Na stronach internetowych Urzędu Miasta Wałcz, pojawiła się informacja, gdzie przypomina przedsiębiorcom o zbliżających się terminach dotyczących obowiązków związanych ze sprzedażą napojów alkoholowych. Do 31 stycznia 2025 roku przedsiębiorcy są zobowiązani do złożenia oświadczenia dotyczącego wartości sprzedaży napojów alkoholowych za rok 2024. Dodatkowo, do tego samego terminu należy uiścić opłatę za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż, aby uniknąć konsekwencji. Te działania mają na celu monitorowanie przestrzegania obowiązujących przepisów prawa.
Opłata za sprzedaż napojów alkoholowych powinna być wnoszona w trzech równych ratach, które należy uiszczać do końca stycznia, maja i września każdego roku. Alternatywnie, możliwe jest dokonanie zapłaty w całości do końca stycznia. Brak terminowej wpłaty spowoduje wygaśnięcie zezwoleń, co może stanowić poważny problem dla przedsiębiorców prowadzących sprzedaż alkoholu.
W przypadku, gdy przedsiębiorca nie dokona wpłaty w wyznaczonym czasie, ma możliwość uregulowania zaległości w ciągu 30 dni od daty upłynięcia terminu, jednak z koniecznością uiszczenia dodatkowej opłaty w wysokości 30% należnej kwoty. Roczną opłatę lub pierwszą ratę należy przelać na konto bankowe PEKAO SA w Wałczu, zaznaczając, że jest to opłata za zezwolenie na sprzedaż alkoholu. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są na oficjalnej stronie internetowej miasta lub bezpośrednio w gabinecie burmistrza.
Warto również zaznaczyć, że sprzedaż alkoholu przynosi miastom znaczące dochody. Na przykład, w 2023 roku miasto Wałcz uzyskało z tego tytułu aż 1,2 miliona złotych, co stanowiło 10% całkowitych dochodów z działalności gospodarczej. Środki te są przeznaczane na inwestycje miejskie, rozwój infrastruktury oraz różnorodne projekty społeczne.
Podjęcie działań zgodnie z wymogami jest kluczowe dla dalszej działalności przedsiębiorstw.
źródło informacji: UM Wałcz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz