Już wkrótce wejdzie w życie nowe prawo, które przyniesie liczne zmiany dla klientów operatorów telekomunikacyjnych. Z początkiem 10 listopada wprowadzone zostaną przepisy korzystne dla konsumentów - od przejrzystych umów po uproszczenie procesu rezygnacji z usług. Co jeszcze czeka użytkowników?
Nowa ustawa o Prawie komunikacji elektronicznej to istotna zmiana dla rynku telekomunikacyjnego w Polsce, która wdraża unijne wytyczne.
Od 10 listopada klienci operatorów mogą spodziewać się większej przejrzystości w zawieranych umowach, a także mają prawo do renegocjacji swoich dotychczasowych warunków. Zmiana przepisów dotyczy nie tylko nowych kontraktów, ale obejmie także te już zawarte.
Jedną z głównych korzyści nowej ustawy jest uproszczenie procesu rozwiązania umowy. Jeśli jakość usług nie spełnia standardów - na przykład w przypadku utraty zasięgu czy przerwania połączeń - użytkownik będzie mógł bez problemu zakończyć współpracę z operatorem bez ponoszenia kar.
Dotyczy to zarówno pojedynczych usług, jak i większych pakietów obejmujących Internet, telefon czy telewizję.
Nowe przepisy ograniczają wizyty przedstawicieli handlowych w domach klientów bez wyraźnej zgody. Zaplanowane jest też uruchomienie niezależnej porównywarki ofert, co umożliwi użytkownikom znalezienie najlepszego planu.
Operatorzy mają obowiązek informować klientów z wyprzedzeniem o zaległościach, zanim zdecydują się na ograniczenie usług. Nawet przy zawieszeniu połączeń pozostanie dostęp do połączeń alarmowych.
W trosce o wygodę użytkowników wprowadzone zostaną również jednolite ładowarki USB-C dla telefonów i urządzeń mobilnych, a także specjalne oznaczenia na opakowaniach informujące o obecności ładowarki w zestawie.
Ponadto, system ALM (Advanced Mobile Location) umożliwi dokładne zlokalizowanie osób dzwoniących na numery alarmowe, co ma na celu szybszą reakcję służb ratunkowych.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz