Dla obwodnicy Człopy w ciągu DK22 konieczne jest ponowne uzyskanie decyzji środowiskowej, co wynika z rozstrzygnięcia sądu. Proces ten opóźnia realizację inwestycji, która jest częścią rządowego Programu budowy 100 obwodnic, rozpisanego na lata 2020–2030.
W ramach tego programu realizowana będzie również obwodnica Złocieńca w ciągu DK20. W przetargu na jej zaprojektowanie i budowę wpłynęło osiem ofert, wśród których firma PORR zaproponowała najniższą cenę wynoszącą 141,4 mln zł, a najwyższa oferta sięgnęła 236,1 mln zł. Obecnie trwa analiza zgłoszeń, aby wyłonić najkorzystniejszą propozycję. Planowana obwodnica, o długości 7,8 km, ma przebiegać na południe od miasta Złocieniec oraz miejscowości Rzęśnica. Zakończenie inwestycji przewidziane jest na 2029 rok.
Obwodnica Złocieńca, podobnie jak inne inwestycje drogowe, ma na celu poprawę bezpieczeństwa oraz usprawnienie komunikacji. Nowa trasa klasy GP ma wyprowadzić ruch tranzytowy poza centrum miasta, co zmniejszy hałas oraz negatywne oddziaływanie ruchu drogowego. Dodatkowo rozwiązania komunikacyjne umożliwią lepsze powiązanie obwodnicy z obszarami przemysłowymi.
W województwie zachodniopomorskim realizowane są także inne inwestycje drogowe w ramach programu. W ciągu DK31 zakończono już budowę obwodnicy Gryfina, a na ukończeniu znajduje się obwodnica Szczecinka w ciągu DK20. W ubiegłym roku podpisano umowy na budowę obwodnic Szwecji, Rusinowa, Wałcza oraz Stargardu. Dla obwodnicy Szwecji uzyskano już decyzję ZRID i wkrótce ruszą pierwsze prace budowlane. Pozostałe trasy są na etapie opracowywania projektów budowlanych.
Dla obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 trwa sprawdzanie ofert złożonych w przetargu, a inwestycja będzie realizowana wspólnie z II etapem obwodnicy Przecławia i Warzymic. Każdy z projektów przyczynia się do poprawy infrastruktury komunikacyjnej w regionie.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz