Zamknij

Czy jezioro Raduń będzie tylko dla kajakarzy?

09:42, 16.05.2021 Piotr Kurzyna Aktualizacja: 16:09, 16.05.2021
Skomentuj

Radni powiatowi podjęli uchwałę, która wywołała spore zamieszanie wśród mieszkańców, gdyż - jak się okazuje - nie do końca działa w interesie społecznym. Chodzi o zamknięcie jeziora Raduń dla sportów motorowych. Nieoficjalnie mówi się także o przymiarkach na prowadzenie ograniczeń na Jeziorze Zamkowym.  Obecnie tylko tam mogą spotykać się użytkownicy skuterów i motorówek.

Do Rady Powiatu 1 marca 2021 roku wpłynęła petycja z Centralnego Ośrodka Sportu w Wałczu w sprawie zakazu używania jednostek pływających napędzanych silnikami spalinowymi lub niektórych ich rodzajów na zbiornikach powierzchniowych wód stojących oraz wodach płynących powiatu wałeckiego. Została rozpatrzona przez radnych pozytywnie, na ostatniej sesji Rady Powiatu podjęli uchwałę, która dopuszcza używanie jednostek pływających napędzanych silnikami spalinowymi o mocy do 30 KM (wcześniej było 90KM) w okresie od 1 czerwca do 30 września w godzinach od 8.00 do 20.00 na jeziorze Raduń w części od mostu wiszącego w kierunku Wałcza. Okazuje się, że ten zapis całkowicie uniemożliwia uprawianie sportów motorowodnych na jeziorze Raduń.

Poniżej pismo morowodniaków wysłane do urzędników.

 

Wałcz, dnia 15.05.2021

Miłośnicy Sportów Wodnych
Właściciele urządzeń motorowodnych


Sz. P.
Bogdan Wankiewicz
Starostwa Powiatu Wałeckiego

Sz. P.
Maciej Żebrowski
Burmistrz Miasta Wałcz


Zwracamy się do Państwa z prośbą o pomoc w związku z podjętą uchwałą dnia 11 marca 2021 r. dotyczącą używania jednostek pływających napędzanych silnikami spalinowymi lub niektórymi ich rodzajami na zbiornikach powierzchniowych wód stojących oraz wodach płynących Powiatu Wałeckiego i obniżeniu mocy silników do 30KM.

Jesteśmy Wałecką Grupą Miłośników Sportów Wodnych, właścicielami motorówek i skuterów wodnych, którzy do tej pory korzystali ze wspaniałych możliwości wypoczynku i rekreacji naszych jezior. Jeziora Raduń i Jeziora Zamkowego. Jest wśród nas także reprezentant Miasta Wałcza na Mistrzostwach Polski skuterów wodnych, posiadający aktywną licencję sportów motorowodnych. W naszej opinii Wałcz jako miasto, od lat kreowane na miasto turystyczne, słynące z hasła Wałcz Warto Wracać” , bardzo dobrze znane w całej Polsce z potencjału naszych jezior- porównywane do Mazur ( tak piszą o nas na ONET.PL-https://podroze.onet.pl/polska/zachodniopomorskie/walcz-na-weekend-atrakcje-miasta-i-okolic/9dwvcrz) zmierza w bardzo złym kierunku. Ciągłe ograniczenia, utrudnienia i brak rozwoju turystycznego ,a to właśnie nasze jeziora mają przyciągać turystów. A my zamiast się rozwijać ciągle się cofamy np. zniszczenie bazy wypoczynkowej na Półwyspie w Strącznie.

Uchwała na którą wyżej się powołujemy została podpisana w związku z petycją złożoną w interesie publicznym przez Centralny Ośrodek Sportu – Ośrodek Przygotowań Olimpijskich COS BUKOWINA. Zapytamy jaki to interes publiczny, skoro to my jesteśmy Mieszkańcami tego miasta, pracujemy w nim, oddajemy tu podatki, a musimy dostosowywać się do sportowców którzy przybywają tu gościnnie. Najłatwiejszym rozwiązaniem było szybkie przepchnięcie uchwały, nie licząc się ze stronami, w tym Mieszkańcami. A może wystarczyło zasięgnąć opinii publicznej? Bo to przecież w publicznym interesie i zapytać co my jako Mieszkańcy sądzimy o tej sprawie. Właściwie jak ogromną władzę posiada Dyrektor Ośrodka COS w Wałczu, aby wnioskować i od razu otrzymać pozytywną opinię w tak ważnej sprawie?

Bo przecież jezioro nie jest prywatne- tylko publiczne i każdy z Nas powinien mieć do niego takie same prawo i taki sam dostęp. A to przyjezdni powinni się dostosować do Mieszkańców, a jest zupełnie odwrotnie. Sportowcy z COS-u, którzy użytkują nasze jezioro, już wcześniej przejęli jego część za mostem wiszącym, w stronę Strączna, gdzie zostały wybudowane dla nich specjalne tory. Niestety sportowcy i tak wolą pływać w stronę miasta niż korzystać ze swoich torów-które były ogromną inwestycją( ich budowa kosztowała bagatela 14 milionów złotych), ale wioślarze wraz ze swoimi trenerami wolą nadal pływać w okolicach wałeckich kąpielisk, między wędkarzami na kładkach na łódkach. Zmierzając dalej jak to COS dba o interes publiczny naszego miasta, pobierając opłaty za wjazd na teren swojego ośrodka i parkowanie na jego terenie od naszych mieszkańców. Teraz każdy rodzić jadący z dzieckiem na basen musi ponosić dodatkowe koszty. ( Dlaczego nikt nie pomyśli np. o „karcie mieszkańca”, która zwolni z tych że opłat i pozwoli czuć się swobodnie „jak u siebie”- bo przecież to jest w części miasta w którym na co dzień żyjemy. Na przykład taką kartę, jaką posiadają pracownicy COS z numerem rejestracyjnym samochodu). Czy basen też jest miejscem użyteczności publicznej dla naszych Mieszkańców?

Zazwyczaj kiedy się już tam udamy, otrzymujemy informację, że jest zarezerwowany dla sportowców i niestety musimy korzystać z jednego toru lub tylko brodzika dla dzieci.

Nowo wybudowany stadion? Niestety kiedy chcemy na nim pobiegać, Pan ochroniarz informuje nas, że nie jesteśmy sportowcami COS-u i musimy opuścić ten teren. Czy obiekty i hale sportowe na terenie COS-u są dla NAS dostępne? Również nie. Pamiętacie Państwo czasy świetlności plaży na Bukowinie która znajdowała się na terenie ośrodka?

Najbardziej uczęszczana przez mieszkańców plaża, bar obok plaży, ratownicy – gdzie to się wszystko podziało? Czy to też zostało zlikwidowane dla dobra publicznego? Właściwie co Mieszkańcom naszego miasta daje COS? Zastanówmy się. Proszę przemyśleć nasze argumenty i postawić się na naszym miejscu. Myślę, że większość nie zdecydowałaby się na zakup sprzętów motorowodnych przewidując tak egoistyczne podejście do użytkowania lokalnych Jezior.

Nie chcemy podejmować walki, tylko szukać kompromisu i ustalić rozwiązanie, które będzie korzystne dla wszystkich stron. Możemy pływać po Jeziorze Raduń o określonych godzinach w określonych miejscach tak , aby nie kolidować innym mieszkańcom, klubom sportowym, żeglarzom i wędkarzomDodamy, że terenie ośrodka MOSiR widnieje zabetonowany regulamin, wykonany w 4 kwartale roku 2020 – który określał możliwość pływania do 90 KM. Czyli uchwała jest uchwałą, pismem świętym podpisanym gdzieś za naszymi plecami i gdyby ktoś z nas aktualnie zechciał popływać na Jeziorze Raduń ,powołując się na regulamin, to i tak zostałby ukarany mandatem ? A może nawet i obiorem patentu , które każdy z nas ma w posiadaniu.

Jak interpretować i jak nadążyć za zmianami które trzeba śledzić na własną rękę? Uchwała wzbudziła dyskusję nie tylko wśród nas jako użytkowników sprzętów motorowodnych, ale także wśród Mieszkańców, którzy wzbudzili w nas potrzebę zebrania podpisów w petycji przeciwko ww. uchwale. Podpisy zostały zebrane w ciągu dwóch dni roboczych – ta niekorzystna uchwała roznosi się dość szybko po mieście, a Mieszkańcy chcą się podpisywać dalej. Jednak nam nie zależy na udowadnianiu i zbieraniu głosów – uważamy że na tym poziomie nie jest to konieczne. I dodatkowo nie chcemy tracić czasu, wiedząc że sezon zbliża się wielkimi krokami.

Prosimy o pozytywne rozpatrzenie naszej prośby i spojrzenia na nas jako Mieszkańców, a nie wrogów na 
trasach naszych jezior. Chcemy swobodnie czuć się w swoim mieście, poruszać się sprzętami motorowodnymi na Jeziorze Raduń i Jeziorze Zamkowym.


Pismo zostało sporządzone w 3 egzemplarzach, dla każdej ze stron, tj:

1) Burmistrz Miasta Wałcz P. Maciej Żebrowski

2) Starosta Powiatu Wałeckiego P. Bogdan Wankiewicz
3) Rada Powiatu Wałeckiego

Szerzej na ten temat w wydaniu papierowym tygodnika 26 maja. 

(Piotr Kurzyna)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(115)

wodniakwodniak

8 13

Wreszcie, bo to co wyprawiali panowie na " stojakach" to było wielkie nieporozumienie. Zaglądając za most wiszący też nie brakuje prywatnych łodzi motorowych z napędem przekraczającym 90 km. 12:23, 16.05.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

WałczankaWałczanka

11 2

Po to te "stojaki" są ... Są ludzie , którzy wolą odpoczywać aktywnie , a nie siedząc z dupą na kanapie przed telewizorem. Nie rozumiem co to komu przeszkadza... Jeden jeździ na rowerze , drugi ogląda filmy, trzeci gra w szachy, a czwarty woli sporty wodne... Myślę, że Ci którym to tak bardzo przeszkadza, robią to przez zazdrość . Jakie to przykre, że ludzie przez zawiść chcą odbierać innym ich przyjemności. A wystarczyłoby ustalić np. w jakich godzinach można , a w jakich nie - wtedy i kajakarze i mieszkańcy mogliby korzystać z jeziora. Masakra ... Co za ciemnogród w tym Wałczu. 14:50, 16.05.2021


Iza Iza

8 2

I uważa Pan że zakazanie wszystkiego jest sposobem na rozwiązanie problemu który Panu przeszkadza? Pijani kierowcy , czy brawura na drodze również występują i zamykanie dróg nie jest rozwiązaniem problemu tylko kontrole i edukacja ! Można wprowadzić dodatkowe patrole , ale zakazywać i cofać się do średniowiecza to jest kpina, dodatkowo faworyzować tylko grupę miłośników sportów wodnych ale nie motorowodnych jest nie fair ! Gdyby przyjaciel zaprosił Pana na łódkę z rodzina , tez by Pan odmówił bo hałasuje ? Proszę uczciwe spojrzeć na problem i poszukać kompromisu ! Miasto , które zamiast tętnic życiem , cofa się i starzeje ! 14:50, 16.05.2021


Wałcz Wałcz

7 2

Na tych ,, Panów na stojakach,, codziennie spoglądali mieszkańcy nie tylko z pogarda jak Pan , ale również z podziwem i zachwytem . Na moście mnóstwo ludzi się zatrzymywało by popatrzeć ! Ktos mądrze napisał wcześniej , najlepiej siedzieć na kanapie i narzekać , niż uprawiać sporty ... tak tak to jest sport drogi Panie , i krzywdy nikomu nie robi ! 14:56, 16.05.2021


KaczynskiKaczynski

0 1

*%#)!& Cię obchodzi co *%#)!& na stojakach pod mostem Ty parszywa zawrotną *%#)!& powiedz mi to szmato jak stoję tam pod mostem skuterem A nie w Internecie jeszcze parę dni i znów będziemy zapraszam na *%#)!& rozmowę 21:04, 16.05.2021


reo

ZbychZbych

14 2

Ale co ich tam Raduń i człowieczki. Oni pływają w Nakielnie i tam dbaja, tam działeczki są, tam interesiki, i cala gromadka sie pasie. Ośrodek jest dla kogo? Wszędzie poobsadzani, wystarczy spojrzeć kto głośno krzyczy i przy czym, całe rodzinki. Towarzystwo wzajemnej adoracji. Niedługo znów bratki będą sadzić, a jak będzie przy tym głośno. 13:15, 16.05.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BulbaBulba

0 0

W Nakielnie wolno pływać motorówkami ? 12:35, 17.05.2021


Do BulbaDo Bulba

0 1

Nie, na dmuchanych łabędziach. Też niezależny? 23:33, 17.05.2021


BulbaBulba

0 0

Ktoś tu skomentował łabędziem ale nie przemyślał tego . Pytanie było bardzo proste . Pomyśl ,to nie boli a ma przyszłość . W Nakielnie był całkowity zakaz używania silników spalinowych . Czy to się zmieniło ? Tym razem dziecko Neostrady nie odpowiadaj . Za trudne dla Ciebie . 09:18, 18.05.2021


Jarosław ZębywstawJarosław Zębywstaw

11 3

PiS wczoraj ogłosił Nowy Nieład, będą budować zamki wiec może i wreszcie nad naszym jeziorem jakis powstanie ?
Wałecka legenda w końcu stanie się prawdą.
W sumie to w ich stylu, postawią za nasze i oddadzą za grosze jakiemuś obajtkowi albo katabasom. 14:08, 16.05.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RusRus

1 5

A chodzi o to by dali tobie i koleżkom. Czyż nie? 15:01, 16.05.2021


Jarosław ZębywstawJarosław Zębywstaw

5 0

Rus->> nic za darmo nie biorę a zwłaszcza od złodziei, nie jestem pisowcem ani katabasem 15:47, 16.05.2021


WałczankaWałczanka

21 2

Niedługo na jezioro będzie można tylko popatrzeć z brzegu... Ta ustawa to jakaś kpina !!! A nasi "BEZ-RADNI" chcą tu rozwijać turystykę ... Hasło: "Wałcz - Warto wracać" - śmiech na sali . Ciekawe do czego ?! W tym mieście nic się nie dzieje i teraz kolejne zakazy ... Beznadzieja . 14:40, 16.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AteiAtei

1 2

Owszem zgadzam się,że w mieście nic się nie dzieje oprócz wprowadzania zakazów i nakazów. Nie rozwija się w żadną stronę! Jednak co do sportów wodnych jest to słuszna decyzja, NIE w środku miasta. W okolicy jest wiele akwenów wodnych, gdzie nie przeszkadzając nikomu można w spokoju rozkoszować się hałasem motorówek i skuterów wodnych. 10:21, 17.05.2021


wałczwałcz

19 2

Uważam to za absurd i cofanie się do średniowiecza . Jezioro jest dla Wszystkich, można wprowadzi patrole , wyznaczyć godziny , ale dyskryminować osoby które lubią spędzać czas nie tylko na kajaku, ale również na skuterze czy motorówce!!!! Na pewno nie jest to w interesie publicznym . Życie w wakacje powinno tętnić ! W czasie kiedy jest słońce , wakacje czyli czas zabawy i radości , czas beztroski- to czas spędzony wspólnie z rodzina , z przyjaciółmi . Niech uderzy się w pierś ten co odmówiłby wspólnego spędzenia czasu na łódce , twierdząc ze jezioro nie jest dla łódek czy skuterów. Ograniczenie do 30KM oznacza iż żadna motorówka czy skuter nie pojawi się na jeziorze . 14:44, 16.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MwsMws

9 16

I bardzo dobrze, bo na rybach nie szło siedzieć jak pływali tymi skuterami 14:52, 16.05.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Iza Iza

11 3

To proszę przejść za most łowić ryby , wszyscy się zmieszczą . Jezioro jest dla Wszystkich , skutery, łódki pływają góra 2 -3 miesiące w roku , dlaczego Pana przyjemność ma być priorytetem ? Można pogodzić jedno z drugim ! 15:20, 16.05.2021


BladyBlady

8 0

Do okoła jest tyle jezior ,że można bez problemu znaleźć takie miejsce bez motorówkę czy nawet bez spacerujących tam dzieci co to krzyczą i rzucają patyki do wody 16:39, 16.05.2021


WałczankaWałczanka

4 8

Myślę, że problemem jest niszczejace nabrzeże przez skutery i motorówki. Fale jakie robią niszczą coraz bardziej drózke wkolo a nie ma możliwości jej przesunięcia przez strome górki. 15:18, 16.05.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Walczaninka Walczaninka

7 1

I uważana Pani , ze z tego powodu należy zabronić korzystać miłośnikiem sportów wodnych z jeziora we własnym mieście ? Proszę znaleść kompromis a nie zakazywać . Czy gdyby Pani miała skuter czy łódkę nie korzystała by Pani z niej z przyjaciółmi ? Naprawdę normalnie szok jak tu wszystko zaczyna przeszkadzać ! Mieszkamy w mieście gdzie są dwa jeziora , w mieście nie na bezludziu ! 15:22, 16.05.2021


KrisKris

10 0

Niszczejące nabrzeże?
Co ma wspólnego jedno z drugim?
Jak wieje wiatr to też są fale, które cały czas rozbijają się o brzeg.
I to nie tylko na naszym jeziorze, ale na całym świecie.
A motorówki trenerów, które kursują całe dnie w tą i z powrotem- nie robią fali?
15:33, 16.05.2021


Taż wałczaninTaż wałczanin

11 0

A fale od motorówk trenerów z COS to są inne i nie dewastują brzegu???? A może to są takie specjalne motorówki co te brzegi wzmacniają ???? 18:56, 16.05.2021


KrisKris

15 1

Niszczejące nabrzeże?
Co ma wspólnego jedno z drugim?
Jak wieje wiatr to też są fale, które cały czas rozbijają się o brzeg.
I to nie tylko na naszym jeziorze, ale na całym świecie.
A motorówki trenerów, które kursują całe dnie w tą i z powrotem- nie robią fali? Ich nowa uchwała nie dotyczy.
15:35, 16.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlekOlek

13 0

A może tak dla równowagi i rzetelności dziennikarskiej, warto opublikować petycje COS-OPO w Wałczu by poznać argumenty wnioskodawcy zmian? 15:55, 16.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WwwWww

9 1

Petycja w rzekomym interesie publicznym przepchana po cichaczu , bez żadnych konsultacji społecznych, o której nikt nic nie wie ... jak wielka moc ma Dyrektor COS-OPU ? Jest to straszne ! Myśle jednak ze ta petycja to temat tabu który niefortunnie wyszedł na jaw . Myśleli ze nikt się nie zorientuje ....Niech publikują bo do tej pory petycja ta trafiła tylko w ręce Radnych którzy ją bez żadnych konsultacji z mieszkańcami przepchnęli ! Przepis wszedł znienacka , potajemnie w zaciszu ! 16:10, 16.05.2021


OlaOla

7 15

Czas najwyższy. Użytkownicy skuterów, wydających potężny ryk, nie szanowali wędkarzy, spacerowiczów, plażowiczów, użytkowników rowerków wodnych, kajaków, pływaków, kajakarzy, wioślarzy, kanadyjkarzy, itd. Zagrażali bezpieczeństwu, zakłócali spokój i ciszę. 16:11, 16.05.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

WałczankaWałczanka

8 3

Niech się Pani w domu zamknie skoro takie hałasy Pani przeszkadzają ... A hałasy bawiących się na plażach, czy placu zabaw obok jeziora dzieci Pani czasem nie przeszkadzają ? Masakra ... ;( 16:19, 16.05.2021


WałczankaWałczanka

8 2

A huk samochodów w mieście Pani czasem nie przeszkadza ? Myślę , że jest o wiele większy i bardziej uciążliwy ... Może kolejną tajemną ustawą zamknąć granice miasta i wpuszczać tylko na rowerach lub pieszo , żeby cicho było ? 16:25, 16.05.2021


Walczanin Walczanin

8 1

Osobiście jeździłam na skuterze w tym miejscu , rzadko , bo wolę osobiście jezioro Zamkowe , ale zawsze pływając po Raduni szanując każdego kogo mijałam- zwalniając i kłaniając się , machając .... wypraszam sobie Pani Olu by wmawiała mi Pani brak szacunku do plażowiczów , wędkarzy czy spacerowiczów ! Dodatkowo zakaz nie dotyczy skuterów , ale wszystkich jednostek pływających z silnikiem większym niż 30 KM czyli wszystkich motorówek, łódek, skuterów ! Zakaz to nie rozwiązanie , są osoby które lubią spokój , są osoby które lubią jak coś się dzieje . Jednakże to Pani publicznie uważa iż spokój jest ważniejszych niż zabawa i to by coś się działa , świadczy to o tym ze stawia Pani swoje dobro nam dobrem innych , a ja jako użytkownik skutera do 90KM nigdy nie pomyślałam by zabronić komuś łowić ryb , czy pływać na kajaku bo mi przeszkadzają ! Jezioro jest dla wszystkich , można wznowić kontrole, dać patrole wprowadzić jakieś ograniczenia przy wypłynięciu itd , ale nie zabraniać i dyskryminować ... nie tędy droga nie jestem gorsza od Pani , lubię spokój ale mogę go znaleść za mostem , w innych miejscach , natomiast miłośnicy sportów wodnych nie maja możliwości wyboru jeśli zamkną jeszcze Zamkowe , a taki rzekomo jest plan , stad to oburzenie ! rozwiązujmy problemy , nie stawiając swojego dobra wyżej niż innych! Petycja jest w tonie miłym , z uczciwym podejściem , by znaleść kompromis . Prawda jest taka , ze i tak głównie skutery pływają na Zamkowym , które jeszcze jest dostępne , ale mnóstwo właścicieli łódek pływa na Raduniu, gdzie trzymają je na WOPR nie maja możliwości trzymania ich przy jeziorze Zamkowym , dla nich to zakaz który powoduje iż musza je sprzedać ! 16:30, 16.05.2021


Pozdrawiam Pozdrawiam

6 1

Jest Pani nakręcona jak słoik na zime? jak widzę wypowiedź w której jest więcej przecinków niż konkretów to odrazu wiadomo, że po drugiej stronie siedzi osoba napędzana jadem i zgryźliwością. Żyjemy w jednym mieście, bądźmy bardziej życzliwi.
O jakim spokoju i ciszy Pani pisze? Przecież większość osób, która pływa na motorówkach czy skuterach, nie robi tego z zawodu czyli od 8 do 16. Czasem jest ich więcej, czasem mniej. Czasem są godzinę, czasem 3. Ale nie, że cały czas - nie popadajmy w paranoje. Szkoda, że każdemu z osobna trzeba życzyć większej dawki empatii i bycia człowiekiem, który w danej sytuacji stara sie myśleć obiektywnie i znajdować kompromis. 19:52, 16.05.2021


PolicjantPolicjant

12 2

Witam wszystkich komentatorów, tych którzy są za promowaniem miasta Wałcz a szczególnie jego walorów turystycznych jak i tych, którym po prostu ,,żal dupę ściska".

Aby w ogóle wypowiedzieć się w tej kwestii należałoby przeczytać kilka aktów prawnych poczynając od tych najważniejszych jakim w szczególności jest Konstytucja RP a dokładnie jej jeden z art. tj.

Art. 32.
1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne.

Dziękuje wszystkim, którzy bronią równego traktowania na akwenach wodnych. Pomysł BEZ-Radnych miasta Wałcz z pewnością wziął się stąd, gdyż wpływało multum skarg do KPP Wałcz w związku z tym iż aktywnie spędzający wolny czas ,,skuterowicze" i ,,motorówkarze" mieliby podtapiać innych wodnych turystów w tym kajakarzy oraz swoim pływaniem mieli robić falę, która utrudniała pływaniem kajakarzom i wioślarzom z COS OPO Bukowina i płoszyła ryby wędkarzom. Idąc tym tokiem rozumowania szkoda , że nie wpływają skargi na wiatr, który jest głównym czynnikiem powstawania fal na jeziorze.

Odpowiadając komentatorowi co skarży się na fakt iż, za mostem wiszącym mieszkają osoby co mają motorówki i łodzie powyżej 30KM powiem tak: mieszkają tam ludzie, którzy nie siedzą od poniedziałku do piątku po 8 godzin w pracy tylko ciężko pracują w nienormowanych godzinach pracy, ich życie wiąże się z wieloma wyrzeczeniami , mają prywatne firmy po to by zarobione pieniądze wydać na tego typu sprzęt na którym w wolne słoneczne dni będą w aktywny sposób spędzać wolny czas a jednocześnie promować miasto wykorzystując jego walory turystyczne.

Za zakazami stoją ludzie, którymi steruje zwykła zawiść i żal....alee podam przykład... Kiedy w Wałczu, latem, była organizowana Antoniada i bracia kapucyni zwracali się do mieszkańców posiadających sprzęt i akcesoria wodne by Ci mogli pokazać się na wodzie i przewieźć mieszkańców na pokładzie i różnych wodnych zabawkach to kolejki były bardzo długie a dlaczego? BO ZA DARMO !!! - jedno z ulubionych słów Polaków!

Nie można aktywnym zabraniać by bierni mieli święty spokój. Wędkować można wszędzie a uprawiać sporty motorowodne NIE!

Kolejna hipokryzja ujawnia się kiedy spojrzymy na pamiętny Festiwal Dwóch Jezior, gdzie wieczorem ludzie nie mogli się oderwać oglądając wodnych akrobatów a teraz co???

Ktoś następny inteligentnie ograniczony pisze, że fala niszczy brzegi ! Ja nie widzę problemu by wałki dębowe pociąć na ćwiartki by zabezpieczyć brzeg...ale po co kiedy można pieniądze z budżetu wydawać na inne całkowicie niepotrzebne rzeczy, albo skarżyć się, że pieniędzy w budżecie miasta nie ma... :(

Osobiście spędzam czas na wodzie AKTYWNIE! Kiedy widzę kajakarzy, wioślarzy, rowerki wodne to zwalniam. Przy brzegu również nie pływam by uszanować tych na dupie siedzących :) A kiedy znajduje się na środku tafli to z brzegu widzę osoby pozdrawiające mnie środkowym palcem...Chyba to Ci zawistni. Spotykam również tych na moście wiszącym, którzy nagrywają, klaszczą i proszą aby przewieźć ich pociechy, chociaż na krótką chwilę :) Nie odmawiam :)

Panu Ryderowi i reszcie geriatrycznej politycznej obsadzie co od lat siedzą za stołkami Samorządu czas podziękować ! Ustąpcie miejsce zanim całkowicie pochowacie to miasto w zaspach bezsensownych ograniczeń.

Pozdrawiam ;)

16:24, 16.05.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KrisKris

10 0

Brawo!!!
Nic dodać nic ująć! 16:29, 16.05.2021


WałczankaWałczanka

10 0

W punkt ! Brawo za ten wpis !!! ??? 16:32, 16.05.2021


Iza Bodnar Iza Bodnar

10 0

Zgadzam się w pełni! Nigdy z mężem nie odmawiamy jak Ktoś nas poprosi, by przywieść ich pociechę czy nawet dorosłych! Co zauważyłam to to , ze od kąd skutery pojawiły się na Zamkowym , pojawiło się tez więcej plażowiczów i nawet fast food na kółkach , bo coś się dzieje , zaczęło tam tętnic życie ! Teraz doszły nas słuchy , ze Zamkowe tez ma mieć ograniczenia , z jakiej racji ? My nie piszemy petycji, że nam przeszkadzają wędkarze czy kajaki ! Jezioro jest dla Wszystkich , można to wszystko pogodzić , a sporty motorowodne są coraz bardziej dostępne i coraz więcej ludzi je uprawia . Niech uderzy się w pierś ten , kto by odmówił przepłynięcia się na skuterze czy motorówce w piękna letnią pogodę na naszych pięknych jeziorach !!!! 16:42, 16.05.2021


Wałczanin Wałczanin

7 15

To właśnie panowie na skuterach uważacie ze jezioro jest wasze i tylko wasze. Wywracacie dzieci trenujące kajakarstwo w wałeckich klubach. Na prośby opuszczenia akwenu koło klubu i promenady śmiejecie się w twarz i jeszcze rzucacie obelgi. Popatrzcie na ankietę na tema artykułu widać że mieszkańcy popierają decyzję i koniec tematu. 16:37, 16.05.2021

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

BuzzerBuzzer

7 3

Weź się Pan mocno *%#)!& w łeb ! 16:40, 16.05.2021


WwwWww

10 3

Właściciele łódek i motorówek tez przewracają dzieci i wszyscy użytkownicy skuterów ? Zamknijmy Kościoły bo są tam Pedofile! Na każdej jabłoni znajdzie się zgniłe jabłko , ale to nie znaczy ze trzeba wycinać całe drzewo ! Najlepsze jest to ,że dzieci pewnie maja niezła radochę z tego i kupę śmiechu !Rozumiem ze każdy kto pływa na skuterze ,łódce, motorówce Panu przeszkadza ! Każdy kto uprawia sporty wodne jest zły , z Pana posta to wynika ! Jezioro jest dla Wszystkich ! Znajdźmy kompromis , eliminujmy brawurę i głupotę ,ale nie zakazując innym dobrej zabawy i miłego spędzania czasu . Policja ma łódkę i ma możliwość kontrolowania ! 16:53, 16.05.2021


MotorowodnyMotorowodny

8 1

Motocykle też zazwyczaj są głośniejsze od samochodów to i je należy wypędzić z miast???? Puknij się Pan w łeb !!! 18:40, 16.05.2021


KrisKris

2 0

Koniec tematu?
Koniec tematu to może Pan powiedzieć jak kupuje Pan papier toaletowy do swojego domu i podejmuje Pan decyzje czy będzie szary czy biały. 18:44, 16.05.2021


PozdrawiamPozdrawiam

8 1

Jeśli "zielone kciuki" znajdujące się pod artykulem to wynik ankiety i Pan to tak interpretuje to proszę skupić swoj tok myślenia gdzie indziej. Te kciuki to wynik zwanych potocznie lajków znajdujących się przy danej wypowiedzi, czyt. Komentarzu. Proponuję przyjrzeć się zielonym lajkom, i to przy jakich komentarzach zostały postawione.
To na tyle w wyjaśnieniu słowa ankieta.

Natomiast skupiając się na temacie, to jezioro nie jest ani kajakarzy ani Właścicieli sprzętów motorowodnych. JEZIORO JEST DLA WSZYSTKICH!
D-L-A W-S-Z-Y-S-T-K-I-C-H, zrozumiał Pan? Jak można wyczytać z pisma, grupa ludzi lubiącą spędzać czas wolny na wodzie (to nie jest tylko grupa skuterów) chce znaleźć kompromis by móc w jakiś sposób korzystać z jeziora. Proszę trochę więcej luzu wrzucić a nie jednoliniowego myślenia z dodatkiem "nie bo nie" . W życiu trzeba rozmawiać, i być elastycznym. A nie zjadać paznokcie w cieniu i pisać kąśliwie komentarze nie wnoszące nic w dyskusje. Ale cóż, klawiatura wszytsko przyjmie.
Życie na się jedno, po co te złośliwości, prowadzą tylko do nerwicy i innych chorób. Niech sobie pływają, przynajmniej czuć że jesteśmy miastem z jeziorami, i że miasto żyje.
19:02, 16.05.2021


UżytkownikUżytkownik

12 1

Od takich "przypadków" (o ile takie w ogóle są) jest właśnie policja wodna. Ale najlepiej wszystkich wrzucić do jednego worka i zabronić możliwości relaksu w taki sposób jaki chce się odpoczywać ... 16:45, 16.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SaraSara

15 1

Znaki wodne i policjant na wodzie , a nie całkowity zakaz korzystania z jeziora ... :( 16:47, 16.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wałczanin Wałczanin

1 10

Ale to nie jest zakaz tylko ograniczenie mocy jednostek pywajacyc. Ogromne motorówki i skutery na których można pływać wręcz na morzu stwarzają niebezpieczeństwo dla osób spędzających czas nad jeziorem 17:01, 16.05.2021


Wałczanin Wałczanin

4 0

Pan buzzer pokazał z kim mamy do czynienia. Obelgi wyzwiska. 16:55, 16.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HaryHary

15 1

Brak słów ... W słynącym z wizyt emerytów Ciechocinku dzieje się o stokroć więcej niż w naszej dziurze zabitej dechami , zwanej Wałczem . Dramat . 16:59, 16.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Właściciel motorówkiWłaściciel motorówki

14 0

A ja mam motorówkę i z przyjemnością bym ZA DARMO woził turystów, wędkarzy i tych którym przeszkadza hałas skuterów by sami na własne oczy i odczucia docenili jaką to przyjemność i odskocznia od codzienności i do tego nie potrzebny jest żaden alkohol. W związku z zakazem wnoszę jeszcze by odpowiedzialni za jego wprowadzeniem podjęli i wprowadzili uchwałę o spuszczeniu wody z jeziora i posadzeniu tam buraków 17:00, 16.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RitaRita

3 0

Jestem za ! Buraki są the best!!! ;) 17:04, 16.05.2021


tubylectubylec

8 0

bezradni *%#)!& teraz i kiedyś jeden taki z dolnego powiedział po co budować wyciąg nart wodnych skoro do szczecinka jest tylko 70 km. ci tak dbają o swoje tyłki a miast i powiat mają w du...pie 17:42, 16.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wałczanin Wałczanin

4 3

Do autora artykułu. Proszę zmienić tytuł ponieważ wprowadzacie w błąd czytelników. Sugerujecie że jezioro będzie tylko dla kajakarzy, a to nie prawda. 18:02, 16.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Właściciel motorówkiWłaściciel motorówki

11 0

A tak na marginesie to dodam jeszcze, że wielkość (wysokość) fali którą pozostawia za sobą płynąca motorówka nie jest zależna od mocy zamontowanego tam silnika tylko od wielkości kadłuba i prędkości z jaką się płynie (paradoksalnie czym szybciej płynie motorówka, tym robi mniejszą falę ) dlatego argument o falach jest jak strzał we własne kolano. Ja mieszkam nad tym jeziorem i jestem właścicielem łodzi ale nie zamierzam sprzedawać swojej łydki lecz kiedy będę zmuszony tym durnowatym przepisem zmienić silnik na słabszy to drżyjcie wędkarze na kładkach i obrońcy brzegu 18:20, 16.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HonorataHonorata

8 0

No właśnie - widać, że ktoś kto zajmuje się tym tematem zupełnie się na nim nie zna . Podpisują ustawy za biurkami , nie mając o tym zielonego pojęcia . Totalne dno i wstyd za taką "władzę". 19:27, 16.05.2021


ja bym jeszczeja bym jeszcze

10 1

ja bym jeszcze zakazała bić dzwonom kościelnym, bo jest za głośno!!!!
18:38, 16.05.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

E=mc2E=mc2

7 1

A nawet wychodzić z domu w niedzielę bo to przeszkadza w odpoczynku, łowieniu ryb i przekładaniu koralików 18:50, 16.05.2021


ErykEryk

1 0

to akurat prawda, pod oknem w niedziele rano nawalają dzwony jak w jakimś średniowieczu... żenada 21:10, 16.05.2021


Ster na burtęSter na burtę

6 14

Sytuacja z wczoraj na j.Zamkowym. Dzieciaki uczą się żeglować (4 lub 5 jachcików na wodzie). Podjeżdżają na slip na ul. Bydgoskiej samochody z Piły (nie z Wałcza!!!!) a na nich trzy skutery wodne . Jak zaczęli pływać niedaleko jachtów to dzieciakom ciarki po plecach przeszły, strach. Ponadto mnóstwo spalin, hałas i ogłuszone ryby. Apeluje do radnych i władz powiatu o drastyczne ograniczenie mocy silników również na ZAMKOWYM.
18:55, 16.05.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

PozdrawiamPozdrawiam

8 1

Szanowny "Sterze na burcie" nie doczytałeś bardzo istotnej rzeczy, i czymś co nazywa się kulturą wdodzoną. I która bije w tym piśmie do władz. Ta grupa ludzi (i to nie są tylko skutery wodne) chce rozmawiać, proponuje pływać w wyznaczonych godzinach, żeby nie robic korka na trasie wodnej. Chcę "się dogadać" mówiąc potocznie. Jak widać nie należy Pan/i do tej samej grupy, czyli można rozumowac, że to co Pan/i robi nie jest przyjemnością. A sport to przecież zdrowie, to pozytywne endorfiny, to zawsze fajni ludzie, żyjący w grupie, których łączy pasja.Mam wrażenie, że dla Pana/i to przymus co Pan/i robisz, a nie przyjemność jak dla tych ludzi. To właśnie tacy ludzie jak Pan/i myślą że jezioro jest ich, ich szkółek, ich potrzeb, ich ciszy, a reszta to ludzie nie zasługujący na nic. Więcej empatii, obiektywnej oceny życzę, bo inaczej ta złość którą przelał Pan/i w komentarzu wykończy Pana nerwowo. Na spokojnie, naprawdę. Życie Ma się jedno, po co nerwy i złośliwości. 19:12, 16.05.2021


Przejazdem mieszkaniPrzejazdem mieszkani

11 0

Byliśmy tam z całą rodziną i uważamy że to bardzo efektowne i duża atrakcja dla oglądających przez 3 godziny nasz synek z podziwem patrzył na te skutery, mąż w tym czasie zdążył zamówić 4 obiady u lokalnych gastronomików nie było żadnych żaglówek a Ci panowie zaproponowali jeszcze, że za tydzień będzie jeszcze motorówka i jak przyjedziemy tutaj to nas przewiozą. 19:12, 16.05.2021


ster za burtęster za burtę

10 1

To żaden z rodziców nie zwrócił uwagi? Czy fakty zostały naciągnięte?? Sporty wodne to nie tylko żaglówki ,ale też sprzęty motorowodne. Możemy zabronić też żeglowania, wtedy będą bezpieczne dzieci i nie będą miały ,, ciarek na plecach,, :) lub zmienić jezioro, choć znając życie autor posta miał ciarki z zazdrości. Apeluje do autora posta by zaprzyjaźnił się z ogłuszonymi rybami :) Wczoraj moje dziecko się przewróciło na rowerze bo karetka jechała na sygnale i mu ciarki po plecach przeszły.....zabrońmy karetkom używać sygnałów i jeździć...... pozdrawiam 19:21, 16.05.2021


Js700Js700

9 2

Slip jest po to, aby tam wodować łodzie i inny sprzęt wodny, a że przyjechali motorowodny z piły to chyba dobrze? Może zauważyli właśnie w Wałczu możliwość spędzenia aktywnie czasu (przy okazji zostawili parę groszy w tym mieście) a może uwierzyli w hasło Wałcz warto wracać i nie pojechali do Chodzieży pomimo tego że mają tam bliżej . To taka promocja naszego wałcza? A teraz się pytam? to jak chcecie promować Wałcz? Ozenem, albstrosem? 19:37, 16.05.2021


Milosnik kultury na Milosnik kultury na

8 12

Banda wariatów na skuterach , nie znają żadnych zasad zachowania się na wodzie 19:26, 16.05.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

 Iza Bodnar Iza Bodnar

13 2

Ja pływam osobiście na skuterze wodnym w Wałczu , pływa tez moja rodzina i przyjaciele ze mną , uważam się za osobę kulturalna ,nikomu krzywdy nie robię spędzając przyjemnie i miło czas na jeziorze w mieście w którym żyje i wychowuje dzieci , Pan uważa iż jestem wariatem proszę się przedstawić z imienia i nazwiska , chce wiedzieć kto mnie tak nazywa bezpodstawnie i niesłusznie ! Sam Pana post pokazuje iż kultury osobistej Panu brakuje , choć nazywa się Pan miłośnikiem kultury.... ! W czym Panu przeszkadzają skutery w wakacje ? Rozumiem ze motorowi również ? Najlepiej zabronić żyć ludziom i oddychać ... 19:44, 16.05.2021


SzoferSzofer

9 2

Miłośniku kultury na a czy nie przyszło Ci do tej twojej główki to,że ktoś chce wyszaleć się na skuterze wodnym aby potem nie zapi-ć na ulicy samochodem ? Kumasz Pan to, czy masz pan za daleko do łba? 19:50, 16.05.2021


PozdrawiamPozdrawiam

11 0

Przykre, że tak łatwo wydaje Pan opinie, która jest stekiem bzdur. Jeśli ocenia Pan książkę po okładce, to proszę ja odłożyć najlepiej na półkę.
Dla jasności-czy miał Pan możliwość rozmowy z tymi ludźmi, co pływają na skuterach motorówkach, łodziach? Miał Pan czy nie? Proszę sobie zrobić rachunek sumienia, bo nazywanie kogoś "wariatem" świadczy że lubuje się Pan w takim nazewnictwie i problem tkwi w Pana rozumowaniu. Ile trzeba mieć w sobie złośliwości, żeby obrażać człowieka nie znnajac go? Smutne...
Przykazanie pierwsze - więcej empatii do ludzi, a życie będzie piękniejsze ? 20:02, 16.05.2021


promocja wałczapromocja wałcza

6 1

do Sj700 wałcz jeszcze pięknie promują Murany 20:44, 16.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

7 15

I bardzo dobrze. Mieszkam nad samym Raduniem i ten zgiełk, halas od skuterów był nie do wytrzymania. Trzech *%#)!& na skuterach zakłócało spokój kilkuset mieszkańcom. Bardzo dobrze, ze wprowadzono ograniczenia. A trenerzy z COS owszem, pływają motorówkami ale poziom hałasu jest nieporównywalny. 20:48, 16.05.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

EzehielEzehiel

1 1

Za To Twoja stara się tak drze podczas stosunku że wolę słuchać te skutery ;) 20:55, 16.05.2021


Straszne Straszne

8 1

Straszne to musiało być ... pewnie całymi dniami pływali i hałasowali przez 12 miesięcy .... współczuje .... jakie to okropieństwo spotkało autora tego posta , ale teraz już nawet motorówki COS nie będą pływać , bo przecież maja więcej niż 30KM .... za pewne Festiwal Dwóch Jezior też musiał strasznie doskwierać .... myśle ze dużo miejsca można znaleść w lesie na odludziu tam nikt nie będzie przeszkadzał , jezioro natomiast jest dla tych co lubią ciszę o spokój , ale również dla tych co uprawiają sporty motorowodne , nie ma wyłączności ... nie ma tez gorszych i lepszych ... 21:04, 16.05.2021


AREKAREK

9 2

To trzeba było zamieszkać w lesie , albo gdzieś poza miastem, a nie przy promenadzie w centrum miasta . Nigdy nie zrozumiem tych narzekających ludzi ... Tak samo mieszkańcy "Wieży" - teraz im tawerna przeszkadza, bo muzyka gra ... Ale jak kupowali mieszkania to już wiedzieli , że tak jest . Gdzie ta młodzież ma się wyszaleć i zabawić ?! Masakra , co z Wami ludzie ?! Trochę sprawiedliwości . 21:10, 16.05.2021


WdmWdm

2 0

Zapraszam na rozmowę pod most omówimy to 21:13, 16.05.2021


750750

2 4

Czarne kawasaki zapraszam wszystkich chętnych pod most na rozmowę *%#)!& w cztery oczy wszystkim którym ten sport się nie podoba 21:07, 16.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tomasz W. z PiłyTomasz W. z Piły

12 0

Wałcz - miasto starych , wiecznie narzekających ludzi ... Faktycznie "warto wracać" ... Nie jestem z Wałcza i widząc co się tu u Was dzieje , cieszę się że jednak nie zdecydowałem się na przeprowadzkę tam kiedy miałem taką możliwość. Władze Miasta do wymiany !!! Zabijacie to miasto tymi Waszymi beznadziejnymi "rządami" ;/ 21:15, 16.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

No jasneNo jasne

0 3

A co mają do tego tematu władze miasta? 16:25, 17.05.2021


KubaKuba

8 0

Nie dziwię się , że większość młodych ucieka z tego zadupia ... 21:16, 16.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ratujmy WałczRatujmy Wałcz

9 5

Może BezRadni z siwym przygłupem z COSU na czele też poczytają komentarze i zauważą, że przeciwników jest tu bardzo mało, a wasze uchwałowe poczynania są do dupy 21:24, 16.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RobertRobert

1 1

Klasa, kultura wypowiedzi. Aż miło się czyta. 23:30, 17.05.2021


Mieszkanka promenadyMieszkanka promenady

12 0

A ja od kilku lat mieszkam przy promenadzie, nie pływam na niczym , ale uważam że niektóre komentarze, że niby jest taki straszny hałas są zdecydowanie przesadzone. Nie słyszę tego bardziej , niż krzyki dzieci bawiących się na pobliskim placu zabaw. Bez przesady. Poza tym dla mojego wnuczka , który mnie czasem odwiedza jest to duża frajda , kiedy może z balkonu poobserwować skutery skaczące po jeziorze . 21:32, 16.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ChłodnaChłodna

14 2

No to my mieszkający przy ul. Chłodnej powinniśmy zacząć wygłuszać ściany bo notorycznie ktoś przebywa na terenie boisk MOSIR-U i hałasuje ! Nie na tym rzecz polega ! Skutery niech pływają, niech korzystają z pogody, niech promują turystykę ! Pisior w zad ludziom zawistnym ! 21:41, 16.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec WalczaMieszkaniec Walcza

13 1

A ja mieszkam na Zdobywców i za oknem mam ciągły hałas samochodów - codziennie !!! (Nie tylko latem przez kilka godzin w tygodniu ) , do tego dzwon kościelny , no i co ? Sam taką lokalizację wybrałem , więc muszę się liczyć z tymi niedogodnościami, do których jest się w stanie człowiek przyzwyczaić i w końcu nawet nie zwracać na to uwagi. Ludzie przesadzacie ! Jestem zdziwiony , że władze miasta / powiatu podpisały tak absurdalną ustawę - chcąc stwarzać miasto atrakcyjne turystycznie robić takie zakazy ?! Szok. Widać , że w radzie siedzą osoby, które absolutnie nie powinny zajmować się zarządzaniem . 22:07, 16.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wodniakwodniak

5 8

Poziom wypowiedzi równy jest zachowaniu na wodzie , przerost formy nad treścią. To że masz jeta to nie znaczy że możesz mieć wszystkich na wodzie w d... ,a pod mostem ludzie patrzą bo w cyrku na małpy też się patrzy. 22:15, 16.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HwdpHwdp

0 0

Ty cwelu *%#)!& 20:42, 19.05.2021


wałczaninwałczanin

8 9

Zgadzam się to nie pływanie tylko pajacowanie , a kajakiem czy rowerkiem wodnym to strach wypłynąć takie fale robią 22:19, 16.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Walić zawistnychWalić zawistnych

6 6

To siedź smutny uju w domu jak się boisz a kiedy wieje to przywiąż się do płotu. 22:21, 16.05.2021


StarePajaceZWasStarePajaceZWas

8 3

Proponuję wszystkim co to przeszkadza wyprowadzić się do lasu. Pewnie lepiej by było jak by te osoby co pływają skuterami i motorówkami zamieniły sporty wodne na picie i robienie awantur pod domami osób którym to przeszkadza i myślę że na takie osoby wtedy skarg by nie było i nikomu to nie przeszkadzało. 22:24, 16.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dlaczego Dlaczego

10 2

Dlaczego Pan Wodniak uważa ze osoby pływające na skuterach mają innych w dupie? Ja pływam i nigdy nie mam innych w dupie , zwalniam jak kogoś mijam , pozdrawiam , zatrzymam się by porozmawiać ..... widzi Pan to co chce widzieć , a wtedy dyskusji i polemiki nie ma , tylko przytyki i wrzucanie wszystkich do jednego wora . Żyjemy w mieście które reklamuje się jako turystyczne , jako miasto do którego warto wracać . Komentuje Pan poziom wypowiedzi innych , nie błyszcząc swoim .... Proszę ustosunkować się uczciwie i merytorycznie do petycji miłośników sportów wodnych zamieszczonej w tym artykule , z chęcią przewiozę Pana na skuterze czy motorówce , a nawet na oponie pociągam Pana po jeziorze :) Jeśli Pan tego nie lubi proszę o to by ze zabraniał Pan mi pływać i moim towarzyszom .... pozdrawiam 22:34, 16.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OburzonaOburzona

11 2

Tak się te nasze władze podniecają tą Bukowiną , a czy widzieliście Państwo jak wygląda tam plaża ? To jakaś kpina ... Syfiasty piasek, połamany pomost ... Ot atrakcja . Strach to iść tam z dziećmi plażować . I właśnie dlatego uważam , że Bukowina nie jest miejscem przyjaznym dla mieszkańców, a jedynie przyjezdnych sportowców i tym bardziej oddanie jeziora tylko im jest poronionym pomysłem . 00:28, 17.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DoraDora

2 6

Centralny Ośrodek Sportu - Ośrodek Przygotowań Olimpijskich jak mówi sama nazwa nie jest plażą, a tylko ośrodkiem w którym przygotowuje się kadra narodowa i inni zawodnicy polskich związków sportowych. Ci zawodnicy, którzy potem zdobywają medale, puchary i wysokie miejsca na różnych mistrzostwach świata, europy, olimpiadzie. Dziwię się, że są głosy którym to przeszkadza. Przecież m.in. z tzw. Bukowiny znany jest Wałcz. W Polsce i nie tylko. Nie z powodu dwóch użytkowników skuterów. A plaże to są przy MOSIR, na Tawernie i na Bydgoskiej. 08:55, 17.05.2021


TomekTomek

6 8

Przecież ta uchwała dotyczy tak naprawdę dwóch, trzech osób na skuterach. Po co ten szum? A tak na marginesie, to uważam, że to dobry kierunek. Skutery utrudniały wypoczynek, pływanie kajakami, pływanie wpław, wędkowanie. 08:50, 17.05.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PaniePanie

6 2

Panie Tomku , proszę o przeczytanie zakazu dokładnie przed jego komentowaniem, Uchwała dotyczy WSZYSTKICH jednostek pływającym z silnikiem o mocy przekraczającej 30 KM, tak więc praktycznie wszystkie motorówki, skutery, ciąganie na nartach czy zabawkach dmuchanych nie wchodzi w grę, dodatkowo nasz wałecki tramwaj wodny również odpadnie, czy chociażby motorówki pilotujące kajakarzy..... nie jest to przepis dla 3 skuterów.... Przepis dotyczy każdego kto chciałby skorzystać nawet jeden raz w roku z takiej atrakcji! Dlaczego przyklaskiwać mam tej Ustawie tylko dlatego że nie jestem w posiadaniu takiego sprzętu ????? Stanowczo mówię nie takim praktykom uchwalania czegoś w zaciszu , potajemnie powołując się na dobro publiczne ! Szanujmy wszystkich na wodzie i dajmy każdemu z niej korzystać. Sporty motorowodne to też spor,t tak samo jak kajak czy wędkowanie, jednakże Panie Tomku Pan uważa iż sporty motorowodne są mniej ważne od tych które Pan wymienił. Żyjemy w wolnym kraju, wszyscy mogą korzystać z jeziora w mieście w którym żyją . Wędkarz może przejść w inne miejsce jeśli tak bardzo mu skuter czy motorówka przeszkadza, niestety użytkownik skutera czy motorówki już nie... Jeśli już publicznie zabiera Pan głos ( jak widać nie będąc w temacie do końca) proszę z szacunku do innych na przyszłość zapoznać się z przepisem dokładnie zanim publicznie zbierze Pan głos. Z Pana posta jednak wynika że inni na motorówkach czy skuterach Panu nie przeszkadzają skoro nie widzi Pan tych innych osób.... czyli de fakto problem jest wymyślony bo nie wierzę że 3 skutery tak strasznie uprzykrzają życie mieszkańcom.. chyba tylko ich ego cierpi że sami takiej zabawki nie mają ... 09:33, 17.05.2021


waterwater

2 1

ja mam motorówkę z silnikiem 15kM i spokojnie pilotuję młodzież, poza tym są silniki elektryczne, 11:37, 17.05.2021


Pozytywnie. PlPozytywnie. Pl

3 0

Panie czytaj Pan ze zrozumieniem uchwały. Skupienie zostało przełożone na skutery, a przez Pana dokładnie na 2-3 (śmiech) a przecież to nie tylko o nich mowa. Wędkarze też mają motorówki powyżej 30 km. Trochę obiektywniej proszę spojrzeć na sprawę, a potem zabierać głos w dyskusji. Ale jak widać jest Pan bliższy tezy życia "nie wiem, nie znam się, w zasadzie mnie to nie obchodzi no ale się wypowiem, moje 5 groszy zawsze podniosą wartość rozmowy". Otóż nie wnoszą nic. Egoizm mówiący o braku odpoczynku, pływaniu na kajaku to także wynik że jezioro chce mieć Pan na wyłączność. Dla każdego sport znaczy co innego. Jedni lubią biegać, inni pływać, a kolejni grać w hokeja. I podobnie jest ze sportami wodnymi-jedni pływają w kajaku, inni na rowerku, a kolejni na motorówkach, skuterach i nartach wodnych. Idzie zauważyć że Nadawcy tego pisma szukają rozwiązania, a nie rzucają obelgi, bo im zabrali możliwość pływania. A więc co idzie za tym? Że jednak to ta grupa jest bardziej otwarta i przychylna na dzielenie się jeziorem. Panie, wszystko jest dla ludzi, po co ta zawiść? Acha i odpoczynek to też kwestia charakteru i podejścia - ale proszę samemu juz interpretować czym dla Pana jest jego definicja. 16:31, 17.05.2021


SzokSzok

9 0

Pani Doro , Bukowina nie daje nic w zamian mieszkańcom od rozgłosu z którego słyniemy że nic się u nas nie dzieje, nawet Ci sportowcy po treningu nie mają co u nas robić.... Dodatkowo z jakiej racji jezioro ma być tylko dla Kajakarzy czy Kanadyjczyków , mają jena wyłączność za mostem, wybudowane tory za miliony, ale pływają gdzie w stronę miasta..... Można znaleźć kompromis, a nie zakazywać i mieć coś na wyłączność, i wyróżniać .... nie tędy droga. Ile czasu te motorówki czy skutery pływają ??? 2 -3miesięce w roku po godzinę dwie dziennie czy niektórzy tylko w weekendy? Dlaczego to zostało zakazane? Czy , aż tak bardzo jesteśmy zawistni , że nie widzimy miejsca na jeziorze dla innych niż wędkarz kajakarz czy osoba na rowerku, tylko dlatego że ,, ja,, nie mam ,, ja nie mogę,, to Ty też nie możesz ? Niedługo rowerzyście będą pieszym na ścieżce przeszkadzać, i zakażą jazdy rowerem dookoła jeziora, bo do tego to zmierza.... zakazy nakazy i ograniczenia..... 09:41, 17.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WAŁCZANKAWAŁCZANKA

2 2

NIEDŁUGO NIE BĘDZIE PO CZYM BIEGAĆ I JEŻDZIĆ NA ROWERZE WOKOŁO JEZIORA 10:06, 18.05.2021


WałczaninWałczanin

8 1

Po komentarzach widać , że jednak to nie są tylko 2-3 osoby, a na petycji w dwa dni podpisało się ich 300 ! !!! Nawet gdyby były to dwie czy trzy osoby to uważa je Pan za gorsze od siebie? Co za hipokryzja ! Argumenty osób przeciwnych są samolubne , osoby te stawiają swoje dobre nad innych, nie patrząc na potrzeby drugiej strony . Miłośnicy sportów wodnych nie chcą być wykluczeni , chcą kompromisu i tym się różnimy, my chcemy się dogadać, a przeciwnicy nie chcą o tym słyszeć... 09:55, 17.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MarekMarek

4 0

Nie, bo nie , no chyba że coś za darmo ktoś da to się w kolejkę ustawią pasożyty... Żal mi tych wszystkich zawistnych i zazdrosnych ! 10:58, 17.05.2021


AteiAtei

4 2

Miasto nie rozwija się w żadną stronę! Jedyne co to powstaje coraz większa ilość absurdów, nakazów i zakazów! Jednak co do "sportów" wodnych to NIE dla hałasu w środku miasta!!! W okolicy są akweny wodne gdzie nikomu nie przeszkadzając można rozkoszować się szaleństwem motorówką czy skuterem wodnym. Co nie zmienia faktu,że Państwo radni powinni raczej zastanowić się jak ściągnąć inwestorów do miasta i w jaki sposób zatrzymać odpływ młodego pokolenia. 10:28, 17.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MadziaMadzia

5 1

Na razie od kilku lat robią wszystko, żeby młodzi stąd uciekali i nie wracali. Przykre to , ale taka jest niestety prawda. Szkoda , bo możliwości miasta są ogromne , ale brak tu dobrego zarządcy... 10:50, 17.05.2021


Olek Z.Olek Z.

