Zamknij

Jeziora nie dla wszystkich

21:36, 19.05.2021 M.K Aktualizacja: 21:40, 19.05.2021
Skomentuj

Rada Powiatu odpowiadając na petycję dyrektorów i prezesów 7 podmiotów podjęła uchwałę zabraniająca używania na jeziorze Raduń silników o mocy powyżej 30 KM. Być może zakaz będzie obowiązywał również na części jeziora Zamkowego. Dla entuzjastów motorówek i skuterów wodnych jest to uznanie ich grupy jako osób gorszego sortu.

Wałcz sportami wodnymi stoi, lecz motorowodniacy nie mają czego w naszym mieście szukać. Dotychczas obowiązywał – uchwalony 27 kwietnia 2012 roku – przepis dopuszczający używanie silników o mocy do 90 KM. Do Rady Powiatu 1 marca 2021 wpłynęła petycja sygnowana przez 5 prezesów i 2 dyrektorów sugerująca, aby radni zakazali używania silników na jeziorze Raduń o mocy powyżej 30 KM mocy. Pod pismem podpisali się: główny sygnatariusz dyrektor COS OPO na Bukowinie Zdzisław Ryder, dyrektor I LO Waldemar Rogulski, prezes WOPR Czesław Bacławski, prezes PZW Tadeusz Kaczorowski, Prezes UKS Victoria Agnieszka Szeremeta, prezes Drako Anna Freimut oraz prezes WTS Orzeł Marek Marcinkowski. Najpierw Zarząd Powiatu, a później Komisja Skarg, Wniosków i Petycji pozytywnie zaopiniowała wniosek, a radni jednogłośnie (15 za, przy 2 nieobecnych) przychylili się do prośby. Obecnie od 1 czerwca do 30 września w godzinach 8 – 20 motorowodniacy mogą pływać na innych akwenach. Wieść gminna niesie, że jeżeli podobna petycja będzie dotyczyć jeziora Zamkowego jest zamysł aby również ten akwen częściowo objąć takim samym zakazem.

- Najważniejszy jest kompromis i na dwóch, sporych jeziorach miejsca wystarczy dla wszystkich chętnych – uważa Ewa Franaszek. - Można bojami wyznaczyć miejsca do których użytkownicy pojazdów motorowodnych nie będą mogli się zbliżać, tak aby nie wytwarzać fali, czy też zagrażać np. kapiącym się. Wszyscy korzystający powinni przestrzegać przepisów określających zasady poruszanie się na wodach śródlądowych. Chodzi o to aby wypracować kompromis pozwalający na korzystanie z jezior przez wszystkich chętnych. Gdzie mogą pływać kajakarze czy motorowodniacy i w jakich godzinach. Nie można decydować o nas bez nas. Nikt z nami nie konsultował tej uchwały i nie poznał naszych racji. Usiądźmy do stołu i porozmawiajmy.

- My użytkownicy skuterów czy motorówek nie powinniśmy być utożsamiani z osobami nieprzestrzegającymi reguł – dodała Izabela Bodnar – Moja cała rodzina korzysta ze skuterów, pływamy z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i nie uważamy się za wodnych piratów. A tak generalnie większość nas postrzega. Jako pływających chuliganów na huczących skuterach, a tak przecież nie jest. Jeżeli ktoś nie przestrzega przepisów – tak jak w innych dziedzinach życia – to od tego są odpowiednie służby, które powinny takie osoby dyscyplinować.

Głównym argumentem przeciwników tego typu sportów jest hałas generowany przez maszyny oraz niebezpieczeństwo jakie – podobno – stwarzają użytkownicy motorówek i skuterów dla żeglarzy, pływaków czy kajakarzy.

- W Wałczu istnieje wąska grupa osób uprawiających sporty motorowodne i mogą pływać po jeziorze Zamkowym – uważa radny Rady Powiatu Janusz Różański. - Niestety ich zachowanie pozostawia wiele do życzenia i swoim postępowaniem stwarzają niebezpieczeństwo dla innych. Sam kilka razy byłem świadkiem jak nierozważnie się zachowywali. Uważam, że ta uchwała została podjęta słusznie, ponadto wnioskowałem aby część jeziora Zamkowego – tam gdzie uczą się młodzi adepci żeglarstwa - również objąć takim zakazem. Motorowodniacy mogą pływać w innej części jeziora. Niech sobie szukają innych akwenów. Bez tych sportów można żyć. Głosowałem z czystym sumieniem i uważam, że u nas nie ma miejsca dla sportów motorowodnych.

Chcieliśmy spytać dyrektor COS OPO dlaczego podnosząc w petycji interes społeczny nie zapytał drugiej strony o zdanie? Niestety dyrektor nie odpowiada na nasze telefony, a chcieliśmy mu, w imieniu motorowodniaków zadać także kilka innych pytań. Dlaczego kajakarze i wioślarze uczestniczący z zgrupowaniach na Bukowinie nie trenują na wybudowanym sporym kosztem torze? Dlaczego uczestniczący w zajęciach nie pływają w stronę Strączna, lecz uparcie muszą kierować się w stronę miasta? I wreszcie dlaczego nie można usiąść do stołu, gdzie każda ze stron przedstawi swoje racje i wypracować kompromis? Przecież wszyscy powinni mieć możliwość korzystania z jeziora, a dialog pozwoli na ustalenie takiego regulaminu aby wszyscy byli zadowoleni.

O powyższej sprawie pisaliśmy też  TUTAJ

piotr

(M.K)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(74)

KrisKris

26 13

Szukać innych akwenów?
Kompromitacja Panie Różański!
Szukać to będzie Pan pracy po kolejnych wyborach. 22:13, 19.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

WodniakWodniak

24 17

Sory ale te jeziora są za małe na takie motrowki 22:17, 19.05.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RosaRosa

12 7

Widać , że komuś tu mocno żal dupę ściska... Zawiść i zazdrość ... Jakie to przykre ... ;( 22:26, 19.05.2021


Greg Greg

10 3

Za mala to jest wasza wyobraznia , a nie jeziora , dobrze jest cos ograniczyc i pozbyc sie odwiedzajacych ludzi !
Nie madrzej by bylo zrobic przystan i kontrolowac sytuacje na wodzie ,
Mozna bylo by zrobic karnety na czas kozystania z jeziora czy przystani l lecz pomyslowosc radnych ucieka sie jak zawsze do ograniczen ! 22:59, 19.05.2021


Też korzystam z wódTeż korzystam z wód

24 11

tak naprawdę to przyjemność mają tylko te osoby hałasujące, owszem fajnie czasem spojrzeć jak "zasuwają" w ślizgu. Spojrzeć i powiedzieć WOW, ale po chwili myślisz sobie, że wystarczy już tego hałasu. Zawody zgłoszone w kalendarzu imprez z asekuracją to OK, ale takie bezmyślne latanie w tą i z powrotem...
Spacerujących, wędkarzy, kajakarzy, wioślarzy, żeglarzy, kąpiących się, opalających się, ptaki, WOPR, mieszkańców pobliskich budynków i kilka innych grup wkurzają. Jedynie może ryby są trochę za, mimo że głosu nie mają, bo natlenienie wierzchniej warstwy wody wzrasta, ale znowu spaliny, eh...
Może to i słuszne aby zabronić powyżej 20-30KM. 00:31, 20.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ManiekManiek

21 10

Dobrze dla wędkarzy przynajmniej po spławikach nie będą pływać po złości 07:07, 20.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TomekTomek

15 4

W czym problem skoro na jeziorze Zamkowym ograniczenie nie obowiązuje? Poza tym to nie zakaz ale ograniczenie mocy silników spalinowych. Tak jest w innych miastach. Mniejsze silniki i elektryczne (ekologiczne) nadal mogą pływać po jeziorze Raduń. 07:19, 20.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

sdasda

1 1

Nie jezioro zamkowe a Świdno 09:08, 20.05.2021


Nakielno Nakielno

18 4

Niech zabiora swoje zabawki tam gdzie kasta wałecka sie bawi 07:25, 20.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jarosław ZębywstawJarosław Zębywstaw

27 9

Popieram ciszę i spokój na wszystkich akwenach Pojezierza Wałeckiego. 07:25, 20.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wałcz Wałcz

10 10

Proszę obejrzeć obrady Rady Powiatu , Zamkowe również Radni informowali że powinno być zamknięte w kolejnym kroku dla jednostek pływających powyżej 30KM , czy Radni czy osoby wypowiadające się w tym zakresie , które nie korzystają z takich sprzętów , nie pływają na takich motorówkach czy skuterach wiedzą ile to jest 30 KM i jak to się ma to motorówki czy skutera ? Niestety nie i to jest przykre . 30 KM to dla miłośników sportów wodnych koniec możliwości spędzania czasu na wodzie we własnym mieście . Zamkowe jest super do pływania takim sprzętem , ale nie które motorówki ciężko tam zwodować , a o trzymaniu całorocznym trzeba zapomnieć ,bo nie ma gdzie. Dajmy innym tez korzystać z jezior , nie zachowujmy się jak Pan Radny który stwierdził ze bez sportów motorowodnych można żyć .... bez nogi , ręki , czy kajaka , łowienia ryb zapewne również się da ..... 07:31, 20.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tez korzystający Tez korzystający

