Do budowy nowego mostu Blumberger Damm w Berlinie potrzeba 2 x 6 dźwigarów mostowych o masie 90 ton, każdy o długości 36 m. Wszystkie 12 dźwigarów zostało wyprodukowanych przez firmę BROSET w Wałczu na zlecenie spannverbund GmbH.
Pierwsze 6 dźwigarów dostarczono 24.06.2022 r., a zmontowano w Berlinie 26.06.2022 r.
Proces produkcji tych dźwigarów jest nowością na skalę światową.
Dźwigary składają się z belek stalowych o wadze ok. 30 ton, które są zginane o 460 mm w specjalnym systemie napinającym z prasami. W stanie zgiętym dolna część dźwigara jest zabetonowana. Po stężeniu betonu usuwa się prasy, a dźwigary sprężynują o 250 mm, częściowo do stanu poprzedniego. W wyniku tego procesu dolna warstwa betonu zostaje silnie dociśnięta = sprężona. W kolejnym etapie prac część górnej płyty betonowej jest betonowana w BROSET, dzięki czemu na placu budowy w Berlinie nie trzeba używać skomplikowanych szalunków.
Produkcja jest skomplikowana i wymaga wysokiej jakości konstrukcji stalowych i betonowych, jednak nasza firma poradziła sobie jednak z tym wyzwaniem.
Firma BROSET posiada zezwolenie na produkcję konstrukcji stalowych dla Deutsche Bahn, a w przyszłości będzie coraz częściej produkować ciężkie dźwigary mostowe.
Poszukujemy do pracy wykwalifikowanych pracowników produkcji, spawaczy oraz monterów, jak również technologów oraz pracowników kontroli produkcji.
7 3
To dlaczego w Polsce tego nie robią? Odp: bo tu trzeba zapłacić, a niemicowi za darmo.
3 3
za darmo ? skąd masz takie info , z neta ?
8 1
Ty myślisz, że Niemcy nie potrafią wyprodukować takich dźwigarów? Po prostu taniej im było kupić od Polaczków, wynająć tiry i przetransportować tyle kilometrów niż zapłacić swoim, a Polak się cieszy, że ma pracę.
5 3
Tak, nie potrafią. Oni nawet szparagów nie potrafią zbierać, a co dopiero takie skomplikowane dźwigary.
1 0
Oczywiście ze tego nie robią w Polsce. Wałcz leży w innym kraju.
2 2
Czym się podniecacie?
7 4
Czy Niemcy płacili w euro czy w złotówkach? I po jakim kursie, oficjalnym, czy tak jak cinkciarz z Żoliborza liczy, 1 euro poniżej 3 PLN?
?
10 2
Pracownicy tacy pijacy a wyspawali takie coś. Gratulacje?
9 2
To faktycznie wyzysk skoro opłacało się Niemcom transportować takie molochy z Wałcza aż pod Berlin... Fajnie że zrobili ale nie fajnie, że dyma się Polaka na kasę, bo inaczej nikt by tego u nas nie zamawiał. A te mosty i przęsła co na obwodnice szły to czemu nie z Brosetu? Nie ma to jak płytkie szczęście
8 1
Zabrakło kawałek wiaduktu na obwodnicy Chrząstkowo, zawsze Broset może dorobić.
5 5
Tępy wałecki hejt! Zawsze wtedy gdy komuś coś się udaje! Wałeckie pokemony pie/drol/one
6 1
Zgadza się, tacy właśnie są PeOwcy, gdy PiS odnosi sukcesy.
4 3
PIS PO jedno zło
13 1
Gdybyście w brosecie płacili normalne pieniądze, a nie grosze za zmianową robotę, to byście nie musieli się ogłaszać z naborem pracowników.
7 0
Przecież chyba każdy wie, że firma jest podnóżkiem Niemców. Jakby oferowali ludziom dobre warunki pracy to by się nie musieli ogłaszać. A tak w dość krótkim czasie odeszło trochę ludzi i to nie tylko z produkcji.
3 0
wsiadam i jadę oglądać przęsła z Wałcza.
0 0
A jeszcze jedno pismaku bez wykształcenia! Pokaż choć jedną osobę , która chwaliła przęsła wyprodukowane w innym kraju?
8 0
Firma bierze niemieckie kontrakty a ludziom daje ochłapy. Nawet wieloletnich pracowników wolą zwolnić jak podnieść im płacę. I to ciekawe, coraz trudniej o rzetelnych i doświadczonych pracowników. A w tej firmie ma się ich gdzieś. A kierownictwo to całkowita porażka, zero poszanowania ludzi. Tylko by koryto było.
8 0
Co się dziwisz jak tam w biurach to wszyscy po znajomości siedzą. Umie czy nie ważne że znajomy.
5 0
gazeta upadła - reklamy , reklamy ,reklamy , a szkoda bo kiedyś było fajnie na bieżąco, a teraz żenada