czy są świadomi ile zarabia np. przeciętny urzędnik, który też jest zazwyczaj po studiach, też musi podnosić swoje kwalifikacje i po 8-godzinnym dniu pracy, musi często w domu "studiować" przepisy czy coś przegotować, bo nie zawsze jest na to czas w pracy. Jeśli strajk się odbędzie, to moje dzieci pójdą i tak tego dnia do szkoły, bo to obowiązkiem szkoły (dyrektora) jest zapewnienie im opieki. Współczuję tylko rodzicom uczniów zdających w tym roku egzaminy... 13:09, 28.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

2 5

Kogo Czarna chcesz podawać do sądu?Teoretycznie masz rację, dyrektorka będzie chciała zapewnić dzieciom opiekę, ale jak to się ma w praktyce, skoro nauczyciele nie przyjdą do pracy. Gdzie te dzieci wszystkie razem się pomieszczą? Wypuści się je wszystkie na boisko, czy dyrektorka sama nad nimi zapanuje? 20:26, 28.03.2019


Co tu się dzieje WąsCo tu się dzieje Wąs

46 27

Każdego ze strajkujących należy dyscyplinarnie wyrzucić z roboty. Co to ma być? Byś popracowała jedna z drugą choćby przez miesiąc na magazynie za minimalną to odechciałoby się strajków. 13:53, 28.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

walczankawalczanka

6 5

W Polsce prawo do strajku zostało zagwarantowane w ustawie o związkach zawodowych z dnia 8 października 1982 i następnej z 1991, ponadto w ustawie o rozwiązywaniu sporów zbiorowych z dnia 23 maja 1991 r. Współczesna Polska należy do krajów o najniższej w Europie skłonności pracowników do strajku.
Nie mam wykształcenia magazyniera, nie znam się na tym, więc nie oceniam co tam robicie i czy wystarczająco zarabiacie! 19:42, 29.03.2019


WałczankaWałczanka

41 28

Jak ja bym chciała pójść na roczny urlop na podratowanie zdrowia no ale nie jestem nauczycielką. Skoro konstytucja zapewnia równość obywateli to dlaczego nauczyciele mają przywileje ? Tak samo wojsko, policja, cała budżetówka. 14:15, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ProzakProzak

29 20

Można uznać , że ten zawód jest jednak czymś wyjątkowym , kształci nowe pokolenie i z tego powodu powinno się go nosić na rękach , ale jak zamiast uczyć to robią tylko testy dla kretynów ABCD , poziom edukacji spada z roku na rok , ciągle ktoś bredzi o jakieś innowacyjności (czy ktoś się zastanowił co to słowo oznacza ? Nie ważne co byle coś nowego wymyślić , bo musi być postępowo) . Za czasu naszych rodziców ich podstawówki miały poziom dzisiejszych liceów , nasze licea poziom dzisiejszych studiów . Do tego jeszcze te tęczowe piątki i LGBT . Jak ktoś chce uświadamiać swoje dziecko to niech to robi we własnym zakresie a nie odgórnie równo każdemu , już byli tacy co chcieli , żeby było równo , mieli takie czerwone sztandary , ci dzisiejsi od niebieskich flag z żółtymi gwiazdkami wiele się od nich nie różnią , też chcą uszczęśliwiać na siłę .
Szkoła nie wypełnia swoich zobowiązań , więc i przywileje się im nie należą . 14:37, 28.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PhiPhi

9 6

Prozak wyzywający kogoś od kretyna... 14:51, 28.03.2019


ProzakProzak

4 11

Phi
Jak ja uwielbiam te wasze "mocne" argumenty . 15:31, 28.03.2019


walczankawalczanka

4 5

godna pensja to przywilej? 19:45, 29.03.2019


OlaOla

24 22

Te Marcinkowice to jakies dzieciątko Zalewskiej...wstyd nauczyciele 14:39, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

44 21

Jeżeli nauczyciele będą pracować w szkole 176-184 godzin w miesiącu i 26 dni urlopu w roku; to jestem na TAK 14:50, 28.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MieszkankaMieszkanka

1 0

Ktoś może policzył ile w kwietniu średnio jest roboczogodzin dla nauczyciela? Po przeliczeniu średniej pensji w kwietniu podzielić przez te roboczogodziny, ile wyjdzie zł/godz.? 10:39, 03.04.2019


mkmk

46 18

Przez szereg lat testy gimnazjalne najgorzej w Polsce zdawali uczniowie w zachodniopomorskim. W tym województwie ostatnie miejsce zajmował Wałcz.Czy w związku z tym ich nauczyciele mają prawo do jakichkolwiek podwyżek- czy wręcz odwrotnie? 14:56, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

blackblack

36 14

PO nadzwyczajnej kaście sędziowskiej, formuje się następna nauczycieli.Od nadmiaru demokracji to się im w dupskach mocno poprzewracało.Nie podoba się zawód nauczyciela to na kasę do marketu,wolny wybór.
Za rządów hołoty lewcko-liberanej nie mieli podwyżek i siedzieli cicho, ryży obciął o 40 % emerytury, podniósł wiek do 67 lat, zajumał pieniądze z OFE a teraz co, krzywda.Jeżeli to jest taki poziom tych pedagogów w rozumieniu rzeczywistości to należałoby się zastanowić czy są zdolni do nauki dzieci. 14:57, 28.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Prozak Prozak

9 5

Sam bym tego lepiej nie napisał , śliczne , choć tragiczne . 15:33, 28.03.2019


JaJa

39 13

Moje dzieci pójdą do szkoły i do przedszkola. Dyrektor ma obowiązek zapewnić opiekę. Jeżeli tego nie zrobi spotkamy się w sądzie. Mam nadzieję, że starostwo jak i urząd miasta nie zapłaci za okres strajku nauczycielom. 15:14, 28.03.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

zwazwa

9 4

Niestety zapłacą, oczywiscie pozwac do sadu dyrektorów, przeciez to samorzady daja podwyżki nauczycielom a w samorządach panuje POKO i na przekór PiS-owi nie beda dawac. 16:17, 28.03.2019


MieszkankaMieszkanka

5 4

Kogo chcesz podawać do sądu?Teoretycznie masz rację, dyrektorka będzie chciała zapewnić dzieciom opiekę, ale jak to się ma w praktyce, skoro nauczyciele nie przyjdą do pracy. Gdzie te dzieci wszystkie razem się pomieszczą? Wypuści się je wszystkie na boisko, czy dyrektorka sama nad nimi zapanuje? 20:32, 28.03.2019


jaja

10 3

generalnie mało mnie to obchodzi. mnie sie nikt nie pyta co zrobie z dziecmi, nie wiem ile dni to bedzie trwało. Mam brać z nich przykład i iść na lewe L4? Jest organ prowadzący niech zapewnia. Jak dyrektor zapłaci kare to niech nauczyciele solidarnie sie zrzucą ;) Jak pójdą pracować do prywatnych szkół i przedszkoli na umowe o prace bez karty nauczyciela i w wakacje pojda na kuroniówki to może docienią to co mają. 21:54, 28.03.2019


ssssss

7 4

Prezydent Piły juz zapowiedział że szkoły będą zamkniete aż do odwołania w Wałczu zapewne też bo wiadomo że burmistrz ala POKO 07:21, 29.03.2019


Prozak Prozak

13 7

Trochę broniąc nauczycieli , należy podziękować też KEN-owi i ich pomysłom z ..... , która w dużym stopniu odpowiada za duraczenie naszego nieszczęśliwego narodu .
Np. w stanach z roku na rok spada poziom w szkołach , u nas jest to samo i nie jest to przypadkowe działanie , utarło się tam określenie na taki nowy narybek wychodzący ze szkoły : obedient worker , czyli ktoś kto ma być w stanie obsłużyć maszynę , pisać na komputerze i nic ponadto , łatwiej takim sterować . Patrząc na ilość głosów na POPiS w kolejnych wyborach plan idzie doskonale . 15:48, 28.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

........