6 5

Proszę obejrzeć obrady Rady Powiatu , Zamkowe również Radni informowali że powinno być zamknięte w kolejnym kroku dla jednostek pływających powyżej 30KM , czy Radni czy osoby wypowiadające się w tym zakresie , które nie korzystają z takich sprzętów , nie pływają na takich motorówkach czy skuterach wiedzą ile to jest 30 KM i jak to się ma to motorówki czy skutera ? Niestety nie i to jest przykre . 30 KM to dla miłośników sportów wodnych to koniec możliwości spędzania czasu na wodzie we własnym mieście . Zamkowe jest super do pływania takim sprzętem , ale niektóre motorówki ciężko tam zwodować , a o trzymaniu całorocznym trzeba zapomnieć ,bo nie ma gdzie. Dajmy innym tez korzystać z jezior , nie zachowujmy się jak Pan Radny który stwierdził ze bez sportów motorowodnych można żyć .... bez nogi , ręki , czy kajaka , łowienia ryb zapewne również się da ..... 07:39, 20.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Szok Szok

13 9

Wałcz warto wracać ..... na emeryturę chyba i na Chrząstkowo , tam ciszy i spokoju pod dostatkiem ..... 07:42, 20.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kinga T.Kinga T.

17 7

Postawa właścicieli i sympatyków skuterów, pomijając kulturę ich wypowiedzi w komentarzach do poprzedniego artykułu, jest egoistyczna i egocentryczna. Egoistyczna bo myślą tylko o sobie i swoich rozrywkach. Za nic mają sobie inne osoby wypoczywające, pływające na kajakach, wędkujące, itp. Egocentryczna bo cały czas, nachalnie, chcą zwracać na siebie uwagę. Raz popisując się na wodzie (co może być wyrazem jakiś kompleksów), dwa wypisując jakieś dziwne apele. Kompromis? Jest kompromis: jezioro Raduńskie z ograniczeniami, jezioro Zamkowe bez ograniczeń. Oba w Wałczu. 07:45, 20.05.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Grzesiek TomalaGrzesiek Tomala

2 3

Zgadzam się. 22:56, 20.05.2021


pływakpływak

0 0

Dokładnie, ale Radni zanim uchwalili zakaz już krzyczeli by Zamkowe też zamknać ..... 16:38, 22.05.2021


GrażynaGrażyna

12 5

Przecież takie uchwały obowiązują na prawie wszystkich jeziorach sąsiednich powiatów. 07:59, 20.05.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Miłośnik sportów wodMiłośnik sportów wod

5 0

Nie prawda , są jeziora w Czaplinku , Szczecinku , Trzciance które tętnią życiem i nie dyskryminują , i miejsce jest dla Wszystkich . Jezior ze strefa ciszy jest ogrom , problem tkwi w tym ze użytkownicy sprzętów motorowodnych nie maja alternatywy , a krzyczą najwiecej np. Ci którzy mogą łowić ryby wszędzie lub pływać kajakiem w wielu miejscach ! Zaraz Ktos napisze to sobie pływajcie w Czaplinku ..... a ja zapytam , a dlaczego my ? Może najlepiej jakbyśmy się wyprowadzili ....... 08:24, 20.05.2021


OlaOla

6 1

Proszę o podanie jezior z naszego województwa, które leżą w mieście i można na nich pływać silnikami spalinowymi powyżej 30 KM. 16:23, 20.05.2021


OlaOla

1 0

Które jeziora „miłośniku sportów wodnych”? 20:54, 21.05.2021


Wałcz Wałcz

5 2

Taki kompromis tez jest rozwiązaniem , tylko zanim jeszcze zabroniono korzystać z Radunia już zapowiedziano ograniczenia na Zamkowym ..... stad takie poruszenie . 08:05, 20.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do Kingi TDo Kingi T

4 3

Dlaczego szufladkuje Panie wszystkich użytkowników sprzętów motorowodnych , wypowiedzi przeciwników z poprzedniego artykułu gdzie nazywają nas *%#)!& ,cwaniaczkami i wariatami uważam za sa nie na miejscu . Są osoby które w kulturalny sposób korzystają z tych sprzętów , jednakże jest to sprzęt który ma to do siebie ze jest sprzętem z silnikiem . Czy pływała Pani kiedyś skuterem czy motorówka? czy wie Pani ze także jest to rekreacja rodzinna i sprawiająca frajdę i przyjemność nie tylko dorosłym , ale również dzieciom . Ja czytałam opinie przede wszystkim kulturalne osób które szukają kompromisu i chcą pływać z kulturą . Nie ma odpowiedzialności zbiorowej w naszym kraju , nie obowiązuje taka , na wodzie jest Policja , czy Ktos wystąpił z Powiatu do Policji i historie zdarzeń na jeziorach w Wałczu , incydentach , wystawionych mandatach , upomnień i tak dalej .... można to , a przede wszystkim powinno się to zrobić. Uważam ze dla każdego jest miejsce , ze nie ma lepszych ani gorszych . 08:15, 20.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TadeuszTadeusz

15 8

Zakaz jest słuszny w Polsce taki zakaz od dawna jest na wielu jeziorach 08:19, 20.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Darek Darek

4 5

Sporty motorowodne istnieją i są dla ludzi , takie zakazy nie obowiązują na wszystkich jeziorach ,było by to absurdalne, ale według jednego radnego to sport bez którego można żyć :) 08:33, 20.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Iza Iza

7 6

Jak czytam te komentarze ze egoiści myślący tylko o sobie ..... czy oby to na pewno było o nas ? O użytkownikach jednostek motorowodnych ? Nie słyszałam by Ktos z nas wnioskował o wyproszenie innych z jeziora , wariaci w każdym sporcie ,w każdej dziedzinie życia się znajda i również są na drodze , na rowerze ,na kajaku czy nawet w wypowiedziach .....Ja przedstawię mój osobisty punkt widzenia i w jaki sposób uderza we mnie i moich najbliższych ta Uchwała , a jak uderzyła by kolejna w przypadku zamknięcia Zamkowego. Korzystamy z rodzina i przyjaciółmi bardzo często z Jeziora Zamkowego , nie ukrywam jest nam tam wygodniej, bo mamy plaże , dużo miejsca na tafli wody , przede wszystkim brak ograniczenia co do mocy silnika , co jest bardzo istotne, bo do ciągania jest ona niewątpliwie potrzebna. Spędzamy sobie czas na plaży wśród innych mieszkańców Wałcza , nigdy nie zdarzyło się by którykolwiek z wypoczywających zwrócił nam uwagę że zachowujemy się nie odpowiednio czy ze przeszkadza im ,ze na środku jeziora sobie przyspidujemy ,czy ciągamy się na różnych zabawkach deskach czy kanapach .... wręcz przeciwnie spotkało się to z usmiechami , czasami Ktos poprosił by go czy jego pociechę przywieść . Ratownicy którzy tam stacjonowali , nie mieli do nas żadnych uwag jedynie prośbę by wypływać z brzegu wolniej by nie robić fali . Nikomu krzywdy nie robiliśmy , za to frajdy i zabawy było co nie miara , nie chce by nam to odebrano , nie chcę by zamknięto Raduń , a za rok Zamkowe . Na Raduniu również pływamy , , wsiadamy na skuter i w stronę mostu się śmiga . Uważamy na kajakarzy , na rowerki , a do kładek i brzegu staramy się nie zbliżać . Raz zdarzyło nam się przypadkowo kogoś ochlapać i wyjaśnić to w kulturalny sposób. Jest to dla nas super forma rekreacji , a dla dzieci dużo adrenaliny , rozwijanie pasji , nauka nowych rzeczy , spędzanie czasu na wodzie . Czy jestem egoistą że walczę o dostęp do jeziora w mieście którym żyje ? Pewnie dla niektórych tak , ale sama nie uważam się za taka osobę , i ten kto mnie zna wie ze do egoisty to mi bardzo daleko ..... czytając takie szufladkujące komentarze jest mi najzwyczajniej w świecie przykro .... Ja nie obrażam nikogo w swoich wypowiedziach i próbuje w grzeczny kulturalny sposób walczyć o prawo dostępu do jeziora do którego chyba wszyscy powinni mieć dostęp , a o kulturę na wodzie , przestrzeganie przepisów niech zadba policja wodna . Liczę na to ze da się wypracować kompromis i zadowolić wszystkich . 09:11, 20.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwatorobserwator

5 6

W takim razie należy z jeziora usunąć Gastronomika z tymi kawiarenkami, Delfina i kilka motorówek z bukowiny!!!
09:13, 20.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wałczankawałczanka

13 9

Zobaczcie, kto podpisał tą prośbę o zakaz skuterów wodnych, ludzie odpowiedzialni za trenowanie dzieci i młodzieży, kluby sportowe więc nie jest to bezpodstawne. Mała grupka zapaleńców vs setki trenujących, kto jest ważniejszy. Zgadzam się z zakazem. Dziwi mnie postawa Państwa Franaszków, byłych zawodników tych klubów, kajakarzy którzy powinni rozumieć zakaz dla dobra trenujących dzieciaków. No ale zapomniało się na stare lata co i jak... Brawo Radni ❤️ Dlaczego nie pływacie na Zamkowym od strony Chwiramu? Bo tam nie ma publiki przed która można się popisywać i nie ma tego dreszczyku kiedy robi się falę i wszyscy inni musza się trzymać żeby się nie wywrócić. 09:29, 20.05.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KajakarzKajakarz

6 2

Popieram,komentarz trafia w sedno sprawy:) 10:18, 20.05.2021


Tomasz FranaszekTomasz Franaszek

7 3

Fala na wodzie jest czymś naturalnym, fala od wiatru, od nabrzeża, od innych jednostek pływających.... Właśnie dlatego, że są wśród nas byli zawodnicy mamy szacunek dla sportu i staramy się nie przeszkadzać trenującym, zwłaszcza dzieciom. Wodę lubimy. Pływamy wpław, kajakiem, łódką, skuterem, wędkujemy. Uważamy, że na wodzie i nad wodą jest miejsce dla KAŻDEGO i należy poszukać kompromisu.
11:11, 20.05.2021


Sportowiec Sportowiec

7 2

Te dzieci pływają również na skuterach i motorówkach , można pogodzić jedno z drugim , jeśli były sytuacje niebezpieczne mozna to omówić ale od razu zabraniać ? Nie tylko kajakiem człowiek żyje , ale niewątpliwie jest to piękny sport tak samo jak ten motorowodny . Dajmy możliwość każdemu spędzać czas tak jak lubi z wzajemnym poszanowaniem. Uprawianie kajakarstwa nie wyklucza uprawiania sportów motorowodnych , po co ta rywalizacja który sport lepszy , który ważniejszy ? 09:59, 20.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wałczankawałczanka

1 1

problem polega na tym że czasem nie ma z kim rozmawiać bo kilku młodych "pakerów" którzy mają wszystkich innych za nic nie przestrzega żadnych norm. Będziemy ich usprawiedliwiać na zasadzie że adrenalina i musza się wyszaleć... NIE. Za nich dostało się rykoszetem wszystkim innym...niestety. Ta grupka pracowała na ten zakaz kilka lat, koledzy starsi i mądrzejsi nie wzięli w ryzy towarzystwa bo bali się dostać w zęby? 10:15, 20.05.2021


PływakPływak

16 4

Posiadacze skuterów i szybkich motorówek to ludzie majętni i z wiadomych przyczyn nie bedą pływać jak nikt nie zwraca na nich uwagi,np Zamkowe od strony Chwiramu albo inne śródpolne jeziorko.Lans ma tylko sens jak jest publika,może to jest właśnie powód dla którego ta burza:) 10:23, 20.05.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

wałczankawałczanka

5 3

dokładnie tak jest ❤️ 11:05, 20.05.2021


Walczanin Walczanin

4 3

Jak to łatwo osądzać innych i wiedzieć co myślą! 11:12, 20.05.2021


mam skutermam skuter

3 1

twoja wypowiedź udowadnia, że jesteś z tych co to zazdroszczą komuś tego co posiada i skoro mnie nie stać bądź nie posiadam to i inni też nie będą mogli 18:42, 21.05.2021


PływajPływaj

2 2

Jakie to płytkie .... on ma , a ja nie ,to on nie może .... takie komentarze działają tylko w druga stronę ....należy chyba za niego podziękować 10:56, 20.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do pływaka Do pływaka

2 5

Panie /Pani pływaku na faceeboku jest spora dyskusja pod tym artykułem na profilu extrawałcz , proszę o zamieszczenie tej opinii ze swojego konta , tam wszystkie komentarze są od osób które nie boja się wyrazić swojej opinii publicznie podpisujac się pod nią imieniem i nazwiskiem czy loginem facebooka:) 12:02, 20.05.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

wałczankawałczanka

4 3

żeby Pan czy Pana kumple pospuszczali mu powietrze z opon ( albo uprzykrzali życie ) Anonimowość pozwala napisać co się myśli bez groźby odwetu od typów którzy należą do grona skutero-lubnych. Nie oszukujmy się, grupa której zakaz dotyczy jest bardzo majętna i wpływowa. Burzą się właściciele posesji nad Raduniem od COS w stronę Strączna i inni mający w tym własny interes. Korzystajcie z Zamkowego, dopóki możecie bo jak kilku z Was będzie "świrować" to i tam wprowadzą zakaz.
12:40, 20.05.2021


PływakPływak

1 2

uups,wygląda na to ,że nieopatrznie trafiłem w czuły punkt.Nie ma znaczenia kto ja jestem,znaczenie ma punkt widzenia który przedstawilem i tyle.:) 19:25, 20.05.2021


Iza Bodnar Iza Bodnar

2 1

Dołączę się do tego wątku . No jednak ma znaczenie , bo takie słowa które są obłudne i po prostu płytkie ciekawa jestem czy jest Pan/Pani odważny/a zaprezentować podpisujac się z imienia i nazwiska. Czyżby brak odwagi ? Podpisuje się osobiście imieniem i nazwiskiem - osobiście pływam na skuterze z dziećmi rodzina i przyjaciółmi , proszę mi w twarz powiedzieć to i się przedstawić ! 22:21, 20.05.2021