5 1

Wałcz - NIE warto wracać . 10:32, 17.05.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GrubyGruby

3 1

Zdecydowanie NIE WARTO WRACAĆ do tego nudnego miasta . 10:51, 17.05.2021


obciągacz bomuobciągacz bomu

1 1

... a ja wróciłem kilka lat temu i jestem mega zadowolony....
WAŁCZ - NIE WARTO WYJEŻDŻAĆ !!!!!!! 11:34, 17.05.2021


Zuza - Mirosławiec Zuza - Mirosławiec

9 1

Wstyd ! Takie ładne miasto z dwoma jeziorami w mieście , a takie *%#)!& ustawy wprowadzające kolejne zakazy ! Może w ogóle to miasto ogrodzcie wysokim murem i wpuszczajcie tylko sportowców na Bukowinę, która moim zdaniem też jest zdecydowanie przereklamowana, bo ile można się zachwycać wiszącym mostem ?! W Mirosławcu , który jest znacznie mniejszy zdecydowanie więcej się dzieje niż u Was w Wałczu ! 10:55, 17.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BulbaBulba

10 1

Siedzę sobie na rybach , płynie jeden skuter, po chwili drugi. Zrobią kilka kółeczek i wracają . Jest fala . Jak długo ? 20-30 sekund . Czy mi to przeszkadza - raczej nie . Ale wiem że to ich forma wypoczynku tak jak moja z wędką .Nie zdarzyło się żeby ktoś specjalnie podpływał do brzegu . Nadchodzi godz 20 i mamy spokój . Wiem też jedno . Motorówki i skutery natleniają wodę . A to bardzo ważne dla ryb . Nie wylewajmy dziecka z kąpielą . 12:57, 17.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WędkarzWędkarz

10 0

Mi też nigdy nie zdarzyło się , żeby ktoś motorówką, czy skuterem specjalnie podpływał robić coś złośliwie, a jestem na swojej kladeczce dość często i to w różne pory roku ... Nie rozumiem tych aż tak bardzo narzekających - taką samą falę robią motorówki trenerów COS i do tego ciągle krzyki przez megafony ... Nie wiem w czym problem i dlaczego nie może być tak jak było przez lata ... ? 15:40, 17.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

k.tk.t

8 3

Ryder niech zrobi porządek na Bukowinie, bo to jest jak na razie jego "grajdołek", w którym pełno chwastów , które objawiają mu się wszędzie tylko nie tam pod nosem. Nasze miasto ma gospodarza i jezioro jest miasta dla mieszkańców od pokoleń - a nie COS -u ! , tych bezz-radnych to jakaś pomroczność dopadła ? wstyd na całą okolicę 17:34, 17.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktos cosktos cos

4 9

Ciekawe czy na poligon też wchodzicie? COS jest terenm wyłączonym i to, że jest tam basen i inne atrakcje nie zanczy, że są one dla mieszkańców. Miasto nie dopłaca złotówki do basenu tylko ciagnie kase z podatków... Tak COS płaci podatki i daje zatrudnienie sporej liczbie mieszkańców tego miasta. COS i Wałcz w głownej mierze kojarzą sie z kajakarzami i szkoleniem sportowców a nie z pseudo motorowodniakami. NIE DLA SKUTERÓW W WAŁCZU! 21:18, 17.05.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Cos komuś :) Cos komuś :)

6 2

Nawet nie wiem co odpowiedzieć ... chyba tak samo jak Pan nie wiedział co napisać i wyszło coś co jest mydłem i powidłem nic nie wnoszącym do sprawy :) w sumie nick autora posta jest ok ,,Ktos coś ,,, :) 21:58, 17.05.2021


jessjess

2 0

na Bukowinę nikt z mieszkańców za darmo nie wchodzi /wjeżdża/, za wszystko co jest na jej terenie mieszkaniec płaci - za korzystanie z basenu również płaci mieszkaniec miasta i okolic , wszelkie Szkółki płacą krocie za to, żeby trenerzy mogli uczyć dzieci pływać, czego jeszcze nie wiesz ? 17:06, 18.05.2021


Nie wierzę Nie wierzę

7 0

Miałem okazję zobaczyć jak Rada Powiatu głosuje w 99% za tym żeby wprowadzić tą uchwalę i wiecie co ? *%#)!& nie wierzę ! Choć w tej radzie jest multum starych i niedorozwiniętych ,,politycznych dziadów i warchołów" tj. p X Wiśniewski co *%#)!& że woda jest zanieczyszczana to jest tam kilka osób których bym nie podejrzewał o tak poperdolone poglądy ... p. Anna Jarczewska, człowiek dusza, imprezowicz wspaniały nauczyciel, sportowiec i pozwala na to miasto umierało... :( albo kolejny nauczyciel p. Niewczas, spoko gość a jednak tylko gość... :( a ludzie Z ORS Przyszłość, Was to dogłębnie pebało! Jaką Wy przyszłość zapewnicie miastu? Umieracie razem z nim! 21:58, 17.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wałcz Wałcz

5 0

Nie chce mi się wierzyć by Pani Jarczewska mogła zagłosować za tą Ustawą , chyba że nie wiedziała za czym głosuje ..... przeczy temu całkowicie sposób bycia tej sympatycznej i otwartej osoby .... 22:12, 17.05.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RafiRafi

6 0

A jednak... Też byłem zawiedziony i zdecydowanie zmieniłem swoją ocenę kilku osób po tym co zobaczyłem na tej radzie... Jestem wręcz zły, że tak łatwo przyszło im wprowadzenie ograniczenia zakazującego uprawiania sportu, który kocham od dzieciaka. Nikt nie pomyślał nawet o tej drugiej stronie... "Ja nie pływam, to inni też nie będą." - Przykro mi z tego powodu i mam nadzieję, że złożona petycja doprowadzi do dojścia do jakiegoś kompromisu w tej sprawie - wyznaczy się jakieś godziny, w których będę mógł dalej robić to co sprawia mi ogromną przyjemność po ciężkiej pracy. Tak uczciwie patrząc - to jest TYLKO pare godzin w ciągu dnia , kiedy coś się dzieje i TYLKO w okresie letnim. Ludzie opamiętajcie się ! Proszę Was ! Jak się chce to naprawdę wszystko można pogodzić ... :( 22:26, 17.05.2021


Także tegoTakże tego

4 1

A jak miała nie zagłosować, jak jej mąż na Bukowinie pracuje, miałby być zwolniony bo żona nie umie się dopasować? Tak właśnie tworzą się układy. Ludzie przejrzyjcie na oczy. Przed wyborami obiecanki, cacanki listy czego to oni nie zrobią a po wyborach dbają o swój ogródek tylko. 17:24, 18.05.2021


Wałcz Wałcz

8 1

Też mam taką nadzieje , że my użytkownicy sprzętów motorowodnych też będziemy się liczyć ! Dlaczego nasza pasja ma być traktowana gorzej ? Nie wiem nie rozumiem ! 07:24, 18.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwatorobserwator

5 2

jakiś cwaniak z COSu (pan R) zamydlił radnym w głowach pomruczał coś, a jako, ze nikt na sesjach nie jest zainteresowany o czym się mówi, to w stadnym instynkcie zagłosowali. Cwaniak przytulił grubą kasę z centrali w Warszawie a wałcz idzie na dno jak Titanic, pozostanie po Wałczu już tylko piękne wspomnienia. Szanowni radni !!! jesteście GRABARZAMI naszego miasta jesteście GRABARZAMI jeziora.!!! 09:07, 18.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UwagaUwaga

1 0

Hejterowi "Obserwatorowi" przypominam, że zgodnie z art. 212 § 1 kodeksu karnego "Kto pomawia inną osobę, [...] o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności. Zgodnie z § 2 "Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 za pomocą środków masowego komunikowania,podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.". 14:30, 25.05.2021


JózekJózek

3 6

Te komentarze przeciwko zmianie pisze dziesięciu zainteresowanych cwaniaczków, mających gdzieś przyrodę i spokój innych 20:19, 18.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

IzaIza

6 0

Nie jestem Panie Józefie cwaniaczkiem , nie mam gdzieś przyrody , ani Pana spokoju , szanuje Pana zamiłowanie do spokoju , ale proszę uszanować moje zamiłowanie do pływania z rodzina , dziećmi , przyjaciółmi na skuterze ,na nartach wodnych, desce czy kanapie wodnej . Dzieci świetnie się bawią , uwielbiają to i chcę jako mieszkaniec Wałcza mieć możliwość korzystania z jeziora tak samo jak Pan i inni . Dzisiaj zamknięty Raduń, ale jeszcze zanim został zamknięty to już Jeden z radnych zabrał głos ze zamknąć powinno się wszystkie jeziora w mieście , a nawet w całym Powiecie dla wszystkich jednostek pływających powyżej 30KM. Przeraziło nas to i zniesmaczyło , bo przecież jeszcze jednej Uchwały nie przegłosowano , a już rozważano by szykować drugą która całkowicie by nas wykluczyła . Zapraszam Pana na Zamkowe , możemy wspólnie popływać , proszę wysłuchać nas i zobaczyć nasza radość i radość naszych dzieci i może samemu to Pan tez odczuje .Proszę nas nie szufladkować . Przykre jest bardzo że nas użytkowników sprzętów motorowodnych odbiera się jak zło wcielone ! Dodam jeszcze że 300 osób w dwa dni podpisał się pod petycją , gdzie defa kto podpisów tych zebrało by się za pewne tysiące , ale czy o to chodzi ? Chodzi chyba o to ,by osiągnąć kompromis i znaleść złoty środek dla obu stron , ale do tego trzeba chęci i rozmowy . 23:30, 18.05.2021


0%