0 0

Polać mu! 16:34, 04.04.2019


zwazwa

32 13

No to pozywać dyrektorów do sądów.....
Ok dać te 1000 zl ale jaka jest pewność że potem nie zwieksza zadan do 2 tys? Przecież ślepy to widzi że to polityczny protest, przeciez bez powodu broniarz z shetyna sie spotykał; zlikwidować kartę nauczyciela 13 pensje i 40 godz. tydzien pracy i 26 dni urlopu w roku. 16:15, 28.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zwazwa

10 4

no i roczny platny urlop zdrowotny 16:29, 28.03.2019


xxxxxx

37 11

A gdzie tow.broniaż był do 2015 roku gdy likwidowano szkoły i wywalano nauczycieli i gdzie był gdy od 2012 roku byly zamrozone podwyzki dla nauczycieli? A bo wtedy PO rzadziło..... 16:19, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

upsups

32 13

ZNP=Zwiazek Najemników Platformy 16:31, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anyany

42 17

Pazerniaki!! Jestem na Was wściekła nauczyciele! Dostaliscie obietnice podwyżki w przeciągu jakiegoś, okreslonego czasu, ale nie! Mało! Oby rząd się przed Wami nie ugiął.. 17:00, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UczeńUczeń

25 9

A ja tam się cieszę że nie będzie lekcji. Ale to nie są wagary? Niech ten strajk potrwa aż do wakacji. 20:36, 28.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marekmarek

21 19

smutno się człowiekowi robi , jak czyta te wasze komentarze, są zebrania rodziców, na których siedzicie cicho, albo wcale nie przychodzicie, na te zebrania nauczyciel tez poświęca swój czas, tak jak jeden dzień w miesiącu dla rodziców. Ile razy odezwaliście się na tych spotkaniach, że coś jest nie tak ? Uczycie swoje dzieci kultury, zachowań wobec dorosłych ? gdyby nie nauczyciele kim dzisiaj byście byli - analfabetami , ciemnogrodem ? skoro taki to fajny zawód, opłacalny to czemu nimi nie jesteście ? 11:51, 29.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

sdsd

6 4

Oho nauczycielek się odezwał 09:22, 30.03.2019


4xxx4xxx

0 0

gdyby nie Ja to bys mareczku w guwnie sie paplał nie robie jeden inne zawody to nic nie warte jestem spawaczem ciekawe czy rysunek techniczny przeczytasz w 3d ucza tego w szkole o ile pamietam to nie analfabeto !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 12:35, 05.04.2019


mkmk

26 8

Do Marka.
Nauczycielka w wałeckiej szkole wskazuje na mapie wyspy duńskie twierdząc ,że to brytyjskie.Uczeń protestuje i mimo presji nie chce zmienić zdania. Pani prosi swoją koleżankę geografkę by wyprostować gówniarza.
Takich i innych zdarzeń jest więcej. To ,że dzieci nie są analfabetami to bardziej dzięki swojej i rodziców pracy. Oczywiście jest sporo dobrych / i b. dobrych/nauczycieli ,ale w mniejszości i zaciekle zwalczanej przez tą większość. To smutne ale prawdziwe. 12:07, 29.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JA TEZJA TEZ

7 0

I pozniej taki student twierdzi że MOskwa lezy nad Odrą. 17:45, 29.03.2019


zainteresowanazainteresowana

2 1

Nie rozumiem co oznacza słowo ,,dzieciątko'' i o co wogóle chodzi w tym komentarzu? 15:27, 29.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

walczankawalczanka

9 8

godna pensja to przywilej? 20:07, 29.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

EhhhEhhh

1 0

Jak się nie podoba pensja,to trzeba się przebranżowić i zmienić zawód,zamiast szczekać ,że coś się komuś NALEŻY! 16:26, 04.04.2019


StokrotkaStokrotka

24 6

Drodzy nauczycie swoim nieodpowiedzialnym zachowaniem tracicie autorytet wśród uczniów.Zly przykład pociągnie za sobą konsekwencje . 09:19, 30.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StokrotkaStokrotka

22 3

Dlaczego nie strajkują szkoły sprywatyzowane ,maja takie wysokie pensje? czy nauczyciele w tych szkołach boja się utraty pracy?Ciekawe zjawisko. 10:09, 30.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TenCCTenCC

6 16

Farma trolli działa 19:11, 30.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LeonLeon

2 4

To ruska , peowska, pisowska farma czy jakaś inna -na cel wzięła sobie biednych nauczycieli ? A może to jednak wkurzeni wałeccy rodzice. 16:52, 31.03.2019


zgredzgred

20 4

Jest wyjście, zaliczyć odgórnie wszystkim uczniom egzaminy i se moga strajkować do woli 11:41, 31.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Popieram nauczycieliPopieram nauczycieli

12 27

Popieram nauczycieli! 18:58, 31.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

adiadi

20 6

Zupełnie nie rozumiem tego strajku, przecież właśnie w wyniku rozmów ze związkami, w tym z ZNP powstał (bez strajków) rządowy program podwyżek dla nauczycieli w ciągu półtora roku o 16,2% ! Czyżby za mało ? To niepoważne, to strajk polityczny, nie wypaliła ulica i zagranica to my w rząd strajkiem, a co !!! A ludzie dali się wpuścić w ten kanał ! 20:10, 31.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PodatnikPodatnik

17 3

Ja ci Adi wytłumaczę. Wszyscy chcą podwyżek tzn. nauczyciele, policjanci, sędziowie i cała reszta budżetówki, dlatego że Morawiecki ogłosił, że mamy wzrost gospodarczy. Nasze wypracowane pieniądze z podatków w końcu trafiły do skarbu państwa. Powinien powiedzieć tak jak Rostowski, czyli "pieniędzy nie było, nie ma i nie będzie", wtedy wszyscy siedzieliby cicho. 21:38, 31.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

??????

1 0

Chcesz mi powiedzieć,że budżetówka wypracowała? Przecież mają pensje z budżetu,więc jak mogą coś wypracować w sensie materialnym? 16:30, 04.04.2019


PodatnikPodatnik

0 1

Nie zrozumiałeś ??? Pracuję fizycznie i płacę podatki. Morawiecki ogłosił, że mamy wzrost gospodarczy i z oszczędności można dać pieniądze na 500+ emerytura+ a skoro są pieniądze, to budżetówka domaga się podwyżek. Za Tuska mówili, że trzeba podnieść wiek emerytalny i podatki tym co ciężko pracują, bo jest bieda i pieniędzy nie ma, to nikt się nie domagał podwyżek. 21:51, 04.04.2019


LalaLala

10 10

Czyta czlowiek te komentarze i nie wierzy ... walecka nowo- mowa. Najsprawiedliwiej by bylo zeby wszyscy za najnizsza krajowa robili..czemu nikogo nie bulwersuja zarobki burmistrzow, statostow, ich wice i innych pociotkow... czy ich wklad pracy jest wiekszy niz takiego magazyniera ?generalnie w mysl zasady : jak sie warunki nie podobaja to zmien prace..jak ktos uwaza, ze za wykonywana prace powinnien fostawac wiecej niz minimalna krajowa to niech szuka lepszej a nie atakune tych ktorzy walcza o lepsze warunki dla siebie 11:59, 01.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

malenkanmmalenkanm

13 17

A ja w zupełności popieram nauczycieli!!! Jestem z nimi. Coraz bardziej ich rozumiem pomimo tego, że mam dzieci w wieku szkolnym! Walczcie o swoje. Wychowują nasze dzieci, czasem sami jako rodzice nie możemy sobie poradzić z naszymi pociechami.. Takie czasy, nasze bezstresowe wychowanie i wpływ grupy rówieśniczej. Znam wielu nauczycieli z pasją, którzy robią świetną robotę w szkole po godzinach swojej pracy. A gadanie, że mają 18 czy 26h/tygodniowo to przesada dobry nauczyciel stale podnosi swoje kwalifikacje, niektórzy mają po 3-4 kierunki studiówbo liczy się dla nich dobro dziecka. Nie rozumiem naszego społeczeństwa i zaściankowego Wałcza. Jesteśmy małym miasteczkiem, gdzie powinniśmy się wspierać, a nie wylewać wiadra pomyj. Dziś autorytet nauczyciela mocno podupadł, a to za sprawą nas rodziców. My ich nie szanujemy, często przy dziecku mówimy " ta nauczycielka jest nienormalna, tyle zadawać albo tyle wymagać". Niech ktoś powie, że nigdy tego nie zrobił przy dziecku. Kiedyś nauczyciel to był ktoś a dziś nauczyciel jest nikim. Uczeń może wszystko a nauczyciel nie może nic. Coraz bardziej roszczeniowi rodzice, brak współpracy środowiska szkolnego i rodzinnego. Wiem jak jest u mojej starszej córki w klasie. Rodzice masakra. Wychodzimy z założenia, że lepiej dać patoli 500+za darmo za to żeby, jak króliki ze spotu Pis rozmnażali, niż dać nauczycielom godną płacę za dobrą pracę. 15:55, 02.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

xxxxxx

3 0

Maja tempo nauczyciele ze dopiero po 5 latach zaczeli strajkowac za to ze w latach 2010-105 zamykano szkoły i wywalano nauczycieli i zamrazano podwyzki, nie maco koala jest szybsza od nich.... 09:59, 04.04.2019


ZgodaZgoda

4 2

Sam lepiej bym tego nie ujął. Też w pełni popieram ten strajk. Walczcie o swoje nauczyciele!!! 19:51, 04.04.2019


xxxxxx

1 2

malenkan skacz *%#)!& głupoty bo zygac sie chce 12:27, 05.04.2019


BruxBrux

13 5


Jakie negocjacje zwolnić dyscyplinarnie . Zatrudnić studentów -i niech robią mgr w trakcie dać im po 3500 + możliwość awansu. Zatrudnić emerytów dać im do emytury po 3500 bez podatku i macie kadrę pierwszego sortu . Po pierwsze coś wiedzą , coś umieją i mają zajęcie .A ci pseudo nauczyciele niech szukają pracy - najwięcej wefiści krzyczą i ci których przedmioty dzieci olewają . Zwolnić wf, katechetów i te inne . Zatrudnić chemików . biologów , polonistów matematyków, fizyków ostatecznie historyków . Ja dałbym im po 10 000zł ale wymagałbym i rozliczał z matur . A reszta nauczycieli załóż działalność i czekaj na ucznia np z wf aż przyjdzie na zajęcia . i strajkuj a ZUS musisz zapłacić i jeszcze dać rodzicowi fakturę .Będziesz pilnował pracy i uczniów 20:46, 03.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiekarzPiekarz

18 3

Ja też chcę 1000zł podwyżki. Nikt nie docenia ciężkiej nocnej pracy piekarza, a ciekawe co by było jakby w poniedziałek rano na śniadanie nikt w Polsce nie mógł kupić chleba ani bułek. 10:00, 04.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WidzewiakWidzewiak

5 0

Ja doceniam, bez ciepłej bułki byłaby kicha ... ale piekarza wycenia rynek, a nauczycielapolicjanta liczba protestów. Pozdrawiam 16:42, 04.04.2019


kisiakisia

12 5

Do wczoraj popierałam nauczycieli ale mnie zawiedli i ich nie lubię . Ciężko ich zrozumieć walczą o kasę dla siebie a zarządzając wspólnotą mieszkaniową solą wysokie podwyżki czynszowe w jednym z bloków w Wałczu 14:11, 04.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jogijogi

12 3

Broniarz był politykiem SLD, jego zastępca też, samo ZNP było w SLD, zanim SLD było partią a było koalicją. Bardzo znaczna część tej akcji strajkowej była zaplanowana w zeszłym roku w gabinecie Grzegorza Schetyny" - jasne ! 22:19, 04.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

JolaJola

1 4

Jogi a ty już bez tej polityki nie możesz wytrzymać .Ja nie widzę tu politycznych legitymacji a ,że chodzi o pieniądze skoro są dla innych to dlaczego nie ma dla nauczycieli np.; czy uważasz ,że głodny nauczyciel dobrze nauczy najedzone dzieci ?? 10:57, 05.04.2019