JustynaJustyna

8 7

Czytając te komentarze zastanawiam się kto i dlaczego je pisał. Straszne jest to, że wszystkich wrzuca się do jednego worka. Bogacze, pakerzy???? Wypraszam sobie. Jestem mamą dwóch chłopców w wieku 9 i 13 lat. Zarówno oni jak i ja uwielbiamy spędzać czas nad jeziorem właśnie na skuterze. Jest to dla nas relaks po tygodniu pracy. Nikomu nie robimy krzywdy, nikomu nie wadzimy. Wywracanie łódek, popisy i skoki. Ktoś jest w wielkim błędzie pisząc te oszczerstwa. Jako matka nigdy nie narazilabym swoich, a co dopiero obcych dzieci na niebezpieczeństwo. My szukamy kompromisu, a nasi przeciwnicy nie potrafią podjąć kulturalnej rozmowy tylko chcą się nas pozbyć. Nie mamy wpływu na negatywne zachowania ludzi. Od tego są odpowiednie służby. Na drodze również jest mnóstwo piratów drogowych, ale czy to oznacza, że wszystkim należy zabrać prawo jazdy??? W dzisiejszych trudnych czasach zamiast się wspierać niektórym przyjemność sprawia krytykowanie, wbijanie szpili innym. Bądźmy dla siebie ludźmi i pokażmy że potrafimy dojść do sytuacji, że wilk jest syty i owca cała. 12:55, 20.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BulbaBulba

6 10

Właściwie wypada podziękować wnioskodawcom tej pięknej uchwały . Lejecie miód na moje serce . Teraz pora na dalsze działanie . Przecież mamy jeszcze tyle do zrobienia . Na początek proponuję ograniczyć dostęp do jeziora . Może jakiś limit osób na ścieżce wokół Radunia na godzinę ? Wszak osoby spacerujące nieraz głośno rozmawiają .Potem apel do ościennych powiatów w sprawie podjęcia podobnej uchwały . Po co Wałczanie mają tam jeździć pływać jeśli zamkniecie jeszcze Zamkowe ? A na koniec wykreślić Wałcz z listy miast w których można wypoczywać . 14:13, 20.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlaOla

7 0

:Motorowodniaki" proszę o podanie jezior z województwa zachodniopomorskiego albo wielkopolskiego lub lubuskiego, które leżą w mieście i można na nich pływać silnikami spalinowymi powyżej 30 KM. 16:24, 20.05.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

TobiaszTobiasz

4 2

I cisza... 22:51, 20.05.2021


motorowodniakmotorowodniak

4 3

Tuczno, Czaplinek, Borne Sulinowo, Szczecinek, Chodzież, Margonin i jeszcze wiele innych baranie
18:35, 21.05.2021


OlaOla

2 3

Wymieniłeś miejscowości. Wymień jeziora. Nie ma takich. 20:52, 21.05.2021


xXxxXx

3 0

Jezioro Chodzieskie (Miejskie) , Sarcze, Straduń, Logo (Długie) w Gminie Trzcianka , Królewskie w Gminie Krzyż Wlkp ,
22:48, 21.05.2021


AnonimAnonim

12 5

Bardzo dobra decyzja zwłaszcza co ci na skuterach wyprawiali pod mostem wiszącym i nie wiem jak to nazwać lans, pokazówka i nic tylko kręcenie bączków póki ludzie na moście byli, jak most był pusty to z powrotem na MOSIR i kolejna pokazówka, a warto dodać, że nie wszyscy na skuterach pływali tylko do mostu na Strączno też na pełnej prędkości. 16:37, 20.05.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Rowerzysta Rowerzysta

3 5

To są skutery stojaki akrobacyjne , nie można się na nich zatrzymać musza być w ciągłym ruchu inaczej się od razu spada do wody ,taki to rodzaj sportu motorowodnego , szkoda ze większości osobom które były na moście się to podobało , ludzie nawet bili brawa włącznie ze mną , lans według Pana, dla mnie osoby postronnej przejeżdżającej rowerem podziw ze nie siedzi Ktos w domu przed TV z piwkiem w ręku (choć każdy wypoczywa jak lubi) tylko ma taka pasje i potrafi takie rzeczy . Pana zachowanie natomiast z czystym sumieniem mogę określić jako ludzka zawiść i zazdrość to nawet gorsze od rzekomego lansu! 18:41, 20.05.2021


Stop dla hejtu Stop dla hejtu

2 4

Może się Pan Pani przedstawi z imienia i nazwiska ? Anonimowość pozwala na wszelaki hejt , czy jest Pan/Pani na tyle odważny by hejtować ujawniając swoją godność ? 22:14, 20.05.2021


RowerzystaaRowerzystaa

5 6

To są skutery stojaki akrobacyjne , nie można się na nich zatrzymać musza być w ciągłym ruchu inaczej się od razu spada do wody ,taki to rodzaj sportu motorowodnego , szkoda ze większości osobom które były na moście się to podobało , ludzie nawet bili brawa włącznie ze mną , lans według Pana, dla mnie osoby postronnej przejeżdżającej rowerem podziw ze nie siedzi Ktos w domu przed TV z piwkiem w ręku (choć każdy wypoczywa jak lubi) tylko ma taka pasje i potrafi takie rzeczy . Pana zachowanie natomiast z czystym sumieniem mogę określić jako ludzka zawiść i zazdrość to nawet gorsze od rzekomego lansu! 18:53, 20.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tubylectubylec

4 5

rada starszych zdewociowatych obateli a różański to woli 1 litr wiscatha i pograć w karty w chmurze dymu a nie wychodzić na świeże powietrze KONIECZNIE WPROWADZIĆ KADENCYJNOŚĆ DLA WSZYSTKICH BEZRADNYCH 2 i wypad koniec dla wiecznych radnych 19:11, 20.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pitpit

4 3

Wiekszosc osob plywajacych na zamkowym to osoby z Piły Chodziezy a nawet ze zlotowa zdazaja sie osoby nawet z Poznania przyjezdzaja wszyscy zeby zepsuc nasz klimat przez takie osoby potem cierpia mieszkancy Wałcza którzy plywaja motorowkami i skoterami zrobmy zakaz dla przyjezdnych a bedzie napewno kultora korzystania z jezior 08:28, 21.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wiochmenwiochmen

3 1

a mieszkańcy Wałcza za to jeżdżą do Piły i do Poznania, żeby im tam wszystko z galerii wykupić! Ale logika 18:18, 21.05.2021


EKSEKS

6 4

Wałcz, który szczyci się jeziorami robi takie coś? Wstyd. To już chyba komuś całkiem klapki na oczy opadły! :( Kolejna decyzja zabroni jeździć rowerami, a pewnie też zlikwidują wszystkie kładki dookoła jeziora. I czym się tu będą chwalić?! Wycieczkowe kursy do Czaplinka, Szczecinka, a może wystarczy do Tuczna! Super, zrobili obwodnicę (w końcu), to już nikt do Wałcza nie zawita.
A swoją drogą - fachowcy mówią, że moc silnika np. motorówki nie ma nic do wysokości fali... 18:17, 21.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JózekJózek

5 4

Na ak duży jeziorze jak Drawskie zabroniono pływać skuterami to jak się do tego ma rynna jaką jest Radun? A panowie w ubiegłym roku szaleli już w maju gdy trwały lęgi ptaków i tarła ryb. Sam widziałem uciekające małe kaczki przed tymi ludźmi. Brawo Pan Różański! 20:27, 21.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObywatelObywatel

1 2

A na jeziorze w Szczecinku można pływać bez ograniczeń mocy, w Bornym Sulinowie również, itd itd , ale my żyjemy w Wałczu i sprawa dotyczy Wałcza , aaaaa i miesiąc temu na rowerze szalało dwóch chłopaków na promenadzie , gdzie chodzili ludzie z małymi dziećmi, zabrońmy wjazdu rowerzystom na promenadę.... itd itd, w kraju naszym nie obowiązuje odpowiedzialność zbiorowa, a w przypadku gdy ktoś łamie przepisy są odpowiednie służby do ukarania takich osób po stwierdzeniu złamania przepisów. To nie jest trudne do zrozumienia , to działa w każdej dziedzinie naszego życia , nie ma wyjątków na wodzie ! 21:51, 21.05.2021


OywatellOywatell

5 3

A na jeziorze w Szczecinku można pływać bez ograniczeń mocy, w Bornym Sulinowie również, itd itd , ale my żyjemy w Wałczu i sprawa dotyczy Wałcza , aaaaa i miesiąc temu na rowerze szalało dwóch chłopaków na promenadzie , gdzie chodzili ludzie z małymi dziećmi, zabrońmy wjazdu rowerzystom na promenadę.... itd itd, w kraju naszym nie obowiązuje odpowiedzialność zbiorowa, a w przypadku gdy ktoś łamie przepisy są odpowiednie służby do ukarania takich osób po stwierdzeniu złamania przepisów. To nie jest trudne do zrozumienia , to działa w każdej dziedzinie naszego życia , nie ma wyjątków na wodzie 21:52, 21.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wałcza in Wałcza in