PiekarzPiekarz

5 0

Jola! A pieniądze dla piekarzy są? W czym ja jestem gorszy od nauczyciela? To ja karmię nauczycieli, dzieci i ciebie. Chciałbym też zarabiać tyle co oni i tak krótko pracować. 13:04, 05.04.2019


zwazwa

3 0

Dorga Jolu a gdzie Pani była, domyślam się że Pani jest nauczycielka która bierze dzieci jako zakładników, w latach gdy zamykano szkoły nauczycieli zwalniano i zamrazano podwyżki bo "pieniedzy nie ma i nie bedzie", czemu wtedy przed 2015 roku nie braliscie dzieci na zakłądników? W jakim celu niemal rok temu spotykał sie two.Broniarz z Shetyną? Co ustalali?
To jest strajk POLITYCZNY a dzieci są zakładnikami. WSTYD MI ZA TAKIMI NAUCZYCIELAMI o ile można ich jeszcze nazwać nauczycielami. 14:29, 06.04.2019


xxxx xxxx

10 5

kpina do roboty lenie 40 tygodniowo i 2 tygodnie urlopu roku kpina kpina i kpina 12:15, 05.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxxxxxx

10 2

kpina kpina do roboty darmozjady 8h dzien pracy w tym czasie mozna sprawdzic klasowe prace ,kartkówki ,i przygotowac sie do lekcji 8godzin dzennie macie pracowac 12:23, 05.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BooBoo

2 1

Kochani ludożercy
Nie patrzcie wilkiem
Na człowieka
Który pyta o wolne miejsce
W przedziale kolejowym
Zrozumcie
Inni ludzie też mają
Dwie nogi i siedzenie

Kochani ludożercy
Poczekajcie chwilę
Nie depczcie słabszych
Nie zgrzytajcie zębami

Zrozumcie
Ludzi jest dużo
będzie jeszcze więcej
więc posuńcie się trochę
Ustąpcie

Kochani ludożercy
Nie wykupujcie wszystkich
Świec, sznurowadeł i makaronu
Nie mówcie odwróceni tyłem:
Ja mnie mój moje
Mój żołądek mój włos
Mój odcisk moje spodnie
Moja żona moje dzieci
Moje zdanie

Kochani ludożercy
Nie zjadajmy się
Dobrze
Bo nie zmartwychwstaniemy
Naprawdę
http://wiersze.doktorzy.pl/ludozercy.htm

Tyle Różewicz. Krótko mówiąc, szanujmy się nawzajem, dostrzegajmy więcej niż czubek własnego nosa.
Pozdrawiam byłych, obecnych i przyszłych Uczniów. 18:47, 05.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jogijogi

10 2

Z danych OECD z 2017 roku wynika, że nauczyciele w polskich podstawówkach pracują naprawdę krótko. W zestawieniu wygląda to następująco:

Polska - 564 godzin rocznie

Czechy - 617

Węgry - 655

Grecja - 660

Włochy - 766

Dania - 784

Słowacja - 794

Niemcy - 801

Hiszpania - 880

Francja - 900

Luksemburg - 930

Stany Zjednoczone - 1004

Łotwa ? 1020
09:36, 06.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

m0101m0101

5 1

Pytanie do wszystkich piszących o pracy 18 godzin dziennie, nauczycielach nierobach i darmozjadach. Kto z Was ma w rodzinie nauczyciela języka polskiego, biologii, matematyki, fizyki, chemii, itp. i na co dzień widzi, jak wygląda ich praca. Niech ci powiedzą teraz z czystym sumieniem, że pracują oni 18 godzin tygodniowo. 09:14, 07.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jogijogi

4 2

https://niezalezna.pl/263362-mocno-znany-posel-i-nauczyciel-podsumowal-to-co-wyrabia-broniarz 10:21, 07.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stokrotka Stokrotka

9 1

Wszystkich strajkujących nauczycieli zapraszamy na bieg po obwodnicy w budowie będzie tam cała OPOZYCJA która staje się autorem chaosu w oświacie.Biegajmy,cieszmy się co nas obchodzą dzieci i mlodziez 00:40, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

j23j23

4 1

Płatne szkolnictwo załatwi temat. 500+ należy wydawać na edukację dzieci, a nie na sprzęt RTV lub stare auta sprowadzane z zagranicy. 10:39, 08.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%