5 6

To teraz będzie festiwal dwuch jezior to mam nadzieję że zrobi się stypa dwuch jezior przez chory zakaz
Gdzie takie bzdury wymyślają
Poprostu co rusz ta Rada Miasta mnie zaskakuje, masakra 22:23, 21.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KomarroKomarro

5 3

Jak chcą popływać to można też na materacu. To patologia. Zobaczcie co się dzieje w Tucznie na dzikusie. Może znajdą się fundusze w kasie miasta i kupmy im grę o skuterach. 06:21, 22.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jurek z Wałczajurek z Wałcza

8 4

powinno się rozwijać nasze miasto pod kątem turystyki Wałcz jest ładny i Rada powinna robić wszystko aby nasze miasto promować w każdy możliwy sposób ,nie zamykać a pozwalać na więcej .Najlepiej zamknijcie całe miasto dla wszystkich. Niestety brak gospodarza który by promował i rozwijał nasze miasto ! ........ 11:34, 22.05.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

??

4 2

Są jeszcze w Wałczu stawy do wykorzystania ??? 02:03, 24.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zapytaniezapytanie

0 1

I jest możliwość zwodowania są rampy? 19:05, 24.05.2021


RozsądnyRozsądny

7 3

Wystarczy silników i spalin na zatłoczonych drogach,mamy obwodnicę ,a chcemy spalin na jeziorach w środku miasta.Nosens. 23:11, 24.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OdpeoedzOdpeoedz

1 0

Skutery do aut co to za porównanie :) lekko w kolano sobie kros strzelił :)? 00:03, 27.05.2021


Dwa jezioraDwa jeziora

5 1

W Wałczu są dwa jeziora, nad jednym można pływać skuterami bez ograniczeń. W czym więc problem? Niech Raduń będzie do spokojnej rekreacji i wypoczynku, a Zamkowe dla sportów motorowodnych. To jest kompromis. Dlaczego właściciele chcą zawładną oba jeziora. Ja sobie nie życzę tego ryku silników. 11:23, 26.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Obserwator Obserwator

1 0

Coś w tym jest ale proszę przeczytać artykuł z dzisiejszego pojezierza , Zamkowe jest jeszcze dzięki Staroście który zachamowaniu blokadę na dwóch jeziorach , jednakże jeszcze przez zakazem na Raduniu Radni omawiali zakaz na Zamkowym .... stad ta walka bo zapędy Rady nie maja granic .... 00:02, 27.05.2021


KrzysiekKrzysiek

3 0

A ile łącznie jest tych "motorowodniaków" na skuterach na jeziorze Raduńskim? Łącznie widziałem ich trzech. I to dla nich ta cały chryja? 14:54, 26.05.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Wałcz Wałcz

0 1

Jesli widział Pan tylko trzech , to skad ta cała afera ? Jest ich o wiele więcej, wiec jednak nie przeszkadzają skoro nikt ich nie kojarzy:) 23:59, 26.05.2021


Odp. Odp.

1 1

Trzech zainteresowanych zbiera podpisy kogo popadnie. Stary numer. Na samym zdjęciu ile osób i ile skuterów? 13:55, 27.05.2021


Kompromis Kompromis

0 0

Dwa jeziora , wiec kompromis banalny i do osiągnięcia , jedno jezioro spokojne, drugie dla motorowodniaków i tych co im to nie przeszkadza i lubią na to patrzeć - proste ! 22:56, 06.06.2021


gorzkigorzki

3 0

Zrobił się szum, bo wałeccy biznesmeni nie mogą popływać na swoich skuterach. Nie czarujmy się to nie jest rozrywka dla zwykłych ludzi. Kilkunastu nowobogackich chce się lansować na jeziorach. Jeżeli ich stać na zakup skutera, przyczepki do transportu i samochodu który to uciągnie, to stać ich na wyjazd tam gdzie można pływać. No tak tylko tam ich znajomi i sąsiedzi nie zobaczą. 15:28, 28.05.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Obserwator Obserwator

0 0

Bardzo płytki komentarz , ludzie mieszkają w mieście w którym maja ochotę popływać tak jak lubią ,jak sobie na to zapracowali , dlaczego maja jeździec hen hen w świat z rodzina ? Dlatego ze Pan/Pani nie może pływać na skuterze czy motorówce ? W jakim my świecie żyjemy , normalnie żenada . Może w takim razie podatki niech płaca w mieście w którym będą pływać .... Komentarz pokroju ja nie mam to ty tez nie możesz .... 22:53, 06.06.2021


PorPor

0 0

Ostatni wekend pokazal ja plywaja na skuterach kultura po splawikach nie plywaja ale znalazl sie taki jeden bialy skuter ktory jad d,,,l katowal kaczki przy promenadzie 08:24, 08.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%